۹۷۰۱۴۲
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

مردم نباید سفر کنند؛ این یک شوخی نیست!

شهرود امیرانتخابی گفت: هرچند گیلان ازجمله استان‌هایی است که بسیاری از افراد برای اقامت در ویلا یا خانه اقوام خود به آن سفر می‌کنند، اما بهتر است مسافران قبل از سفر بدانند که در استان گیلان با کمبود تجهیزات روبه رو هستیم. مردم باید این ضرورت را در نظر بگیرند که سفر نکنند.

ایلنا: شهرود امیرانتخابی گفت: هرچند گیلان ازجمله استان‌هایی است که بسیاری از افراد برای اقامت در ویلا یا خانه اقوام خود به آن سفر می‌کنند اما بهتر است مسافران قبل از سفر بدانند که در استان گیلان با کمبود تجهیزات روبه رو هستیم. مردم باید این ضرورت را در نظر بگیرند که سفر نکنند.

با گسترش بیماری کرونا، مسئولان بهداشتی کشور، تصمیم به اعمال محدودیت‌های سفر در طول نوروز ۹۹ کرده‌اند تا از گسترش و شیوع بیشتر ویروس کرونا یا کووید ۱۹ جلوگیری کنند. این محدودیت‌ها شامل ورود خودروها به شهرها و استان‌ها، اقامت در اقامتگاه‌ها و هتل‌های گوناگون و ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران می‌شود.

استان گیلان نیز که معمولا یکی از پرمسافرترین استان‌های کشور در نوروز و حتا تعطیلات آخر هفته است نیز از این امر مستثنی نیست و از مسافران درخواست کرده است که به این استان سفر نکنند. ارسلان زارع (استاندار گیلان) نیز گفت: در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

پلیس راه استان گیلان نیز اعلام کرد، تمام خودروها، به‌جز خودروهای با پلاک بومی، تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به این استان را ندارند. این ممنوعیت تردد در مسیرهای ورودی این استان، یعنی محورهای قزوین به رشت، اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر، اجرا می‌شود.

شهرود امیرانتخابی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان) با تاکید برآنکه حوزه گردشگری گیلان به نوعی فعلا تعطیل است به ایلنا گفت: هرچند تردد در مبادی ورودی گیلان مانند مازندران سختگیری اعمال نمی‌شود اما استانداری از مردم درخواست کرده است که از تردد و سفر به گیلان پرهیز کنند.

او ادامه داد: درحال حاضر هیچیک از مراکز اقامتی استان پذیرش ندارند اما به صورت رسمی تعطیلی این واحدها اعلام نشده است چراکه وزیر میراث و گردشگری چنین ابلاغیه‌ای اعلام نکرده‌است اما استاندار از مردم درخواست کرده است که بخصوص در نوروز به گیلان سفر نکنند و هتل‌ها نیز مسافران را پذیرش نکنند.

امیرانتخابی با تاکید برآنکه استانداری از مراکز اقامتی دولتی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها که مدارس و کمپین‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند درخواست کرده است تا مسافران را پذیرش نکنند، گفت: بیشترین ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز بیشتر در کمپ‌ها و مدارس و سایر واحدهای اقامتی به غیر از هتل‌ها مستقر می‌شوند. در استان گیلان حدود ۳۶ هزار تخت در مراکز اقامتی فعال است و بیشتر گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند در مدارس، کمپ‌ها، چادرها و خانه‌ها و ویلاهای اجاره‌ای اقامت می‌‌کنند و عموما این مسافران در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره استان اقامت نمی‌کنند. درواقع می‌توان گفت حتا در زمان پرمسافر، ضریب اشغال هتل‌های گیلان حدود ۷۵ درصد است.

امیرانتخابی با اشاره به آنکه می‌دانیم که عدم پذیرش مسافران در مراکز اقامتی مجاز تبعاتی به همراه دارد، تصریح کرد: باید ضرر و زیان تاسیسات گردشگری را هم درنظر بگیریم اما تمام این ابلاغیه‌ها باید توسط رییس ستاد سفر استان انجام شود. باید دید شرایط شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده چگونه می‌شود و تصمیمات نهایی درخصوص وضعیت اقامت و سفر در نوروز را به روزهای بعد موکول کنیم. نباید فراموش کرد که استان گیلان ازجمله استان‌های پرخطر درحوزه شیوع ویروس کروناست.

او ادامه داد: هرچند استان گیلان ازجمله استان‌هایی است که بسیاری از افراد برای اقامت در ویلا یا خانه اقوام خود به آن سفر می‌کنند اما بهتر است مسافران قبل از سفر بدانند که در استان گیلان با کمبود تجهیزات روبه رو هستیم. مردم باید این ضرورت را در نظر بگیرند که سفر نکنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به آنکه طی این مدت سعی شده تا پدیده تابلو بدستان که همان فعالان واحدهای اقامتی غیرمجاز و ویلاهای اجاره‌ای هستند، کنترل شود، اظهار کرد: همیشه با چنین پدیده‌ای در گیلان و سایر استان‌های شمالی کشور روبه رو بوده‌ایم. بهتر است در شرایط فعلی این پدیده کنترل شود اما هنوز متولی خاصی برای کنترل این مراکز تعریف نشده است.

او خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر تعداد زیادی گزارش از فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز داشتیم که تعدادی از آنها پلمپ شده‌اند و اداره اماکن در این خصوص ورود کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماشالله

      چی داری میگی واسه خودت مرد حسابی وقتی وضعیت قرمز اعلام میشه دیگه نفع و ضرر کیلویی چنده!؟ نکنه جنابعالی هنوز مفهوم وضعیت قرمز را درک نکرده اید پای جان آدمها در میانه در مملکت بالای 80 میلیونی مگه با توصیه و خواهش کار پیش میره باید دستور داد آنهم دستور اکید

    • بدون نام

      نیایند جا نیست هتل ها قبلا رزو شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج