۹۶۷۵۴۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

استوکس به اصرار چه کسی جذب شد؟

پرسپولیس در فاصله چند ماه بار دیگر در جذب مهاجم خارجی دچار اشتباه شد و حال سؤال این است که با توجه به سابقه استوکس چه افرادی به جذب استوکس اصرار داشتند.

خبرگزاری تسنیم: باشگاه پرسپولیس در فاصله چند ماه سه اشتباه نابخشودنی در جذب بازیکن برای یک پست داشت و بابت اشتباهات مدیران خود میلیاردها تومان ضرر مالی کرد یا دچار مشکلات حقوقی و جدی شد.

ایرج عرب مدیریت قبلی باشگاه پرسپولیس بزرگترین اشتباه را زمانی مرتکب شد که اجازه داد ماریو بودیمیر بدون دریافت طلبش (قرارداد نیم فصلش که رقم ۱۵۰ هزار دلار بود) ایران را ترک کند و خیلی راحت خواهان کل رقم قراردادش که نزدیک ۵۰۰ هزار دلار بود، شود. مدیرعامل وقت پرسپولیس خیلی راحت می‌توانست دستمزد بودیمیر را بعد از یک نیم فصل پرداخت کرده و برای فسخ قرارداد سال دوم با او به توافق برسد اما خیلی بی‌اهمیت با این موضوع برخورد کرد تا فیفا در واکنش به شکایت بودیمیر پرسپولیس را محکوم به پرداخت کل مبلغ قرارداد بودیمیر کند.

ایرج عرب برای جانشینی بودیمیر اقدام به جذب جونیور براندئو برزیلی کردند. بازیکنی که به ادعای گابریل کالدرون گزینه نهم او بود. باشگاه پرسپولیس در این انتقال ۲۵۰ هزار دلار دیگر ضرر کرد و در آخر مدیری که عامل اصلی این دو اشتباه بزرگ در جذب بازیکن خارجی بود پست مهمتری را در ورزش کشور گرفت. موارد اشاره شده البته فقط بخش کوچکی از اشتباهات فاجعه‌آمیز این مدیر بود.

اشتباهات سریالی مدیران باشگاه پرسپولیس در زمان محمدحسن انصاری‌فرد هم ادامه پیدا کرد. بعد از اینکه این باشگاه به طرز عجیبی کادرفنی خود را تغییر داد و با این کار ضرر چند میلیاردی دیگر به باشگاه وارد و پرونده‌های شکایتی از پرسپولیس را در فیفا بیشتر کرد، یک بازیکن خارجی دیگر هم بی‌دلیل جذب این باشگاه شد. صحبت از آنتونی استوکس است، بازیکنی که وقتی صحبت از حضورش در پرسپولیس شد افراد زیادی با مسئولان این باشگاه تماس گرفته و مسائل زیادی را راجع به این بازیکن مطرح کردند.

در کارنامه فوتبالی استوکس آنقدر مسائل حاشیه‌ای دیده می‌شد که کمتر باشگاهی در دنیا حاضر بود با این بازیکن ایرلندی حتی مذاکره کند اما مسئولان باشگاه پرسپولیس فقط ۱۰ روز وقت گذاشتند که استوکس وارد دبی شده و با او مذاکره کنند. حتی پیش قرارداد او را هم زمانی پرداخت کردند که باشگاه اصلا شرایط مالی خوبی نداشت و همه بازیکنان و مربیان از وضعیت مالی خود گلایه داشتند.

یحیی گل‌محمدی هم اصراری به جذب استوکس نداشت و در نشست خبری بر این نکته تاکید کرد که پرداخت مطالبات بازیکنان واجب‌تر از جذب بازیکن خارجی است. استوکس نه تنها از نظر فنی باری از دوش پرسپولیس بر نداشت بلکه بعد از چند هفته در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط همراه سرخپوشان از دبی به ایران بازنگشت و بعد از چند روز خوشگذرانی در دبی به خاطر پرونده‌ای که در دادگاه اسکاتلند داشت هنگام بازگشت از دبی در فرودگاه لندن دستگیر شد. این سرنوشت بازیکنی بود که بی‌دلیل و فقط برای چند ماه جذب شد و باز هم این باشگاه پرسپولیس بود که به خاطر اشتباه مدیرانش از یک انتقال عجیب دیگر ضرر دید.

اگر چه باشگاه پرسپولیس مدعی است که قرارداد محکمی با استوکس بسته و جرایم سنگینی برای غیبت او در نظر گرفته اما حتی اگر اینطور هم باشد بخشی از انرژی باشگاه صرف این موضوع و شکایت و بحث‌های حقوقی می‌شود و از نظر فنی نیز پرسپولیس دچار مشکل شده است. باشگاه می‌توانست به جای استوکس بازیکنی دیگر را جذب کند که از نظر فنی به درد پرسپولیس بخورد و پس از چند بازی تیم را ترک نکند؛ اتفاقی که از روز اول پیش‌بینی می‌شد رخ داد چرا که کارنامه استوکس چنین موضوعی را نشان می‌داد. اکنون اما هم به استوکس پول داده شده و هم اینکه او با رفتاری قابل پیش‌بینی پرسپولیس را وارد چالشی جدید کرده است. حال سؤال این است که استوکس با این شرایط به اصرار چه فرد یا افرادی جذب پرسپولیس شده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ضررها هیچ مهــم نیست، خدا برکت به بیت المال بده، همه این ضررهارو وزیــر بی کفـایـت از جیب ملـت پرداخت میکنه... شما نگران نباش

    • jalil. salari

      این پولها از ۱۵۰هزار دلار قردادبیرانوند پرداخت شدند. خخخخخ

    • بدون نام

      این پول که ازجیب انصاریفرنمیره ازجیب این ملت بدبخت میره ومتاسفم برای اون شخصی که میگوید ازپول بیرانوند پرداخت شده شما ها خجالت نمیکشید این همه مردم فریبی میکنید دوره دوره اینترنته دوره قورباغه رنگ کردن و به جای فلکس واگن فروختن تمام شده دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج