جاباما
۹۶۹۸۳۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

لغو مراسم پنجشنبه آخر سال در بقاع متبرکه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه در سراسر کشور به منظور جلوگیری از تجمعات خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه در سراسر کشور به منظور جلوگیری از تجمعات خبر داد.

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اقدامات سازمان اوقاف در خصوص جلوگیری از تجمعات در بقاع متبرکه گفت: تمام تجمعات در بقاع متبرکه لغو شده است، حتی مراسم‌ها و تجمعات را در بقاع متبرکه استان‌هایی که محدودیتی از سوی مسئولان بهداشتی ایجاد نشده بود، نیز لغو کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم پنجشنبه آخرسال و سال تحویل نیز در تمام بقاع متبرکه کشور لغو شده است. در ابلاغیه‌ای که روز سوم اسفندماه به تمامی ادارات کل اوقاف در استان‌ها ارسال شده است، اعلام کردیم، برگزاری هر نوع تجمعات در بقاع متبرکه ممنوع است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: همچنین در بقاع متبرکه استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، هرمزگان و .... که شبکه بهداشت و شورای تامین استان وضعیت را بحرانی اعلام کرده و محدودیت تردد در استان اعمال شده است، ما نیز محدودیت تردد در بقاع متبرکه اعلام کرده‌ایم و از رفت و آمدها در این استان‌ها جلوگیری کردیم.

نوروزپور تصریح کرد: در بقاع متبرکه دیگر استان‌ها رفت و آمد و تردد به بقاع متبرکه تابع شرایط شورای تامین و شبکه تامین استان‌ها است و براساس دستور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هیات امنا موظف به اجرای دستور شورای تامین استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین به طور مرتب بقاع متبرکه و امامزادگان گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. همچنین پخش نذروات در بقاع متبرکه از توزیع غذا به سمت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده رفته است و به جای غذا نذری این اقلام توزیع می‌شود. در برخی از بقاع متبرکه نیز با همکاری و نظارت شبکه بهداشت ماسک تولید و توزیع می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تدفین فوت شدگان در آرمستان‌های بقاع متبرکه گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود. امیدواریم مردم نیز همراهی لازم را داشته باشند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر هزینه ها پائین اومده

    • مونالیزا

      اقای مسئول دیگه کسی برای بقای شماکه بقه های متبرکه باشه فاتحه نمی خونه لطفا زیاد زحمت نکش بسه هرچی چاپیدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج