جاباما
۹۷۷۰۶۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پاسخ صریح واعظی به یک شائبه علیه دولت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر تعلل و تاخیر دولت در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، تاکید کرد که مرحله اول این طرح با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و تجمعات مذهبی، فرهنگی و ورزشی و ترغیب مردم به ماندن در خانه و آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، از همان ابتدای ورود بیماری به کشور اجرایی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر تعلل و تاخیر دولت در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، تاکید کرد که مرحله اول این طرح با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و تجمعات مذهبی، فرهنگی و ورزشی و ترغیب مردم به ماندن در خانه و آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، از همان ابتدای ورود بیماری به کشور اجرایی شده است.

محمود واعظی درخصوص مباحث شده در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت:‌ امروز (سه شنه) در جلسه ستاد ملی کرونا گزارش‌ها و آمارهای امیدوارکننده‌ای از روند مدیریت اپیدمی کرونا ارائه شد. بحمدلله نظام بهداشت و درمان کشور با یاری همه‌جانبه سایر بخش‌های دولتی و حاکمیتی و همراهی بسیار خوب مردم، عملکرد بسیار خوبی را در مقابله با ویروس کرونا به ثبت رسانده و این مهم، علاوه بر تلاش شبانه‌روزی و فداکاری کادر درمانی و سایر دستگاههای دخیل در مدیریت بحران،‌ نتیجه سرمایه‌گذاری دولت در حوزه سلامت در سالهای گذشته بوده است.

پاسخ صریح واعظی به یک شائبه علیه دولت
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کرونا یک مسئله جهانی است و بهتر است قضاوتمان درباره عملکرد کشورمان در مقابله با آن را بر مبنای قیاس با کارنامه سایر کشورها استوار کنیم، افزود:‌ آنچه از آمارهای سازمان بهداشت جهانی از روند گسترش کرونا در کشورهای مختلف قابل فهم است، این است که بر خلاف کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آمریکا که روند گسترش بیماری در آنها هنوز به شدت صعودی است ، در کشور ما روند ابتلا و شیوع به ثبات نسبی رسیده و این نشانه کارآمدی تصمیمات و سیاست‌های ایران در زمینه مقابله با کروناست.

واعظی تشخیص زودهنگام ورود بیماری به کشور را یکی از عوامل توفیق سیستم بهداشت و درمان ایران در مقابل کرونا برشمرد و اذعان داشت:‌ ایران دومین کشوری بود که وجود بیماری را تشخیص داد و خوشبختانه بدون تعلل و از همان ابتدا تدابیر کنترلی و درمانی خود را تحت عنوان مرحله اول فاصله‌گذاری با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و تجمعات مذهبی، فرهنگی و ورزشی و ترغیب مردم به مسافرت نرفتن و ماندن در خانه و طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به اجرا گذاشتیم که به اذعان متخصصان بهداشت و درمان، مهم‌ترین نقش را در کنترل اپیدمی در کشور داشته است.

وی افزود:‌ محصلان و دانشجویان و جوانان اگرچه مواجهه آسان‌تری با بیماری کووید ۱۹ دارند اما جزء مهم‌ترین ناقل‌ها به شمار می‌روند و به همین دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاهها روند شیوع بیماری را به شکل قابل توجهی محدود کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ضمن رد برخی اظهارنظرها در خصوص تعلل دولت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت:‌ بر خلاف تصور برخی، مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از همان ابتدای ورود بیماری به کشور آغاز و قدم به قدم با توجه به نظر متخصصان امر و مصوبات ستاد ملی کرونا، تکمیل یا تشدید شده است. در اقدامات کنترلی و مدیریتی،‌ دولت کاملا مطابق با نظرات متخصصان و مصوبات ستاد ملی عمل کرده و بر خلاف آنچه که عده‌ای سعی در القای آن دارند، هیچ تاخیر یا تعللی رخ نداده است. توفیق در کنترل بیماری نسبت به کشورهای دیگر،‌ نتیجه همین تدابیر و سیاست‌ها بوده و امیدواریم انشالله با ادامه این روند، هر چه زودتر به طور کامل بر بیماری فائق آئیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم گروههایی که در این شرایط بسیار سخت کمکی نمی‌کنند و به دنبال ایراد و انتقاد و مخالف‌خوانی هستند، حداقل برای این مدت که کشور با این ویروس منحوس مواجه است، به خاطر سلامت مردم تسویه حساب سیاسی را به تاخیر بیندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج