جاباما
۹۶۹۵۶۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

افسوس‌ها و امیدواری‌ها؛ از ایران به پرتغال

کاش در یک لیگ بزرگ‌تر بودی آقای طارمی

با توجه به نمایش‌های طارمی در ریو آوه پرتغال دریافت پیشنهاد از تیم‌های بزرگتر دور از دسترس ستاره ملی‌پوش کشورمان نخواهد بود.

ورزش سه: با توجه به نمایش‌های طارمی در ریو آوه پرتغال دریافت پیشنهاد از تیم‌های بزرگتر دور از دسترس ستاره ملی‌پوش کشورمان نخواهد بود.

گل طارمی به پورتو را مرور کنید: از بین ۵ مدافع توپ را می‌گیرد، به سمت دروازه خودی دریبل میزند، پاس در عرض می‌دهد و دوباره به تنهایی به صف مدافعان حریف می‌زند. از سرعت گام‌هایش استفاده می‌کند و با یک حرکت بدن مدافع آخر را جا می‌گذارد، موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف می‌سازد، در مقابل دروازه زاویه موافق را انتخاب، و پای غیر تخصصی‌اش را به کار می‌گیرد، تا دروازه صدرنشین لیگ پرتغال را باز کند.

کاش در یک لیگ بزرگ‌تر بودی آقای طارمی

مهدی طارمی از آن دست فوتبالیست‌هایی است که فضا را می‌سازد. مربیان امروزی بخش مهمی از تمرینات تیمی را به تنگ کردن و بستن فضاها در زمین خودی اختصاص می‌دهند. در حقیقت مهاجمان مدرن برای یافتن فرصت گلزنی، بیش از پیدا کردن فضاهای خالی باید توانایی ایجاد فضا برای خود و هم تیمی‌هایشان را دارا باشند. مهاجمانی که توانایی تکنیکی و فیزیکی چنین نقشی را داشته باشند بسیار کمیابند.

مهدی طارمی ولی ساخته شده است برای نفوذ به ساختارهای بدون منفذ. برای به هم ریختن نقشه‌های دفاعی حریف. برای عوض کردن جریان بازی.

اولین حضور مهم طارمی در فوتبال ایران به دربی پایتخت برمی‌گردد. به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و در مدت کوتاه حضورش به طرز عجیبی ساختار دفاعی استقلال را تخریب کرد. در همان بدو ورود در محوطه جریمه قیچی برگردان را به تیر دروازه زد. و چند ثانیه بعد روی سر مدافعان گردن کلفت آن سال‌های استقلال پاس گل اول را به محمد نوری داد. یک پسر گمنام بوشهری به یک باره نتیجه مهم‌ترین مسابقه سال را با خونسردی عجیبی تغییر داده بود. و این آغاز طنازی‌های طارمی و موفقیت‌های پرسپولیس در سال‌های بعدش بود.

هنوز هم هر بازی از طارمی می‌بینیم در طول مسابقه منتظر یک سورپرایز از او هستیم.

بیشتر بازی‌های که از او به یاد داریم فرصت‌ گلزنی داشته است. تفاوتی ندارد که در لیگ ایران بازی می‌کند یا جام جهانی. طارمی یا گل زده است یا موقعیت خیلی خوبی را از دست داده است. در هر تیمی که بازی کرده است، حرکت تیمی در فاز حمله و مهم‌تر از آن در فاز انتقال به او وابسته بوده است. به یاد بیاورید که برانکو و کی‌روش بدون طارمی چه مرارت‌هایی را متحمل شده‌اند.

طارمی از لحاظ فیزیکی بدن بسیار منعطف و سرعت استارت(sprint) خیلی بالایی دارد. با استفاده از توانایی‌های منحصر به فردش هم می‌تواند از چنگ مدافعان سرعتی عبور کند. وهم بر بدن مدافعان فیزیکی چیره شود. هم پرش‌های بلندی دارد و هم گام‌های بلندی. در زمان انتقال از دفاع به حمله بسیار باهوش و آگاه حرکت می‌کند. و در زمان پرس تیمی و بازپس گیری هم با توجه به سرعت گام‌هایش خیلی به کار تیم می‌آید.

مهاجمی با توانایی‌ها و کیفیت طارمی به راحتی می‌تواند در لیگ‌های مهم اروپایی بازی کند و بدرخشد.چقدر حیف که مهدی دیر به فوتبال اروپا رفت و در بهترین سن و سالش درگیر اتفاقات و حاشیه‌های عجیب قرارداد با باشگاه ترکیه‌ای شد. حالا مهدی ۲۷ ساله است و احتمالا در پایان این فصل یکی از آخرین شانس‌هایش برای بازی در یکی از چهار لیگ مهم اروپایی خواهد بود.

با توجه به نمایش‌های طارمی در ریو آوه پرتغال دریافت پیشنهاد از تیم‌های بزرگتر دور از دسترس ستاره ملی‌پوش کشورمان نخواهد بود. به شرطی که خودش هم کمی جاه‌طلب‌تر باشد. و تمرکز بیشتری روی فوتبال بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طوفان بوشهری ادامه بده.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ذرت...

    • مهدی عزیزی

      نه همون جا بمون...لیگ های معتبر میسوزننت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج