جاباما
۹۷۱۷۵۴
۶ نظر
۵۰۳۳
۶ نظر
۵۰۳۳
پ

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

کمپانی منصوری روز‌های شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژه‌های متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژه‌های جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت نیز از اینترنت کمک گرفته و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی می‌کند.

وب‌سایت دیجیاتو -سعید علیپور: کمپانی منصوری روز‌های شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژه‌های متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژه‌های جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت نیز از اینترنت کمک گرفته و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی می‌کند.

تازه‌ترین محصولی که منصوری رونمایی کرده، کابررا (Cabrera) نامگذاری شده است. اگر از روی تصاویر احساس می‌کنید که کابررا شبیه یکی از ساخته‌های لامبورگینی دیده می‌شود، کاملا حق دارید، چرا که این خودرو در حقیقت نسخه‌ای ارتقا یافته از اونتادور SVJ به شمار می‌رود.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

کابررا یکی از چند نسخه ویژه‌ای است که منصوری به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس خود توسعه می‌دهد. مثل اکثر محصولات لامبورگینی کابررا نیز ریشه در اسپانیا داشته و نام آن از نژاد خاصی از گاو‌های وحشی برگرفته شده است. منصوری این خودرو را «گاو مبارزی که حالتی تهاجمی دارد» توصیف می‌کند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

برخلاف پروژه‌های پیشین، در این پروژه مهندسین منصوری دماغه خودرو را بازطراحی کرده اند. نتیجه اینکه کابررا در نمای جلو تفاوت‌هایی را با اونتادور SVJ پیدا کرده و چینش چراغ‌های LED اصلی به گونه‌ای است که بوگاتی شیرون را در ذهن تداعی می‌کند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

شاید بدانید که منصوری علاقه زیادی به فیبرکربن دارد و در پروژه‌های خود به وفور از این ماده سبک وزن، اما گران قیمت استفاده می‌کند. این امر در رابطه با کابررا نیز صادق بوده و اجزای بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است. این گاو خشمگین رنگی اختصاصی به اسم Vento Verde دارد که در زیر نور جلای خاصی به اتاق می‌بخشد.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

در نمای روبرو، سپر استاندارد جای خود را به نمونه‌ای با ورودی‌های هوای متفاوت داده است. منصوری می‌گوید سپر جدید از لحاظ هدایت جریان هوا و ایرودینامیک وضعیت بهتری دارد؛ همچنین بهره گیری از رکاب‌های جانبی اسپرت به همراه گلگیر‌های عریض هم عرض کلی خودرو را به اندازه ۴۰ میلی متر افزایش داده است. در نمای عقب درپوش تماما فیبرکربنی موتور، باله بزرگ، چهار خروجی گرد اگزوز و دیفیوزر جدید با طراحی دوگانه از جمله ویژگی‌های شاخص کابررا هستند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

داخل گلگیر‌های منصوری کابررا رینگ‌های آلیاژی سبک وزن با ابعاد ۹X۲۰ و ۱۳×۲۱ اینچ قرار دارند. این رینگ‌ها در جلو با تایر‌هایی به ابعاد ۲۵۵/۳۰ ZR۲۰ و در عقب با تایر‌هایی به ابعاد ۳۵۵/۲۵ ZR۲۱ احاطه شده اند. بد نیست اشاره کنیم تایر‌ها ساخت شرکت ایتالیایی پیرلی بوده و از سری P Zero هستند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

در داخل کابین، تیونر زبده آلمانی تا جایی که ممکن بوده قسمت‌های مختلف را با آلکانتارا پوشانده و به منظور هماهنگی با بدنه، از رنگی مشابه استفاده کرده است. فیبرکربن و اجزای تزئینی هم که روی آن‌ها المان‌هایی به شکل تیر وجود دارند، زیاد به چشم می‌خورند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

منصوری طبق عادت دیرینه خود به ارتقای موتور نیز پرداخته است. شاید بدانید که موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ و تنفس طبیعی اونتادور SVR در حالت استاندارد توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با بازنگری‌های متخصصین منصوری این ارقام به ترتیب به ۷۹۹ و ۷۸۰ واحد افزایش پیدا کرده اند.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

با توجه به ارتقای خروجی موتور، شتاب کابررا ۰.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن ۵ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. به عبارت دیگر این سوپر اتومبیل آلمانی-ایتالیایی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز داشته و قادر است حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. آنطور که منصوری اعلام کرده فقط سه دستگاه از کابررا ساخته خواهد شد.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی
منبع: carscoops

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهین

      چقد شبیه پراید خودمونه

    • بدون نام

      دنیای کفر ماشین میسازه،ما هم ماشین میسازیم

    • بدون نام

      اینارو میبینم از زندگی کاملا نا امید میشم

    • بدون نام

      سه دستگاه ساخته میشه اما با کیفیت. کم بساز اما با کیفیت بساز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خارجیام مث ما ایرانیا دنبال سود و پول بیشترن.پس هرچندتا که سفارش بگیرن میسازن.بعدشم اینکه فرقشون با این دوتا شرکت خودروسازی ایران اینکه اینا شخصی هستن و برای سراپا موندن تو بازار دنیا باید ماشینای زیبا و با کیفیت بسازن.ولی این دو شرکت ایرانی چون به طور کامل بازار ایران دستشون نه زیبای و نه کیفیت به هیچ ورشون نیست چون ما مردم میخریم محصولاتشونو وتا وقتی فروش داشته باشن تو همین مسیری که هستن ادامه میدن.

    • بدون نام

      من کل زندگیمو بفروشم میتونم شیشه با چراغ و صفحه نمایش اینو بخرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج