۹۷۷۴۹۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

کرونا قیمت مواد غذایی را کاهش داد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز پنجشنبه اعلام كرد كه قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به دلیل كاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت به شدت كاهش یافت.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز پنجشنبه اعلام كرد كه قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به دلیل كاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت به شدت كاهش یافت.

مطابق اعلام فائو، شاخص قیمت سبد مواد غذایی شامل غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، گوشت و شکر در ماه مارس به ۱۷۲.۲ واحد رسیده که ۴.۳ درصد پایین‌تر از فوریه است.

عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد و ایرانی فائو، دلیل افت قیمت‌ها را کاهش تقاضای جهانی مواد غذایی به دلیل وخیم‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی پس از شیوه ویروس کرونا ارزیابی کرد.

کرونا قیمت مواد غذایی را کاهش داد

گزارش ماهانه فائو نشان می‌دهد که در میان مواد غذایی قیمت قند و شکر با ۱۹.۱ درصد کاهش بیشترین افت را داشته است. فائو دلیل این امر را کاهش تقاضا به دلیل اجرای قرنطینه عمومی در بسیاری از کشورها و افت مصرف تولیدکنندگان اتانول پس از سقوط قیمت جهانی نفت عنوان کرده است.

بر پایه گزارش فائو، قیمت روغن نباتی نیز در ماه مارس ۱۲ درصد کاهش یافته و شاخص بهای لبنیات و گوشت نیز به ترتیب ۳ و ۰.۶ درصد پایین آمده است. در همین مدت، قیمت غلات نیز ۱.۹ نزول کرده ولی نرخ برنج همچنان در حال افزایش است. فائو افزایش ذخیره‌سازی به دلیل نگرانی ناشی از اعلام ممنوعیت صادرات برنج توسط تایلند به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا را علت این رشد قیمت اعلام کرده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در پایان اطمینان داده که تولید گندم جهان در سال ۲۰۲۰ همچنان در سطح ۷۶۳ میلیون تن و نزدیک به رکورد سال ۲۰۱۹ باقی خواهد ماند و بر این اساس، نگرانی از وقوع قحطی به دلیل شیوع ویروس کرونا بی‌دلیل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلامی۱۳۱۳

      همه جا ارزون میشه الا ایران .یه نگاه به دلار به فروشگاهها بندازیم قیمتها رو کمی مقایسه بشه متاسفانه این روزا از ترس کرونا فقط میریم زود بخریم برگردیم اصلا حواسمون نیست

    • بدون نام

      ... آگه خبر دارید کرونا باعث کاهش قیمت حبوبات شده است .لطفا اعلام کنید در کدام محلات کاهش قیمت به وقوع پیوسته.برنج طبیعت هندی ۱۰ کیلوی قبلا۱۱۰هزارتومان بوده هم اکنون ۱۴۵هزارتومان شده. لپه کیلویی به ۲۳هزارتومان لوبیا چیتی.ولوبیاقرمر۲۳هزارو نخود به ۱۴۵هزارتومان. رسیده.است.ببخشید درتایپ.اشتباه.شده.منظوربرنج.طبیعت.پاکستانی.میباشد.

    • ....جانم فدای ایران

      خخخخخ . فکر کردیم توی کشور بی صاحب خودمون را میگید . توی این بی صاحب روزه روز داره میره بالا .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر وقت اینجا ارزون شد بعدا بگید

    • جوان بی کار ایرانی

      ایران که هر روز گرون ترمیشه

    • ع،ر

      اگردروغ‌ننویسید‌مریض‌میشویدماکه‌مصرف
      کننده‌‌ایم‌هرروز‌گرانترازروزقبل‌میخریم‌کسی‌هم
      نظارتی‌ندارد.یااصولا‌تویایران‌نظارت‌معنا‌ندارد.

    • سرباز ولایت

      چرا کشورمان ایران عکس کشورهای دیگر است تمام اقلام خوراکی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است گوشت گرم هم ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است گوشت گرم که دولت از آسیای میانه وارد میشود و برای دولت زیر ۳۰هزار تومان تمام میشود در فروشگاههای زنجیره ای با پنجاه در صد افزایش به قیمت ۱۱۰هزار تومان فروش میرسد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج