جاباما
۹۷۷۲۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

داستان اردوغان و اذان مهدی یراحی چیست؟

چند ماه پیش کلیپی از شهر بالاکان آذربایجان که روی آن صدای اذان گفتن مهدی یراحی میکس شده بود، روی یوتیوب قرار گرفت. اما از دو روز پیش، رسانه‌های مختلفی این کلیپ را به عنوان گرانادای اسپانیا پخش می‌کنند که بعد از نیم قرن صدای اذان در مسجد این شهر پخش شده.

خبرآنلاین: چند ماه پیش کلیپی از شهر بالاکان آذربایجان که روی آن صدای اذان گفتن مهدی یراحی میکس شده بود، روی یوتیوب قرار گرفت. اما از دو روز پیش، رسانه‌های مختلفی این کلیپ را به عنوان گرانادای اسپانیا پخش می‌کنند که بعد از نیم قرن صدای اذان در مسجد این شهر پخش شده.

این ویدیو با وجود این سؤتفاهم به شدت مورد استقبال قرار گرفت و همه‌گیر شد. تا جایی که آن را حتی به رجب طیب اردوغان هم نشان می دهند و فخرالدین آلتون رییس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، از تماشای این ویدئو توسط اردوغان و تحت تاثیر قرار گرفتنش فیلم می‌گیرد و آن را توییت می‌کند.

این ویدیو خیلی لایک و ریتوئیت شد و در هشتگ های ترکی اینستاگرام حسابی دیده شد. اما کاربرهایی متوجه می‌شوند که کلیپ مربوط به گرانادای اسپانیا نیست و متعلق به آذربایجان است و اذان در آنجا خوانده نشده و مهدی یراحی آهنگساز و خواننده ایرانی این اذان را خوانده است و به وفور برای تصحیح این خبر و کلیپ این ویدیو بازبخش می‌شود و درباره‌اش توضیح می‌دهند.

جالب اینجاست که در میان کامنت ها بسیاری از افراد غیر ایرانی اذان مهدی یراحی را می شناسند و به آن اشاره می‌کنند. در ماه رمضان دو سال قبل هم سیبل‌جان، خواننده زن مشهور ترک در پستی که برای کشورش دعا کرد، صدای اذان گفتن مهدی یراحی را در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشت.

همچنین اکانت رسمی اینستاگرام، سه سال قبل، ماه مبارک رمضان در کشورمان ایران را با صدای مهدی یراحی به دنیا نشان داد. این که اثری در حدو اندازه اذان با آن میزان از حساسیت، شش سال پیش توسط خواننده‌ای ایرانی خوانده می‌شود که می‌تواند با آن همه سابقه و خاطره‌ای که از گذشته تا هنوز توسط اذان‌های مختلفی که خوانده شده رقابت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج