جاباما
۹۷۶۸۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پلاسما درمانیِ کرونا در مراحل تحقیقات قرار دارد

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر کلیه مطالعات محققان در زمینه درمان کرونا با پلاسما و واکسن در مراحل تحقیقات اولیه قرار دارند، گفت: در صورت کسب مجوز از کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وسازمان غذا و دارو، رسماً اخبار مربوطه در این رابطه اعلام خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر کلیه مطالعات محققان در زمینه درمان کرونا با پلاسما و واکسن در مراحل تحقیقات اولیه قرار دارند، گفت: در صورت کسب مجوز از کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وسازمان غذا و دارو، رسماً اخبار مربوطه در این رابطه اعلام خواهد شد.

دکتر اسماعیل قادری‌فر با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، افزود: استفاده از فناوری‌هایی چون پلاسما و یا سلول‌های بنیادی در مراحل تحقیقاتی وجود دارند و پس از انجام آزمایشات فاز حیوانی و کارآزمایی‌های بالینی در صورت کسب مجوز از کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وسازمان غذا و دارو، رسماً اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع این ویروس گام‌های جدی در زمینه درمان، تشخیص و پیشگیری از این بیماری برداشته شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا محققان و دانشمندان کشور سعی کرده‌اند که همپای تحقیقات دنیا حرکت کنند ولی این گام‌های در مراحل تحقیقات است و پس از کسب مجوزهای قانونی، آخرین دستاوردهای این حوزه اعلام می‌شود.

قادری‌فر تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین درمان تنها از سوی کمیته علمی ستاد کرونا به عنوان مرجع ملی در این زمینه اعلام خواهد شد، ادامه داد.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برخی اخبار در زمینه استفاده موفق آمیز از پلاسما برای درمان کرونا، خاطر نشان کرد: مردم به اخبار منتشر شده در فضای مجازی در این زمینه توجه نکنند و اخبار معتبر در این زمینه از سوی کمیته علمی کرونا منتشر خواهد شد.

وی به اقدامات انجام شده در این کمیته در ۳ زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان، یادآور شد: در این ۳ حوزه سازمان دهی خوبی از سوی ستاد علمی کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد به گونه‌ای که در حوزه پیشگیری با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید ماسک‌های نانویی و مواد ضد عفونی کننده بر پایه مبانی علمی و با مجوزهای سازمان غذا و دارو شد.

قادری‌فرد اضافه کرد: در روزهای اول شیوع این ویروس کمبودهایی در زمینه ماسک و مواد ضد عفونی کننده داشتیم که امروز این کمبود جبران شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در حوزه کیت‌های تشخیصی نیز گام‌های خوبی برداشتیم ضمن آنکه اقدام به تولید و ساخت دوربین‌های تب سنج شده که در حال حاضر در مبادی پر خطر نصب شده است.

به گفته رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی روز گذشته قرار داد ساخت ۵ دستگاه دوربین تب سنج جدید منعقد شده است.

قادری‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه درمان، یادآور شد: محققان در این حوزه در فاز تحقیقات و شناسایی روش‌های جدید درمانی از جمله استفاده از پلاسما، تولید واکسن و دارو هستند ولی همه این حوزه‌ها در فاز تحقیقات قرار دارد و باید مراحل کارآزمایی‌های بالینی و کسب مجوزها را طی کنند.

با شیوع ویروس کرونا اخباری در زمینه اثرات روش‌ پلاسما درمانی برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس منتشر شده است و در برخی مراکز درمانی از بیماران مبتلا درخواست شده که برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

بر اساس این روش افرادی که به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند؛ از این رو پلاسما این دسته از بهبود یافتگان گرفته و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می‌شود. پلاسمای تزریق شده منجر به بهبود قوای بدنی بیماران بد حال و در نتیجه بهبود آنها خواهد شد.

مسوولان این حوزه اعلام کردند که این مطالعات در فاز تحقیقاتی است و در صورت تایید نهایی از سوی کمیته علمی ستاد کرونا اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج