۹۷۰۰۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جرایم احتمالی فیفا به لیگ جاری نمی‌رسد

پرسپولیس این روزها با چالش جدی درخصوص شکایت‌های مطرح شده توسط بازیکنان و مربیان خارجی گذشته خود روبه‌رو شده و این موضوع موجبات نگرانی اعضای تیم، مدیران باشگاه و هواداران سرخ را فراهم کرده است.

فرهیختگان: پرسپولیس این روزها با چالش جدی درخصوص شکایت‌های مطرح شده توسط بازیکنان و مربیان خارجی گذشته خود روبه‌رو شده و این موضوع موجبات نگرانی اعضای تیم، مدیران باشگاه و هواداران سرخ را فراهم کرده است. اینکه پرسپولیسی‌ها برای حل این مشکلات آن هم در شرایطی که این باشگاه با مشکلات عدیده مالی مواجه شده چه راهکاری را مدنظر دارند، موضوعی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

تقاضای مستندات حکم از فیفا

با اینکه فیفا حکم نهایی خود درخصوص پرونده ماریو بودیمیر و همچنین برانکو ایوانکوویچ را صادر کرده اما پرسپولیسی‌ها این فرصت را دارند تا به این حکم اعتراض کنند. روند این اعتراض هم به این شکل است که سرخ‌ها از فیفا تقاضای حکم تفصیلی و مستندات پرونده را داشته‌اند تا با بررسی تمامی جوانب به این حکم اعتراض کنند. اینکه پرسپولیسی‌ها برای پیروزی در این پرونده‌ها چقدر شانس پیروزی دارند، تقریبا صفر درصد است اما سرخ‌ها که پولی در بساط ندارند می‌خواهند با کش‌دادن این پرونده به نوعی زمان بخرند.

چقدر زمان نصیب سرخ‌ها می‌شود؟

حالا که پرسپولیسی‌ها تقاضای حکم تفصیلی از فیفا کرده‌اند حدود ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد تا این حکم به دست سرخ‌ها برسد و از آن زمان پرسپولیسی‌ها ۲۱ روز فرصت دارند که یا حکم را بپذیرند یا اعتراض خود را اعلام کنند.
از زمانی که این اعتراض توسط پرسپولیسی‌ها ثبت شود حدود 6 تا 8 ماه در کمترین حالت ممکن زمان می‌برد تا به این اعتراض پاسخ داده شود. البته این در شرایطی است که قرار نباشد برای رسیدگی به این پرونده جلسه‌ای با طرفین پرونده برگزار شود که اگر نیاز به برگزاری جلسه باشد ممکن است این زمان افزایش پیدا کند.

۳۰ تا ۵۰ هزار فرانک سوئیس هزینه روی دست باشگاه

پرسپولیسی‌ها اگر نخواهند برای این پرونده‌ها وکیل استخدام کنند و تمامی موارد توسط تیم حقوقی باشگاه پیگیری شود، باید برای هزینه‌های دادرسی و داوری مبلغی در حدود 30 تا 50 هزار فرانک سوئیسی بپردازند که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که این اعتراض برای سرخ‌ها حدود 500 تا 825 میلیون تومان آب می‌خورد. موضوعی که می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها در آینده مشکلاتی را ایجاد کند و گره کور بدهی‌های ارزی این باشگاه را کورتر از قبل کند.

جرایم احتمالی در لیگ جاری اعمال نمی‌شود

پرسپولیسی‌ها در صورتی که به آرای صادره از سوی فیفا معترض باشد، قطعا می‌توانند زمان را به شکلی برای خود خریداری کنند که از لیگ فصل جاری به سلامت عبور کنند. این روزها مدعیان قهرمانی که فاصله 10 امتیازی تا صدر جدول را غیرقابل جبران می‌بینند، منتظر هستند تا شاید این تیم از سوی فیفا با جرایمی مثل کسر امتیاز مواجه شود تا آنها بتوانند در ادامه راه با امید بیشتری به بازی‌ها ادامه بدهند.گفتنی است ممکن است فیفا حکم‌هایی از قبیل کسر امتیاز، محرومیت از دو تا سه پنجره نقل و انتقالاتی و در شرایط بسیار بدبینانه سقوط به دسته پایین‌تر را صادر کند.

رفیعی: روزهای سخت فوتبال ایران از راه رسیده

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال درخصوص پرونده‌های پرسپولیس در فیفا و اعتراض به این حکم‌ها گفت: «باید دید پرسپولیسی‌ها به چه چیزی اعتراض دارند و اینکه چه مستنداتی برای این موضوع دارند. اگر آنها قصدشان زمان خریدن است که باید بدانند این اتفاق برایشان هزینه دارد و هزینه‌اش هم کم نیست.»

او ادامه داد: «ما در کدام پرونده فیفا تا به امروز برنده شده‌ایم که حالا بخواهیم با اعتراض حکم را به نفع خودمان تغییر بدهیم؟ باید بگویم که روزهای سخت فوتبال ایران، بدهکاری‌ها و ناکامی‌ها فرا رسیده است که امیدوارم بتوانیم برای آنها چاره‌ای بیندیشیم. این اتفاق مختص پرسپولیس نیست و موضوع شفر هم به همین شکل است. ضمن اینکه پرونده ویلموتس هم گل پرونده‌های ما در فیفاست که اگر حکم به محکومیت ما صادر شود، ضرر بزرگی به فوتبال کشور می‌خورد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج