۹۶۴۸۷۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

نگران نباشید؛ ابتلای کودکان به کرونا ضعیف است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ابتلای کودکان به کرونا ضعیف و در حد بسیار پائین است و خانواده‌ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.

خبرگزاری ایسنا: قدرت اخوان اکبری در نشست با خبرنگاران و روابط عمومیهای استان اظهار کرد: سن شیوع این بیماری ۱۰ تا ۹۰ سال است و افراد سالخورده و با ایمنی ضعیف در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند که ضرورت دارد مراقبت بیشتر از آنها انجام شود.

وی به بستری شدن ۱۸ نفر در استان با علایم بیماری آنفلوآنزا اشاره و خاطرنشان کرد: آزمایش چهار نمونه ارسال شده به تهران منفی بوده و ما منتظر جواب بقیه آزمایشات هستیم که البته این رویکرد هیچ تاثیری در ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی به بیماران بستری ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه نباید جامعه را دچار التهاب و استرس کنیم، گفت: با مدیریت جو روانی و کاهش اضطراب مردم بهتر است اصل اطلاع‌رسانی و آموزش و نکات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد و تلاشگران عرصه رسانه به ویژه فضای مجازی سعی کنند تا آرامش جامعه را حفظ و آگاهی مردم را در امر پیشگیری ارتقا دهند.

اخوان اکبری از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان منبع اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و مستند یاد کرد و افزود: قرار است تمامی اطلاعات صحیح و مستند از طریق دانشگاه به اطلاع عموم برسد.

وی از عموم هموطنان خواست؛ تا بدون توجه به شایعات و اخبار ضدونقیض سعی کنند اخبار موثق را از طریق اطلاعیه‌های دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند تا زمینه سوءاستفاده‌ برخی‌ها فراهم نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با قدردانی از تلاش همکاران خود در قالب تیم‌های سلامت و کادر پزشکی و پرستاری در مبارزه با کرونا بیان کرد: این افراد در صف مقدم این اقدامات قرار دارند و شایسته است از ایثارگری‌های آنها قدردانی کنیم.

اخوان اکبری افزود: کروناویروس در حال حاضر به یک معضل جهانی تبدیل شده و خود سازمان بهداشت جهانی آمادگی همه کشورها را برای مقابله با همه‌گیری این بیماری اعلام کرده و هیچ کشوری نمی‌تواند مصونیت از این ویروس باشد.

وی تصریح کرد: بهتر است در بخش پیشگیری، آموزش و توصیه‌های بهداشتی به نحوی عمل کنیم تا از دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و شستشوی مرتب دست با آب و صابون و دوری از تجمعات را به همراه ضدعفونی سطوح مدنظر قرار داده و خودمان با مراقبت‌های اولیه اجازه انتشار ویروس را ندهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ۹۰ درصد افراد با استراحت و رعایت نکات بهداشتی می‌توانند خود را در برابر این ویروس ایمن کنند اما اگر علایمی چون تب بالای ۳۹ درجه، سرفه و تنگی نفس مشاهده شود با مراجعه به پزشک عمومی و یا درمانگاه‌ها می‌توان نسبت به کنترل آن اقدام کرد.

اخوان اکبری از هموطنان خواست؛ از مراجعه به بیمارستان در مراحل اولیه بیماری سرماخوردگی پرهیز کنند و سعی در مداوا و مراقبت از خود در منزل داشته باشند.

وی بیان کرد: با همکاری و هماهنگی شهرداری اردبیل علاوه بر نصب بنر و پوسترهای آموزشی سعی شد در سطح شهر ضدعفونی وسایط نقلیه عمومی انجام شود تا همشهریان دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • iranifaghir

      قرنطینه قرنطینه تعطیلی رستوران ها فقط تا گرم شدن هوا و کنترل کامل ویروس التماس می کنیم عاجزانه تضرع می کنیم لجبازی با دشمن رو سر ما ملت خالی نکنید به دست و پاتون می افتیم قاطعانه تا گرم شدن هوا مراکز عمومی رو تعطیل کنید

    • کمککککک

      کم عقل ها ما یکی از دوستانمان در چین است حتی بچه ها هم گرفتن و مرد

    • احمد

      باید بزرگترها زنده بمونن تا از بچه ها مراقبت کنند

    • بدون نام

      کودکان زیر ۵ سال میگیرن

    • بدون نام

      دروغه باور نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج