۹۶۹۵۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ماجرای عکس استاد تار ایرانی با ستاره‌های منچستر

هوشنگ ظریف استاد تار که روز گذشته در ٨١ سالگی درگذشت ده سال قبل در لندن و در مقابل چشم ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان هنر موسیقی ایرانی را به نمایش گذاشت.

ورزش سه: اکبر گلپایگانی خواننده مطرح موسیقی ایران در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرد. او بازیکن گوش چپ تیم‌های تهرانجوان، دارایی و سرباز بود: "اگر توپ به ما می‌رسید و عزیز اصلی هم کنار می‌کشید شاید گلی هم به ثمر می‌رساندم." او به خاطر همین ویژگی یک فوتبالی تمام عیار است، تیم‌های مورد علاقه اش رئال مادرید و منچستریونایتد هستند.

در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) او کنسرتی در لندن داشت که این موضوع باعث شد چند تا از ستاره‌های بزرگ آن زمان تیم منچستر یونایتد برای شنیدن موسیقی و صدای گلپا به کنسرت او بروند. مرحوم هوشنگ ظریف هم در این کنسرت نوازنده تار بود و در نهایت هم منجر به یک عکس یادگاری فوق العاده در پایان کنسرت شد.

ماجرا گویا از این قرار بوده که یکی از شاگردان استادگلپایگانی که با اعضای تیم منچستر یونایتد در ارتباط بوده، از سوابق هنری و آثار او برای آن‌ها می‌گوید و بازیکنان منچستریونایتد نیز بعد از شنیدن چند قطعه از ترانه‌های گلپا تصمیم می‌گیرند که به کنسرت این خواننده ایرانی بروند.

ماجرای عکس استاد تار ایرانی با ستاره‌های منچستر

حضور ستاره‌های منچستریونایتد مثل پل اسکولز، ریو فردیناند و گری نویل در این کنسرت باعث شد تا توجه رسانه‌ها و هواداران پرشمار این بازیکنان و فوتبال در انگلستان به آن معطوف شود. در پایان کنسرت هم یک عکس یادگاری و خاطره انگیز با حضور مرحوم هوشنگ ظریف، اکبرگلپایگانی در کنار پل اسکولز، ریو فردیناند و گری نویل گرفته شد تا یکی از خاطره انگیزترین فریم‌ها با حضور ستاره‌های موسیقی ایران و ستاره‌های فوتبال جهان ثبت شود. هوشنگ ظریف نوازنده تار بیش از ۵٠ سال در عرصه موسیقی فعالیت کرد و یکی از مهمترین نام‌ها در تاریخ موسیقی ایران به شمار می‌آید.

او شاگرد استادانی، چون علی‌اکبرخان شهنازی، روح‌الله خالقی، موسی و جواد معروفی بود و همچنین شاگردان مطرحی، چون حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی و حمید متبسم را به موسیقی ایران معرفی کرد.

هوشنگ ظریف روز گذشته به علت ایست قلبی درگذشت. روحش شاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج