جاباما
۹۶۶۳۷۶
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

مصرف آب در زمستان رکورد زد

عبور مصرف آب تهران از مرز ۳ میلیون متر مکعب موجب شد برخی از مناطق تهران از دیروز شاهد افت شدید فشار باشند و قطع آب در برخی روستا‌های اطراف تهران نیز گزارش شد.

خبرگزاری فارس: رشد بی رویه مصرف آب در تهران باعث شد تا برخی از روستاهای تهران از روز گذشته با قطع آب و اکثر مناطق تهران با افت فشار آب مواجه شوند.

هشدار یک هفته پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره رشد مصرف آب تهران کارساز نشد بطوریکه رشد مصرف آب باعث شد تا از دو روز گذشته این شرکت اقدام به افت فشار آب در اکثر نقاط تهران کند.

* مصرف آب تهران در زمستان رکورد زد

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت که اگر مصرف آب اینطور افزایشی ادامه پیدا کند نه تنها مجبور به افت فشار آب خواهیم شد بلکه قطعا در تابستان با مشکل قطع آب نیز مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه مصرف آب تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب عبور کرده که این اتفاق در فصل زمستان اولین بار است که رخ می‌دهد، گفت:‌ مصرف آب شرب تهران نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است و البته با نزدیک شدن به ایام نوروز افزایش مصرف آب شرب طبیعی است، اما امسال با عبور از ۳ میلیون مترمکعب تا حدودی این موضوع غیرطبیعی می‌شود.

قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز دو روز پیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ابراز نگرانی خود را از میزان مصرف آب شهروندان تهرانی اعلام کرده بود.

در حال حاضر مصرف آب شرب تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب عبور کرده و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است و این میزان مصرف در فصل زمستان بسیار غیرعادی به نظر می رسد. چرا که مصرف آب در این حد معمولا در فصل تابستان رخ می دهد و این میزان مصرف در روزهای گذشته باعث شده تا اغلب نقاط تهران با افت فشار و برخی روستاهای تهران با قطع آب مواجه شوند.

به نظر می رسد قطع آب روستاها از هم اکنون شرکتهای آب و فاضلاب را بعد از یکپارچه شدن شرکت های اب و فاضلاب شهری با روستایی دچار چالش کند.

پیشتر بختیاری مدیر عامل آبفای تهران گفته بود که با مطرح شدن بیماری کرونا مردم به دلیل رعایت مسائل بهداشتی از آب شرب برای شست‌‌وشوی بیشتر استفاده می‌کنند که همین مسأله تا حدودی مصرف آب را بالا برده است .که البته باید هم این اقدام صورت بگیرد و طبیعی است و مردم حق دارند تمام جوانب بهداشتی را رعایت کنند.

مصرف آب شرب تهران همواره در فصل زمستان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب می‌رسید اما این روزها با ۴۰۰ هزار متر مکعب رشد به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است. پس اگر مصرف آب در فصل زمستان این گونه افزایش یابد در تابستان با اضافه شدن وسایل سرمایشی مصرف آب به شکل قابل توجهی رشد خواهد کرد. بر این اساس مدیریت مصرف آب از سوی مردم باید جدی گرفته شود نه اینکه تصور کنند چون بارش ها خوب بوده باید مدیریت مصرف آب را رها کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ببخشید این یک ماه را امید خدا بیشتر نشه بای اسمش را نیاریم این مریضی را میگم حقشه سازمان آب شهرهایی که @ هست مریضی از بس دست میشوریم خوب پول آب زیاد میشه سازمان اداره آب ازمون پول نگیرند خدا خیرشان بده آره والله

    • بدون نام

      شستن دست احتیاج به اب داره

    • بدون نام

      شما هم که هی بگید آب نیست
      آسمون پوکید از بس بارید

    • بدون نام

      دولت بی تدبیر!!!

    • بدون نام

      ازبس ایی دولت بی تدبیر نفوس بد میزنه

      این همه بارون چکارش میکنین .؟ همه آبها رو میفروشین ؟
      لعنت بر مسئولین دزد ،بی وفا،سنگدل ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج