جاباما
۹۷۶۴۲۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تداوم افزایش مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

روند افزایش شمار مبتلایان همه‌گیری کروناویروس جدید در جهان متوقف نشده و این ویروس هم‌چنان قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده و به عنوان همه‌گیری جهانی شناخته شده است.

سایت "وردومترز" تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ را در سراسر جهان ۶۷۸ هزار و ۹۱۰ نفر اعلام کرده است که ۳۱ هزار و ۷۷۱ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده و ۱۴۶ هزار و ۳۱۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به طور کلی در جهان ۵۰۰ هزار و ۸۲۰ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۴۷۵ هزار و ۴۴۳ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۲۵ هزار و ۳۷۷ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۲۳ هزار و ۷۸۱ مورد ابتلا و ۲۲۲۹ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. هرچند گفته می‌شود که از این شمار تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۱۴ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۹۲ هزار و ۴۷۲ مورد ابتلا به ثبت رسانده که از این میان ۱۰ هزار و ۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۱۲ هزار و ۳۸۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

شمار مبتلایان در چین که شیوع تا حدود زیادی کنترل شده ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر اعلام شده است. شمار قربانیان و بهبود یافتگان نیز در این کشور به ترتیب ۳۳۰۰ و ۷۵ هزار و ۴۴۸ نفر اعلام شده است.

دو کشور اروپایی آلمان و اسپانیا نیز به ترتیب در رتبه‌های پس از چین قرار گرفته‌اند. در اسپانیا تاکنون ۷۸ هزار و ۷۹۷ نفر مبتلا، ۶۵۲۸ نفر قربانی و ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. شمار مبتلایان در آلمان ۵۸ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام شده که از این تعداد تنها ۴۵۵ نفر جان باخته و ۸۴۸۱ نیز بهبود یافته‌اند.

ایران نیز تاکنون ابتلای ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر را اعلام کرده است که از این میان ۲۶۴۰ جان خود را از دست داده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. تاکنون ۳۷ هزار و ۵۷۵ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده، ۲۳۱۴ جان باخته و ۵۷۰۰ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

هم‌چنین شمار مبتلایان در کشورهای بلژیک ۱۰ هزار و ۸۳۶ نفر با ۴۳۱ قربانی، هلند ۹۷۶۲ نفر با ۶۳۹ قربانی، کره جنوبی ۹۵۸۳ نفر با ۱۵۲ قربانی، اتریش ۸۴۵۰ نفر با ۸۶ قربانی و ترکیه ۷۴۰۲ نفر با ۱۰۸ قربانی اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه رسانه میلی ( یا همون ملی ) کشورمون که 70درصد اخبارش مربوط به کرونا در آمریکا قرار میده اما نمیگه از 123000 مبتلای آمریکایی 118000 نفر شون بهبود یافته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج