۹۷۲۶۳۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با ابراز نگرانی شدید از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، احتمال صدمه‌ دیدن افراد و سنگین‌تر شدن مسئولیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش مصدومان گفت: گیلان همچنان کانون بحران کرونا محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد حسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه کادر درمانی گیلان با تمام توان مشغول درمان بیماران کرونایی بوده و در صورت مجروح شدن افراد در مراسم چهارشنبه‌ آخر سال مشکلات استان ابعاد جدید‌تری به خود گرفته و چند برابر می‌شود اظهار داشت: استان گیلان همچنان کانون بحران کرونا محسوب می‌شود.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان تدابیر اندیشیده شده ستاد مقابله با کرونا در سطح کشوری و استانی، اجرای طرح غربالگری و بیماریابی و اعمال محدودیت در ترددها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت‌: تمام این اقدامات موجب شده نمودار ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌های گیلان تقریباً ثابت شود اما نباید به آمارها دلخوش باشیم.

قربانی از بستری بودن هزار و ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و عنوان کرد: اگر چه نمودارهای ما ثابت شده اما گیلان همچنان در کانون بحران کرونا قرار دارد از طرفی اگر همین رویه مثبت مردم برای همکاری و عدم حضور در بیرون منازل ادامه پیدا کند روند کاهش ورود بیماران به مراکز درمانی استان تثبیت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فائق آمدن بر بحران کرونا را در استان گیلان نیازمند همکاری بدون قید و شرط آحاد مردم ذکر کرد و بیان داشت: اگر ما دلمان را به آمارها و نمودارهای اخیر خوش کنیم و از فردا در خیابان‌های استان حاضر شویم شک نداشته باشید که باید این بار منتظر وقوع یک بحران جدید و عظیم‌تر در گیلان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شرایط حال حاضر گیلان مانند آرامش قبل از طوفان است گفت: بی‌پرده می‌گویم که اگر رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار نگیرد، کنترل‌های لازم و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا توسط مردم جدی گرفته نشود موج طوفان بعدی در صورت وقوع بسیار سخت و دشوار خواهد بود و هزینه‌های سختی را به گیلان تحمیل می‌کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی توان بسیار پایین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان برای مواجهه با یک بحران جدید و بزرگ‌تر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر مردم در گیلان با ما برای مبارزه و شکست ویروس کرونا مشارکت نداشته باشند کنترل حوادثی که در آینده پیش می‌آید بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اعلام هشدار در مورد اجرای مراسم چهارشنبه آخر سال و افرادی که بدون توجه قصد برگزاری آن را دارند عنوان کرد: چهارشنبه سوری از سنت‌های قدیمی و کهن کشورمان است اما برگزاری آن باعث ایجاد تجمعات و شلوغی می‌شود که در شرایط حاد فعلی بسیار خطرناک است.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان افزایش حضور مردم در خیابان‌ها، معابر و فروشگاه‌های استان را از تبعات پرخطر برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال دانست و تصریح کرد: این قضیه زنگ خطری برای همه ما است زیرا بزرگ‌ترین راه انتقال ویروس کرونا حلقه اتصال انسانی است و همین فضاهای عمومی منشأ بزرگ این تهدید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در واقع حوزه درمان گیلان بیشترین شهدای خدمت را در بحران اخیر تقدیم کرده که این امر نشان دهنده حجم سنگین کار و از سویی تعهد جامعه پزشکی استان است خاطرنشان کرد: عمق این فداکاری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که مقام معظم رهبری به شایستگی عنوان شهید خدمت را بر آنان اطلاق کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      نه الکل نه وایتکس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج