۹۶۴۴۸۹
۷۷ نظر
۵۰۲۹
۷۷ نظر
۵۰۲۹
پ

طلبه‌های چینی در قم، عامل پخش کرونا بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در حوزه علمیه قم بود که زمینه انتشار این بیماری را فراهم کرده است.

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در حوزه علمیه قم بود که زمینه انتشار این بیماری را فراهم کرده است.

دکتر سید محمدحسین بحرینی امروز، ۵ اسفند ماه، در نشستی با روسای رسانه استان خراسان با اشاره به اینکه میکروب‌ها سایز بزرگتری از ویروس دارند و ویروس‌ها سایزی در حد نانومتر دارند اما می‌توانند جهش زیادی داشته باشند، گفت: نیوکرونا یک دسته از ویروس‌های معروف دنیاست که متاسفانه اطلاعات زیادی در خصوص این ویروس وجود ندارد و حتی در کشورهای مختلف علایم بالینی این بیماری متفاوت است.

وی افزود: در بعضی از کشورها بیماران مبتلا به کرونا با بهم ریختگی سلول‌های خونی روبه‌رو هستند ولی بیماران مبتلا به کرونا در کشور ما هیچ نوع بهم‌ریختگی سلول‌های خونی نداشتند؛ بنابراین تنها راه تشخیص برای این بیماری علائم بالینی است که بیشتر از اقدامات پاراکلینیکی می‌تواند مفید واقع شود.

تنها راه انتقال کرونا قطرات سرفه و عطسه است

بحرینی با بیان اینکه پیشگیری و مراقبت حرف اول را در بهبود شرایط جامعه می زند، خاطرنشان کرد: تا حد امکان مردم از تماس با افراد آلوده باید پرهیز کنند و سفرهای خود را به خارج از کشور و یا استان‌های دیگر کاهش دهند زیرا تنها راه انتقال این بیماری قطرات ریز مایعی است که از طریق سرفه و عطسه در هوا پخش می شود و اگر فردی در معرض این قطرات باشد، احتمال ابتلا به این ویروس وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه افراد مسن و با بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا افرادی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند و یا بیماران سرطانی که تحت درمان هستند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: در کشور ما در ۲ فاز آمادگی برای ممانعت از ورود ویروس به کشور و مقابله با ویروس اقدامات درمانی و بهداشتی متعددی انجام شده است.

به احتمال زیاد بسیاری افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند

وی با بیان اینکه کنترل مرزها به خصوص کنترل در مرز دوغارون به منظور بررسی موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال انجام است، گفت: زمان و دوره کمون این بیماری بین ۱۴ تا ۲۰ روز است و احتمال زیاد بسیاری از افراد این ویروس را مبتلا می شوند اما به دلیل سیستم ایمنی قوی که دارند، هیچگونه علائمی ندارند اما این افراد می توانند ناقل بیماری باشند.

طلبه‌های چینی در قم، عامل پخش کرونا بودند

بحرینی با اشاره به اینکه در سطح شهر ۱۰ مرکز جامع خدمات سلامت برای مراجعه سرپایی و کاهش مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده زیرا مراجعه غیرضروری مردم به بیمارستان‌ها مانع خدمت‌رسانی به موقع به بیماران بدحال، تصادفی و... می شود، بیان کرد: در برابر هر حادثه می‌توان ۳ مدل برخورد داشت؛ اول اینکه بی‌تفاوت باشیم. دوم اینکه بترسیم و سوم اینکه برخورد منطقی و علمی با موضوع داشته باشیم؛ بنابراین برای برخورد با ویروس کرونا نیز فقط باید مطابق پروتکل جهانی برخورد علمی و منطقی داشت و از انتشار این بیماری جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ابتدای ژانویه امسال ۷۲ هزار و ۳۶۷ نفر براثر بیماری آنفولانزا از دنیا رفته‌اند اما از ابتدای دسامبر ۲۶۱۹ نفر از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، بیان کرد: میزان مرگ و میر آنفلوآنزا به مراتب بالاتر از بیماری کروناست اما به دلیل انتشار سریع بیماری مردم نگرانی بیشتری دارند و این استرس آن‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف کند؛ بنابراین صرفا شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از مراوده نزدیک با افراد بیمار می‌تواند مانع ابتلا به این بیماری شود.

میزان مرگ و میر کرونا در گروه‌های مختلف سنی

بحرینی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در مبتلایان زیر ۹ سال صفر است، گفت: اما در بین مقطع سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و ۲۰ تا ۲۹ سال و ۳۰ تا ۳۹ سال ۰.۲ درصد است. همچین میزان ابتلا به این بیماری در مقطع سنی ۴۰ تا ۴۹ سال ۰.۴ درصد، ۵۰ تا ۵۹ سال ۱.۳ درصد، ۶۰ تا ۶۹ سال ۳.۶ درصد، ۷۰ تا ۷۹ سال ۰.۸ و ۸۰ به بالا ۱۴.۸ درصد است.

وی افزود: افراد مبتلا به ناراحتی قلبی عروقی ۱۰.۵ درصد، بیماران دیابتی ۷.۳ درصد، بیماران تنفسی مزمن ۶.۳ درصد، مبتلایان به فشار خون ۶ درصد، بیماران سرطانی تحت درمان ۵.۶ درصد و افراد معمولی ۰.۹ درصد احتمال مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را دارند.

آقایان بیشتر از خانم‌ها مبتلا به کرونا می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اقایان بیشتر از خانم‌ها مبتلا به این بیماری می‌شوند، گفت: بهترین راه پیشگیری از بیماری رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه است. اگر آب و صابون در دسترس نبود، افراد می‌توانند از مواد ضدعفونی حاوی الکل استفاده کنند. همچنین لازم است شهروندان در اجتماعات افراد نزدیک به یکدیگر قرار نگیرند.

در اتوبوس و مترو مراقب آلوده ‌شدن باشید

بحرینی با بیان اینکه مردم در اتوبوس و مترو مراقب آلوده ‌شدن دست‌های خود باشند زیرا این آلودگی اگر به مخاط بدن از طریق چشم، دهان و بینی وارد شود، زمینه ابتلا به بیماری نیز فراهم می‌شود، گفت: عموم مردم موقع عطسه و سرفه باید جلوی دهان را با دستمال کاغذی بگیرند و دستمال کاغذی را در سطل زباله‌ دردار قراردهند.

ترجیحا مردم به اعتکاف نروند

وی با بیان اینکه دوران نقاهت این بیماری مشخص نیست، اظهار کرد: از مردم درخواست می کنیم از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند و به خصوص در ایام نوروز، میهمانی‌ها و اجتماعات خود را کاهش دهند. علاوه براین ترجیح بر این است که مردم در مراسم عبادی ایام اعتکاف ماه رجب به دلیل حضور طولانی مدت افراد در مسجد خودداری کنند و سلامت خود و دیگران را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تلفن گویای ۱۹۰ نیز به سوالات مردم در خصوص این بیماری پاسخ خواهد داد، بیان کرد: بیمارستانی برای مراقبت از بیماران کرونا در نظر گرفته شده و اگر تعداد بیماران بالاتر از حد پیش‌بینی شده بود، این بیماران در بیمارستان‌های دیگری که برای این کار پیش‌بینی شده، بستری می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

آمار مبتلایان و مرگ‌وگیر کرونا تاریخ انقضای یک ساعته دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی با بیان اینکه بنای وزارت بهداشت بر صداقت و شفافیت است اما اگر آمار بیماران و فوتی‌ها تغییر می کند به دلیل شرایط بیماران است و هر مطلبی در خصوص این بیماری تاریخ انقضای یک ساعته دارد، گفت: براساس پروتکل‌های علمی حضور پر رنگ مردم در اماکن متبرکه می‌تواند زمینه شیوع بیماری را فراهم کند؛ بنابراین حضور مردم در اجتماعات ممنوع است.

بحرینی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در چین ۲۵۹۲ مورد و در کره جنوبی ۷ مورد بوده اضافه کرد: این آمار در ایتالیا 6 نفر، ژاپن یک نفر، ایران ۱۲ نفر و برای هر کدام از کشورهای تایوان، فرانسه و فیلیپین یک نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی بگم که سانسور نشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیج های دیگه رک راحت همه میگن اینجا سانسوره

      • بدون نام

        هیچی هم نگید معلومه تو ذهن مردم چیه

      • بدون نام

        چینی ها فیک و تقلبی

      • بدون نام

        طلبه های چینی همه برای تکثیر کرونا اومدن ایران

      • بدون نام

        هر چی که باب میل برترین ها باشه.

      • بدون نام

        صلوات بفرست

    • Jam

      هواپیمایی ماهان که تقریبا تنها ایرلاین فعال دوره تحریم هست که نقل و انتقال این طلبه ها رو گردن نمیگیره، احتمالا استادان این طلبه ها که واسه کرونا انواع تجویزها رو تو این چند روز ارائه کردند، با اوراد و اذکار اینا رو تو مسیر قم - چین می رسوندن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر هواپیمایی ماهان است بقیه اش فرافکنی است .

    • بدون نام

      لعنت به چین

    • بدون نام

      اعدامشون كنید که جون ملت رو به خطر انداختن
      طلبه چینی واسه چیمؤنه

    • بدون نام

      طلبه چینی؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله از صد کشور دنیا طلبه به قم رفت آمد میکنن

      • بدون نام

        کاری کردن مردم ایران اعتقادی به خدا نداشته باشند بعد دارن چینی ها را مسلمانان می کنند

    • محمود

      طلبه؟ امان از.....

    • بدون نام

      تو بدبختی رکورد زدیم

    • منصور

      طلبه چینی چنده اصلی چنده ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      چوب خدا صدا نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • کشاورز

        چه ررررربطی داشت فیلسوف معاصر؟!

    • بدون نام

      لعنت به مسعولین بی لیاقت اگه وروداتباع بیگانه ممنوع بوداین بدبختی رونداشتیم

      پاسخ ها

      • کشاورز

        کجای دنیا ورود اتباع خارجی ممنوعه که تو ایران ممنوع بشه؟

    • بدون نام

      ترابماخیری نیست شرمرسان.

    • بدون نام

      همش باعث دردسرن

    • بدون نام

      از کجا فهمیدی؟پس چرا خود طلبه ها کاریشون نشده.برات متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیگن خو... مطمئن باش که اونا هم وضعیت داغونی دارن.. کافیه یکی دونفر از اونا داشته باشه همینجور پخش شده

      • بدون نام

        انها هم هستند گندش بعدا در میاد،

      • بدون نام

        دقیقا اگه طلبه های چینی عامل انتشار بودن که خودشونم گرفته بودن

      • بدون نام

        اگه این انرژیهای منفی توزمان جنگ بودکه بیچاره بودیم فقط به امیدخدا (#کروناراشکست میدهیم)

      • مردمی

        اگر کسانی که مردن طلبه بودند کی می دونه در ضمن قم نه پایتخت است نه کارگر چینی دا رد نه شهر مرزی وبندری است پس چرا کرنا از آنجا شروع شده حرم و جم کران را هم نبستند چون بهداشت و جان مردم برایشان مهم نیست

    • بدون نام

      اگه اینجوری باشه توی چین که این همه چینی هست الان باید نصف جمعیتشون مرده باشند ! درصد مرگ و میر کرونا در چین دو درصد هست در ایران 17 درصد !

    • احمد

      خدا لعنتتون بکنه

    • بدون نام

      اگه اینجوری باشه توی چین که این همه چینی هست الان باید نصف جمعیتشون مرده باشند ! درصد مرگ و میر کرونا در چین دو درصد هست در ایران 17 درصد !

    • بدون نام

      تو را به خدا این جهالت ها را بردارید و شهر فم، افراد طلبه چینی، شهر تهران را قرنطینه کنید تا دیر نشده.
      اسلام ملت سالم، قوی و تندرست می خواهد.

    • بدون نام

      مقصر ها عاملین همه باید مجازات بشن

    • حسین

      لعنت به تو که همه رو می خوای به هم بد بین کنی حالا مونده تو این وضعیت که اعصاب مردم خورده بریزن یه طلبه رو هم بکشند تا اگه کرنا ما رو نکشت خودمون هم دیگه رو نابود کنیم.

    • بدون نام

      تاسف به این همه سو مدیرت

    • بدون نام

      پس چرا خودشون سالمن ؟ میخواید بگید کار هواپیمایی ماهان و تهران نبوده ؟ باشه قبول

    • بدون نام

      گفتن علتش طلبه های چینی بودن چند روز پیش

    • بدون نام

      باعث مرگ هموطنای ایرانی شدن

    • بدون نام

      هفتصد طلبه چینی ! زیره از کرمان وارد کردید ؟

    • بدون نام

      ما قمی ها خیلی بدبختیم

    • بدون نام

      رای من و همه شماها دکتر حجت السلام نوبخت که لیاقت ریس جمهوری را دارد
      سرها به فدایش

    • بدون نام

      وقتی یارو خودش شعور نداره چی بگم

    • بدون نام

      عشق همه ایرانیان دکتر نوبخت فداکار و دست دلباز

    • بدون نام

      لعنت به مسئول بی کفایت

    • بدون نام

      اوضاع خیلی داغونه مواظب خودشون باشند مردم

    • بدون نام

      فقط عشق من و همه شما نوبخت امانتدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخابات تموم شد تو هنوز تموم نشدی

    • بدون نام

      طلبه ژاپنی یا کره ای بودند جنسشون عالیه

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه اعتکاف امسال رو

    • بدون نام

      خدا لعتتتوت کنه که جون مردم براتون مهم نیست،به خدا کسانی که رای دادن غیر از خیانت به این مملکت کار دیکه ایی نکردن

    • واحدی

      سلام
      بابا اینو که من همون روز که گفتن تو قم شیوع پیدا کرده و شاید عاملش کارگرای چینی باشه گفتم امکانش هست از طلبه های
      چینی باشه.
      فقط چیزی که دقیق نمی دونم اینه که این طلبه ها ،شهریه طلبگی هم میگیرند
      اگه دوستان اطلاع دارن مارو هم مطلع کنن

    • واحدی

      سلام
      بابا اینو که من همون روز که گفتن تو قم شیوع پیدا کرده و شاید عاملش کارگرای چینی باشه گفتم امکانش هست از طلبه های
      چینی باشه.
      فقط چیزی که دقیق نمی دونم اینه که این طلبه ها ،شهریه طلبگی هم میگیرند
      اگه دوستان اطلاع دارن مارو هم مطلع کنن

    • قاسم انوشه

      اینا که تو خبرا میگفتن ما تمام فرودگاها دستگاه کنترل داریم هیچ موردی نداریم پس حالا هم میگن ...عجب

    • بدون نام

      راستی اگر طلبه ها چینی عامل بودن چند نفر از طلاب فعلا درگیر این ویروس هستند

    • یعقوب

      مگر اخوند چینی هم داریم

    • محمد

      پس تاجر چی گفتند کار تاجر بوده

    • بدون نام

      بفرما بودجه مملکت را صرف اینا کردن حالا هم گرفتار شدیم

    • ایران ازاد

      مگه نشنیدین راعفی پور میگه ماهم یکی از استانهای چین یعنی علنا داره میگه مستعمره چین هستیم پس ما نمیتونیم برای اونا تصمیم بگیریم اونا هر موقع تشخیص بدن میان تو مستعمره خودشون

    • محنا

      ای خدا بزنه به کمر مسئولین.. مگه نمیدونستین چین کرونا اومده که طلبه چینی آوردین تو قم؟؟؟
      آی خداااااااا

    • بدون نام

      چقدر ما ایرانی ها بدبختیم،کاش حداقل توی آفریقا بدنیا می آمدیم.

    • بدون نام

      عجب دیگه چی

    • بدون نام

      این حرف فقط و فقط به منظور نفرت افکنی و نفاق زده شده و شما خبری عزیز شریک جرم در تشویش افکار عمومی هستی.

    • حمید

      خدا لعنت کنه چین و هرچی چینیه

    • بدون نام

      پس کل حوضه مبتلا شدن الان آمریکا به این وضع میافتادن کل حوضه جشن میگرفت که آمریکاییا دارن میمیرن . همیشه آرزوی مرگ برای دیگران برعکس میشه به سمت خود آدم میاد

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      من موندم این کشور کمونیست طلبه برا چی میخواد .چین که مسلمونای کشورشو قلع و قمع میکنه و اونارو آزار میده.

    • بدون نام

      ولی وجدانن دولت ما دروغ میگه به مردم بابا

      کرونا میدونی یعنی چی

      اقا زاده ها هر روز ازمایش کرونا میدن

      من سرما خوردگی سادم پول ندارم برم دکتر لعنت به دولت دزدمون

    • بدون نام

      پخش اخبار ضد و نقیض و کذب و شایعات بر پخش ویروس کرونا پیشی گرفته.

    • علی

      چین کمونیست لائیک، مسلمان‌های خودش را شدیداً سرکوب می کنه، این طلبه های چینی دیگر به چه کارشان می آیند؟

    • بدون نام

      کاری که خیلی راحت میشد جلوشو گرفت اینجوری گریبان گیر مردم شد .به سالت نمیکشه این خبرم تکذیب میشه .بالاخره شرایطی که این ویروس داره مشخص چجوری شیوع پیدا میکنه .اینجوری نیست که باد اورده باشه دقیقا وسط کشور .سهل انگاری در ورود وخروج مسافران مبتلا مخصوصا چینی این اتفاق افتاده . چرا فکر میکنیم ما عقل کل هستیم و اتفاق برای ما نمیفته وقتی کشورای پیشرفته دنیا اجازه ورود خروج ندادند چرا شما سهل انگاری کردید ..مگر همین حالا یکروز بعداز شروع بیماری در کشور ما کشورای همسایه اقدام نکردند کی باید جوابگو خانواده متوفیان و کلا ملت باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مسئولین ما از جنس ما نیستند. چون اونا الان در امنیت هستند مثل من و تو استرس نمی‌کشند

    • فیضی

      ای خدا لعنت کنه به اون 700 چینی

    • بدون نام

      مگه فقط طلبه های چینی هست خدا میداند که چند هزار طلبه هاي ديگر از کشورهای دیگر با پول این ملت در قم در حال فراگیری علوم دینی هستند!

    • نیره

      خیلی خودتو بد جورنشون دادی برترین ها!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج