۹۷۶۲۱۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از ۵۰ میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان برخی رودخانه های محلی می شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از ۵۰ میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان برخی رودخانه های محلی می شود.

دوست محمد کلیم در گفت و گویی اظهار داشت: رگبار و رعدوبرق شدید، باد شدید و گردوخاک از مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه بارشی است. معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه از بعدازظهر یکشنبه در استان فعال می شود و پیش بینی می شود بارش های آن در نقاط شمالی بین ۵ تا ۲۰ و مناطق مرکزی وغربی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، شمال ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج بین۳۰ تا ۵۰ برخی نقاط بیش از ۵۰ میلی متر باشد.

کلیم تصریح کرد: میران بارش در مناطق جنوبی استان بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر برآورد می شود. البته میزان بارش در ارتفاعات بیش از ۳۰ میلی متر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اثر مخاطره آمیز این سامانه آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی است، گفت: برخورد صاعقه و بارش تگرگ، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده های مواصلاتی شمال استان و مواج شدن آب های دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پیامدهای دیگر این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود و در ترددهای جاده ای و دریایی احتیاط شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج