۹۶۶۲۱۷
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

اعلام آمادگی ترامپ برای رایزنی با شورای امنیت

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا تمایل دارد با رهبران روسیه، چین، انگلیس و فرانسه -پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل- دیدار و درباره کنترل تسلیحاتی گفتگو کند.

خبرآنلاین: یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا تمایل دارد با رهبران روسیه، چین، انگلیس و فرانسه -پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل- دیدار و درباره کنترل تسلیحاتی گفت‌وگو کند.

این مقام مطلع گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد از این نشست برای پیش‌برد یک توافق کنترل تسلیحاتی سه‌جانبه با روسیه و چین استفاده کند اما زمان برگزاری این نشست هنوز مشخص نیست.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: آمریکا از این فرصت استفاده خواهد کرد تا روسیه و چین را به عضویت در چهارچوب بین‌المللی کنترل تسلیحاتی دعوت کند و مانع یک رقابت تسلیحاتی هزینه‌بر شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ایده برگزاری نشستی میان پنج عضو دائم شورای امنیت را با هدف گفت‌وگو درباره مسائل مختلف جهانی مطرح کرده است. روسیه و چین هیچ‌کدام عضو کشورهای گروه هفت نیستند که در سال جاری میلادی نشست سالانه خود را در کمپ دیوید واقع در مریلند برگزار خواهد کرد.

این مقام درباره مکان برگزاری نشست پنج عضو دائم شورای امنیت گمانه‌زنی نمی‌کند اما یکی از گزینه‌های منطقی می‌تواند مجمع عمومی سازمان ملل باشد؛ جایی که رهبران جهان سالانه در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل گردهم می‌آیند.

این مقام مذکور گفت: ترامپ صریحا اعلام کرده که برای دیدار با تمامی رهبران جهان در هر لحظه‌ای با هدف پیش‌برد منافع ملی آمریکا آماده است. آمریکا با دیگر اعضای دائم شورای امنیت برای سازماندهی و برگزاری چنین نشستی همکاری خواهد کرد.

ترامپ تلاش کرده است تا چین را برای پیوستن به روسیه و آمریکا در مذاکرات حول محور یک توافق کنترل تسلیحاتی که جایگزین پیمان استارت جدید ۲۰۱۰ می‌شود، متقاعد کند؛ پیمان استارت جدید ۲۰۱۰ میان واشنگتن و مسکو فوریه سال آتی منقضی می‌شود.

زرادخانه‌های اتمی آمریکا و روسیه بیشتر از زرادخانه‌های اتمی چین است اما تقویت نظامی پکن در منطقه آسیا-اقیانوسیه به سیاستمداران و متحدان آمریکا هشدار می‌دهد. چین پیشنهاد ترامپ را رد کرده و تاکید دارد که نیروی اتمی کوچک‌ترش ماهیت دفاعی داشته و تهدیدی برای کشورهای دیگر محسوب نمی‌شود.

به گفته مقام مذکور، روسیه و چین هر دو از جلوگیری از آمریکا برای به روز رسانی نیروهای اتمی‌اش سود می‌برند. روسیه، چین و آمریکا به عنوان اعضای دائم شورای امنیت و قدرت‌های نظامی برتر جهان ملزم هستند تا خطر رقابت تسلیحاتی را کاهش داده و در زمینه کنترل تسلیحاتی مشارکت کنند. عدم انجام این اقدامات بی‌مسئولیتی محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم انوشه

      خدا اون مملکتونو زیر وبم کنه که همش به فکر جنگ هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج