۹۶۵۳۸۷
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

استاندار قم: مردم، کمتر در اجتماعات حاضر شوند

استاندار قم گفت: مردم باید کمترین حضور را در اجتماعاتی که به هر عنوان در سطح شهر برگزار می‌شود، داشته باشند تا بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

ایرنا: استاندار قم گفت: مردم باید کمترین حضور را در اجتماعاتی که به هر عنوان در سطح شهر برگزار می‌شود، داشته باشند تا بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

بهرام سرمست چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران بابیان این‌که حضور در اجتماعات در شرایط کنونی بسیار مضر است، افزود: بهترین پیشگیری در مقابل ویروس کرونا، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه کردن در منزل است تا از این طریق شهروندان از خود و اعضای خانواده‌شان مراقبت کنند.

وی با اشاره به این‌که بار روانی و استرس به‌واسطه کرونا وارد جامعه شده است، اضافه کرد: زمانی می‌توانیم موج این بیماری را در کوتاه‌ترین زمان متوقف کنیم که مردم با خودشان همراه، همکار و همدل باشند؛ سلامت مردم برای ما از اولویت اول برخوردار است.

استاندار قم: مردم، کمتر در اجتماعات حاضر شوند

وی ادامه داد: تدابیری برای کنترل بازار و تامین اقلام اساسی، دارویی و بهداشتی پیش‌بینی‌شده و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم تا بتوانیم پشتیبان آن‌ها باشیم.

سرمست گفت: در حال حاضر تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و اورژانسی در آماده‌باش هستند و برای هرکدام دستورالعمل خاصی تعریف‌شده و جلسه‌های ستاد بحران به‌صورت مرتب روزانه با حضور اعضای اصلی تشکیل می‌شود.

وی بابیان این‌که پیگیری‌های خوبی برای تامین تجهیزات و ملزومات بیمارستان شده است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پرداخت حقوق معوق و کارانه کارکنان خدوم بیمارستان‌ها مساعدت کرده و جای تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها دارد که فداکارانه در راه خدمتگزاری مشغول هستند.

وی اضافه کرد: ماسک و بسته‌های بهداشتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی توزیع می‌شود که نیروهای فعال و خدوم بسیج نیز در این راستا کمک بسیاری نموده‌اند.

استاندار قم گفت: علاوه بر بیمارستان‌های کامکار و فرقانی، بیمارستان‌های علی بن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده هستند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق وزارت بهداشت پیگیر هستیم تا بیمارستان‌های در حال تکمیل قم ازجمله امیرالمؤمنین(ع) که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد، تکمیل شود.

وی بابیان این‌که از تهران درخواست کردیم نیروهایی برای پیگیری امور به استان اعزام شوند، گفت: وزیر بهداشت، سخنگوی دولت و رییس جمهوری به‌صورت مرتب پیگیر مساله هستند و تاکید ویژه دارند که برای قم تمام امکانات بسیج شود.

سرمست ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همدلی که بین تمام ارگان‌ها و مردم وجود دارد، به‌ویژه با رعایت بهداشت فردی، اطلاع‌رسانی و آموزش از طریق مسئولان بهداشتی، بتوانیم سلامت و بهداشت مردم را ارتقا دهیم و از شیوع بیماری پیشگیری کنیم.

وی همچنین گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های سیل‌آسا در استان، همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی آماده‌باش هستند و باران رحمت از روز گذشته مهمان استان است که با مراقبت‌های لازم تاکنون خسارتی به بار نیامده است.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم در مدیریت امور، گفت: با همراهی مردم می‌توانیم از این تهدید عبور کنیم.

ویروس کرونا تاکنون به ۱۸ استان کشور سرایت و ۱۳۹ تن را مبتلا نموده که ازاین‌بین ۱۹ تن جان خود را ازدست‌داده و ۴۹ بیمار نیز در قم نیز بعد از گذراندن دوره بیماری، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

قم تاکنون با مثبت بودن آزمایش قطعی ۶۳ فرد مبتلا به بیماری کرونا بیشترین درگیری این ویروس را در سطح کشور دارد و ۱۶ تن نیز فوت کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان به‌رغم تاکید بر بی‌دلیل بودن ترس و وحشت از این بیماری، بر ضرورت رعایت دقیق توصیه‌های پزشکی و عدم حضور در مراکز عمومی و اجتماعات پافشاری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عجب

      تا الان فکر میکردم قم استاندار یا شهردار نداره
      یا خدایی نکرده فوت شدن بعد کرونا


      چه عجب تازه از خواب بیدار شدی؟
      برو دوباره تو فرنطینت بخواب چیزی نیست!

    • بدون نام

      نه بابا ول کن برید دسته جمعی تو حرم دعا کنید.....

    • م ح

      وضعیت وخیم است که اینو میگه ولی بعضی ها اصرار بر برگزاری نماز جمعه و مراسمات دیگر دارند

    • بدون نام

      خدا لعنت کند قمی را اگر در منزل مانده بودند و از منزل بیرون نرفته بودند و شهر قرنطینه شده بود حالا کل کشور دچار این مصیبت نمیشدن

    • بدون نام

      ایکاش در این شهر قم رو میبستین حالا اگه کیش بود بمب بارانش میکردین

    • بدون نام

      نانجیب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج