۹۶۷۹۵۶
۳ نظر
۵۰۷۴
۳ نظر
۵۰۷۴
پ

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

اخیرا به سبب شیوع ویروس کرونا در ایران و با توجه به اینکه بالا رفتن درجه حرارت بدن یکی از علائم اصلی گرفتن این ویروس می‌باشد، لازم است مرتبا درجه حرارت بدن با تب‌سنج بررسی شده و در صورت بالا بودن آن حتما به پزشک مراجعه شود.

برترین‌ها: درجه حرارت بدن یکی از مهمترین علائم حیاتی برای انسان است. افزایش درجه حرارت بدن یا همان تب، واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری است و در واقع بیماری به حساب نمی‌آید. تب ممکن است به دلایل مختلف عفونی یا غیرعفونی ایجاد شود و در کودکان می‌تواند علامت بیماری مهمی باشد.

اخیرا به سبب شیوع ویروس کرونا در ایران و با توجه به اینکه بالا رفتن درجه حرارت بدن یکی از علائم اصلی گرفتن این ویروس می‌باشد، لازم است مرتبا درجه حرارت بدن با تب‌سنج بررسی شده و در صورت بالا بودن آن حتما به پزشک مراجعه شود.

خرید تب‌سنج نیز به یکی از دغدغه‌های مهم مردم، در این روز‌ها تبدیل شده‌است. اینکه چه نوع تب‌سنجی برای شما یا فرززندتان مناسب است و نتیجه دقیق تری را در اختیارتان می‌گذارد امری مهم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع تب‌سنج

تب‌سنج‌ها با توجه به کاربرد و دقت اندازه گیری شان به ۴ گروه زیر تقسیم می‌شوند:

۱. تب سنج دیجیتالی

قابل اعتماد‌ترین و کاربردی‌ترین نوع تب‌سنج، تب‌سنج‌های دیجیتالی می‌باشند. این نوع تب‌سنج ها، که دارای کاربردی بسیار ساده و آسان می‌باشند، با استفاده از حسگر‌های الکترونیکی، حرارت بدن را ثبت می‌کنند. میزان دقت این نوع تب‌سنج‌ها بسیار بالاست و کاملا قابل اطمینان به‌شمار می‌آیند.

تب‌سنج‌های دیجیتال نیز بسته به روش‌های سنجش آن‌ها انواع مختلفی دارند:

  • تب‌سنج‌های دیجیتال دهانی

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

این تب‌سنج‌ها که هم برای دهان و هم برای زیر بغل استفاده می‌شوند، اگرچه قیمت نسبتا ارزانتری دارند، ولی به دلیل بالا بودن زمان اعلام نتیجه (۳ یا ۴ دقیقه)، چندان برای کودکانی که تحرک بالایی دارند مناسب نمی‌باشند.

  • تب‌سنج دیجیتال از طریق گوش

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

این تب‌سنج‌ها که در بسیاری از مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در کمتر از ۲ ثانیه میزان تب را نشان می‌دهند، ولی استفاده از آن‌ها برای کودکانی که در خواب هستند، به دلیل ایجاد تماس با کودک و احتمال ایجاد مزاحمت و نیازبه شستشوی مرتب قسمت پروب تب‌سنج کمی دشوار است.

  • تب‌سنج دیجیتال لیزری یا بدون تماس

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

این تب‌سنج‌ها به دلیل تکنولوژی استفاده شده در آن‌ها بسیار پر طرفدار هستند و همچنین به سبب تماس نداشتن با بدن، بسیار بهداشتی بوده و بهترین گزینه برای کودکان می‌باشند.

۲. تب‌سنج جیوه‌ای

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

استفاده از تب‌سنج‌های جیوه‌ای از سوی پزشکان چندان توصیه نمی‌شود، زیرا علاوه بر پایین‌تر بودن دقت آن‌ها در اندازه گیری درجه حرارت بدن، به واسطه‌ی وجود جیوه در آن‌ها، از امنیت پایینی نیز برخوردارند و در صورتی که شیشه‌ی آن‌ها دچار شکستگی شود علاوه بر خطرات ناشی از شیشه خرده، جیوه‌ی داخل آن‌ها نیز می‌تواند خطر مسمومیت به‌همراه داشته‌باشد.

۳. تب‌سنج‌های نواری

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

نوع دیگر تب‌سنج‌ها، تب‌سنج‌های نواری هستند که با قرار گرفتن بر روی پیشانی درجه حرارت را نشان می‌دهند. استفاده از این نوع تب‌سنج‌ها اگرچه بسیار ساده‌تر به‌نظر می‌آید، ولی دقت چندان بالایی ندارند و استفاده از آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

۴. تب‌سنج‌های پستانکی

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

همانطور که از نام این نوع تب‌سنج‌ها پیداست، از آن‌ها برای اندازه گیری درجه حرارت بدن نوزادان و کودکان شیرخوار استفاده می‌شود. البته این تب‌سنج برای کودکانی که از عفونت گوش رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. زیرا مکیدن آن درد گوش را بیشتر کرده و باعث بی‌قراری بیشتر کودک می‌شود. براى کار با این دماسنج، کودک باید آن را بدون حرکت به اطراف به مدت سه دقیقه در دهان نگاه دارد. البته ممکن است این انواع مدت زیادى به درد شما نخورند، اما براى یک کودک، این مدت مى‌تواند به اندازه یک عمر به طول انجامد.

ویژگی‌هایی که باید قبل از خرید تب‌سنج، آن‌ها را بررسی کنید:

۱. زمان پاسخ

تب‌سنج‌های جیوه‌ای نسبت به تب‌سنج‌های دیجیتال زمان بیشتری برای پاسخ دهی میگیرند. زمان سنجش و پاسخ یک تب‌سنج دیجیتالی بسته به مدل آن ممکن است بین ۱۰ ثانیه تا بیش از ۸۰ ثانیه به طول انجامد. البته این زمان در تب‌سنج‌های دیجیتالی با مادون قرمز یا همان تب‌سنج‌های لیزری فقط ۱ تا ۳ ثانیه می‌باشد، ولی نسبت به سایر انواع تب‌سنج قیمت بالاتری دارند.

۲. آلارم

تب‌سنج‌های جیوه‌ای معمولا فاقد آلارم می‌باشند، ولی در سایر مدل‌های تب‌سنج دارای آلارم (صدای بوق) می‌باشند که در صورتی که دما به بیش از ۹۹.۵ درجه فارنهایت برسد، به صدا در می‌آید. مدل‌های دیگر برای نشان دادن مقدار دما از نمودار‌های رنگی (سبز، زرد و قرمز) بر روی نمایشگر خود استفاده می‌کنند.

خرید تب‌سنج؛ یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌ها

۳. ایمنی

برخی از مدل‌ها برای جلوگیری از آلرژی کودکان، دارای جنس و پوشش‌های محافظت شده می‌باشند. لازم به ذکر است که پس از استفاده از تب‌سنج‌ها باید آن‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

۴. حافظه

در برخی مدل‌ها تب‌سنج دارای حافظه داخلی هستند که می‌توان از طریق آن مقدار دما را در طی زمان‌های مشخص ذخیره و در صورت لزوم بررسی کرد.

۵. خاموشی خودکار

آخرین ویژگی که در هنگام خرید تب‌سنج باید آن را بررسی کنید، ویژگی خاموش شدن خودکار تب‌سنج در صورت عدم استفاده از آن می‌باشد. این ویژگی می‌تواند به عمر تب‌سنج شما کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس حالا کدام رابخریم...همه اینها که یک عیبی داشتن...بااین معرفی کردنت

      پاسخ ها

      • رشید

        هههه

      • رشید

        هههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج