۹۷۲۸۶۱
۱ نظر
۶۷۷۷
۱ نظر
۶۷۷۷
پ

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

با افزایش مشغله‌های پدر و مادر‌های امروزی، شاید اطلاعات کافی درباره‌ی لزوم بازی در زندگی کودکانشان نداشته باشند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چند بازی مناسب کودکان ۶ تا ۱۰ سال آشنا کنیم تا در این روز‌های قرنطینه کمی از بی حوصلگی کودکان دلبندتان کاسته شود.

برترین‌ها: بازی؛ برای کودکان تا سن حدود ده سالگی، موثرترین ابزار برای ارتباط، بیان احساسات و حل مشکلات هیجانی است. بر همین اساس، وارد شدن به فضای بازی‌های کودک، یکی از مجاری اصلی برای ورود به دنیای کودک، و به وجود آوردن اتصالی قوی‌تر به او، با نشان دادن علاقه و میل خود به مشارکت است.

این کار را می‌توان با اختصاص دادن زمان‌هایی در هر روز یا هر هفته، بسته به توانایی خود، و شدت نیاز رابطه به ترمیم، آغاز کرد و در نظر داشت که هر میزان از انجام این مداخله، بهتر از انجام ندادن مطلق آن است. با افزایش مشغله‌های پدر و مادرهای امروزی، شاید اطلاعات کافی درباره‌ی لزوم بازی در زندگی کودکانشان نداشته باشند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چند بازی مناسب کودکان ۶ تا ۱۰ سال آشنا کنیم تا در این روزهای قرنطینه کمی از بی حوصلگی کودکان دلبندتان کاسته شود.

بازی اول: پانتومیم

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: ظرف، کاغذ، خودکار

دستورالعمل بازی: تعداد حدودا دو یا چهار بیشتر باشد و حتما تعداد زوج باشند. به دو گروه تقسیم میشوند و تمام افراد هردوگروه هرکدام پنج یا بیشتر کاغذ‌های کوچکی داشته باشند هرفرد بدون اینکه کسی ببیند پنج کلمه، اسان و قابل فهم روی آن بنویسند و تاکنند و هنگام بازی هر بازیکن حدود دو دقیقه تایم اجرا دارد و بازیکن کلمه را بدون استفاده از خود آن توضیح میدهد. در انتها هرکدام بیشتر برگه جمع کند میبرد. در راند دوم با آنچه که ذکر شد کلمه را بازی میکنند و توضیحی نمیدهند.

بازی دوم: شن بازی

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: استفاده از شن‌های بازی و یا شن بازی‌های موجود در مغازه

دستورالعمل بازی: شن بازی کودکان شن بازی فعالیتی خوشایند و لذتبخش است برای کودکان. کودک از لمس کردن شن و بازی با آن لذت بسیار می‌برد. شن میتواند خاصیت مایعات را داشته باشد؛ زیرا روان میشود و اگر آن را در ظرفی بریزیم به شکل آن ظرف درمی آید.

بازی سوم: بازی آینه

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: ـ

دستورالعمل بازی: به بچه‌ها بگویید که به دو گروه تقسیم شوند. یک عضو از این گروه ها، حرکات خنده دار و بچه لمس شانه، لمس، گانه مثل ادا و شکلک درآوردن … زانو، چرخیدن، پریدن، نشستن، خاروندن سر و (و در عین حال مناسب) انجام می‌دهد، در حالی که بقیه به طور همزمان هر کاری را که اون انجام میده را مثل یک آینه کپی می‌کنند!

بازی چهارم: مجسمه شو

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: صندلی

دستورالعمل بازی: این بازی بسیار مشابه صندلی‌های موزیکال است. بازی مجسمه نیاز به یک پخش کننده موسیقی و یک گوینده دارد. در حالی که موسیقی در حال پخش است، بچه‌ها در جای خودشون حرکت می‌کنند و میرقصند. ثانیه یا بیشتر، موسیقی را متوقف کنید و به ۴۵هر، و "هر جا که هستید بی حرکت ":بچه‌ها بگویید بچه‌ها باید در جایی که هستند مثل یک مجسمه بایستند! هر کسی که حرکت کند باید بنشیند و یک نوبت بازی را از دست می‌دهد.

بازی پنجم: اسم فامیل

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ و خودکار

دستور العمل بازی: روی کاغذ اسم، فامیل، شهر، رنگ، گل، ماشین، کشور، ... وبه بازی میپردازید.

بازی ششم: بازی‌های خانوادگی

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: ـ

دستورالعمل بازی: میتوانید با کمی جستجو یا خلاقیت چند بازی محلی بیابید و در جمع خانوادگی از آن‌ها استفاده کنید. بازی‌هایی مثل هپ، دوز، گُل یا پوچ، بشین … پاشو، بیستسؤالی، پانتومیم.

بازی هفتم: در جستجوی گنج

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه نیاز دارید: ـ

دستورالعمل بازی: بچه‌ها عاشق پیداکردن اشیا گمشده هستند، بهخصوص وقتی پای یک جایزه هم درمیان باشد. ابتدا نکات بازی را روی تکه کاغذی یادداشت کنید. خلاقیت داشته باشید. اولین نشانه را جایی بگذارید که پیدا کردنش راحت باشد، مثلا در ظرف غذای بچه. سپس بقیه نشانه‌ها را در جا‌های دیگر خانه مخفی کنید و مسیری را برای رسیدن به آخرین شیء پنهان ترسیم کنید. به جای جایزه میتوانید چند سکه در اطراف خانه مخفی کنید. با این کار هم بچه‌ها سرگرم میشوند هم اگر برنده شوند میتوانند سکه‌ها را در قلکشان بیندازند.

بازی هشتم: بازی گوش دادن

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: رای این کار از یک شانه، لیوان، سِنج، کاغذ سنباده، گلدان یا قاشق استفاده کنید

دستورالعمل بازی: بازی گوشدادن است. چند وسیله انتخاب کنید. به بچه‌ها اجازه دهید نگاهی به آن‌ها بیندازند و سپس آن‌ها را کنار بگذارید. از یکی از بچه‌ها بخواهید چشمهایش را ببندد و به صدای ضربه‌هایی که شما به اشیا انتخابشده میزنید، خوب گوش بدهد و بگوید که این صدا مربوط به کدام وسیله است.

بازی نهم: بازی لامسه

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: ـ

دستورالعمل بازی: اکثر بچه‌ها عاشق لمس کردن و بازی‌های حسی هستند، به همین خاطر شکی نیست بچه‌ها این بازی سرگرمکننده را دوست خواهند داشت. یک جعبه کفش یا هر جعبهی دیگری که دَر داشته باشد، پیدا کنید. یک طرف آن را سوراخ کنید- بزرگی سوراخ باید به انداز‌های باشد که یک دست به راحتی وارد آن شود. اگر میخواهید بازی شکل خلاقانهتری به خود بگیرد، جعبه را با چیز‌های زرق و برقدار و علامت سؤال تزیین کنید.

برای شروع بازی چیزی درون جعبه قرار دهید و از بچه‌ها بخواهید حدس بزنند چه چیزی داخل جعبه است. آن‌ها میتوانند در مورد شیء داخل جعبه سؤال هم بکنند یا شما میتوانید آن‌ها را کمی راهنمایی کنید. برای اینکه هیجان بازی بیشتر شود میتوانید از دانهی کدو تنبل تازه، رشتهی اسپاگتی، میوه، شانه یا اسباببازی استفاده کنید. برای اینکه فضای رقابتی ایجاد کنید هر کدام از بچه‌ها زودتر متوجه شیء داخل جعبه شد، به او یک امتیاز بدهید.

بازی دهم: بسکتبال داخل سالن

بازی‌های مناسب برای کودکان ۶ الی ۱۰ سال

آنچه شما نیاز دارید: سبد و جوراب یا توپ

دستورالعمل بازی: این بازی برای بچه‌های کوچک هم مناسب است. وسایل مورد نیاز برای این کار یک سبد و یک جوراب گوله شده یا توپ کوچک است. هر بازیکن در نوبت خود باید توپ را داخل سبد بیندازد. در هر دور بازی فرد یک قدم عقبتر میرود و این کار تا جایی ادامه پیدا میکند که فرد نتواند توپی داخل سبد بیندازد. برندهی بازی کسی است که از دورترین فاصله موفق به انداختن توپ داخل سبد شود.

برگرفته از انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      جسارتا در جستجوی گنج نا جنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج