۹۷۲۲۳۷
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

قرنطینه افراد مشکوک و بیماران کرونا در خروجی شهرها

وزیر بهداشت در حکمی سرپرست جمعیت هلال احمر را به عنوان مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها منصوب کرد.

خبرگزاری مهر: سعید نمکی، وزیر بهداشت در حکمی، کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر را به عنوان مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها منصوب کرد.

در این حکم آمده است: مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرهایی که لیست آن با موافقت معاون امور بهداشتی و معاون وزارت کشور نهایی شده به جنابعالی محول می‌شود. هر اکیپ شامل یک نفر از پرسنل بهداشتی، هلال احمر و نیروهای نظامی و دانشگاهی خواهد بود.

۱- اکیپ‌ها در خروجی شهرهای ذکر شده و مورد توافق، در محل و تعداد مناسب تشکیل گردد. علاوه بر خروجی شهرهای مورد نظر، در ترمینال‌ها، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها نیز طبق روال قبل باید ادامه یابد.

۲- اکیپ‌ها باید مجهز به دستگاه تب سنج و امکانات اولیه تشخیص بوده، بروشورها و مطالب آموزشی نیز جهت کسانی که بیمار تشخیص داده نمی‌شوند، جهت تذکرات لازم و اعمال دستورالعمل‌های ضروری باید داده شود. موارد آموزشی جهت افراد مشکوک و همراهانشان طبق پروتکل‌های ایزولاسیون می‌باشند.

۳- افراد مشکوک و یا بیمار سریعاً به اولین ایستگاه قرنطینه منتقل و با نظر پزشک معالج مستقر تعیین تکلیف شوند. بلاتکلیفی افراد مشکوک و یا احتمالاً مبتلا مهم‌ترین عامل در شیوع بیماری است که باید مورد توجه قرار گیرد. ثبت مشخصات فرد مشکوک و مبتلا، همچنین مشخصات وسیله نقلیه در سامانه و ردیابی توسط پرسنل بهداشتی منطقه ضروری است.

اطلاعات مربوط به این گونه موارد هر روزه توسط سامانه باید به ستاد مستقر در وزارت بهداشت منتقل گردد.

۴- در صورت هرگونه مقاومت و یا ایجاد درگیری افراد مشکوک و یا مبتلا مسئولیت برخورد قانونی و پیگیری‌های مورد نیاز به عهده پرسنل نظامی و انتظامی و ضابطین قضائی عضو اکیپ است و همکاران بهداشتی و هلال احمر حق هیچ گونه درگیری و مقابله با مردم را ندارند.

۵- در صورتی که افزایش اکیپ‌ها و یا شهرهای مورد نظر ضرورت داشت از طریق ستاد استانی و استانداران به ستاد مرکزی اعلام و سپس روزانه به جنابعالی ابلاغ خواهد شد.

۶- لازم است، مسئولین هلال احمر استانی با هماهنگی معاونین بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها سرکشی‌های مستمر به اکیپ‌های مستقر در خروجی شهرهای استان‌ها داشته باشند.

۷- شروع عملیات و استقرار اکیپ‌ها از پس فردا سه شنبه مورخ ۲۷/‏۱۲/‏۱۳۹۸‬ و با اعلام قبلی صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاد تون میاد بعد از این که گفتن در قم دونفر به علت کرونا مردن با افتخار ۲۰:۳۰گزارش تهیه کرد که کادر بیمارستان بدون دستکش وماسک ولباس مخصوص دارن به کار هاشون می پردازن چیییییشده حالا قراره مردم مشکوک به کرونا قرنطینه بشن لعنت خدا به دروغ گو

    • میرو

      دیگه کرونا با چه زبونی بگه پول درمانش می کنه و ازش سوال پرسیدن مستقیم ...

    • بدون نام

      حاجی این روش اگر می خواست جواب بده، بعد از بیست و پنج روز جواب داده بود و ویروس کل کشور پخش نمیشد. تازه الان دیگه همه استانها آلوده شدند. ترددهای درون شهری خیلی مهم تر از برون شهریه.

    • بدون نام

      دولتی که پول نداره یک ماه به مردم کم درآمد حقوق بده تا از خانه بیرون نیان همان بهتر بره بمیره:

    • بدون نام

      وای به حال مردم ......چقدر باید بدبختی بکشیم اخه پایانی هست ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج