جاباما
۹۶۷۰۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آمارهایی جالب از فینال جام اتحادیه انگلیس

قهرمانی در رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس، تاریخ‌سازی پپ گواردیولا و شاگردانش را در پی داشت.

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال منچسترسیتی با برتری ۲ - یک مقابل استون‌ویلا در بازی نهایی رقابت‌های جام اتحادیه در حالی سومین قهرمانی متوالی خودش در این جام را به دست آورد که گواردیولا، سرمربی این تیم بیست و نهمین قهرمانی دوران مربیگری‌اش را به دست آورد.

این نتیجه، موجد آمار جذاب دیگری هم شد. منچسترسیتی برای هفتمین بار فاتح جام اتحادیه انگلیس شد تا پس از لیورپول (۸) دومین تیم پرافتخار تاریخ این مسابقات لقب گیرد و به ششمین تیم انگلیسی با بیش از ۲۰ جام مهم بدل شود. همچنین آبی‌ها دومین تیم تاریخ جام اتحادیه شدند که ۳ بار متوالی فاتح این جام می‌شود. پیش از این لیورپول (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۴) موفق شده بود ۴ بار متوالی قهرمان شود.منچسترسیتی ۴ بار در ۵ دوره اخیر، فاتح جام اتحادیه انگلیس شده است.

استون ویلا با ۴ نایب قهرمانی در جام اتحادیه کنار لیورپول، منچستریونایتد و تاتنهام هاتسپر قرار گرفت. فقط آرسنال با ۶ نایب قهرمانی در این جام، تعداد فینال‌های بیشتری را باخته است.استون ویلا پس از اتلتیک بیلبائو (فینال جام حذفی اسپانیا در سال ۲۰۰۹)، استودیانتس (فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۰۹)، رئال مادرید (فینال جام حذفی اسپانیا در ۲۰۱۱) و منچستریونایتد (فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱) پنجمین تیمی است که در فینال یک تورنمنت مهم موفق به گلزنی مقابل تیم پپ گواردیولا می‌شود. گواردیولا همچنین موفق شد قهرمانی شماره ۲۹ خود را به عنوان مربی جشن بگیرد. در سطح بزرگسالان فقط سر آلکس فرگوسن (۴۸) و میرچیا لوچسکیو (۳۲) افتخارات بیشتری نسبت به او دارند. والری لوبانوفسکی فقید هم ۲۹ قهرمانی کسب کرده است.

پپ همچنین برای سومین بار متوالی فاتح جام اتحادیه انگلیس شد تا پس از باب پیزلی (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳) دومین مربی باشد که ۳ بار متوالی فاتح این جام می‌شود. او با ۳ بار فتح این جام پس از سر الکس فرگوسن، برایان کلاف و ژوزه مورینیو (همگی با ۴ قهرمانی)، پرافتخارترین مربی تاریخ جام اتحادیه انگلیس نام دارد.پپ گواردیولا در ۱۳ فینال از ۱۴ فینالی که در آن حاضر بوده قهرمان شده و فقط یک بار مغلوب رئال مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو شده است.

سرخیو آگوئرو، فرناندینیو و داوید سیلوا برای پنجمین بار فاتح جام اتحادیه انگلیس شدند تا در کنار ایان راش پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این مسابقات لقب بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج