۹۷۸۳۰۹
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

آخرین آمار دستگیری‌ها و تسلیمی‌هایِ زندان سقز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه تعداد دستگیری‌ها و تسلیمی‌های فرار زندانیان سقز ‌به ۴۹ نفر رسیده است، گفت: از این تعداد، ۲۰ نفر خودتسلیمی هستند.

خبرگزاری تسنیم: محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به تشریح ابعاد بیشتری از حادثه فرار عده‌ای از زندانیان سقز پرداخت و اظهار داشت: پس از فرار ۷۴ زندانی از این زندان، تاکنون ۴۹ نفر از زندانیان متواری توسط «نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه» دستگیر شده و یا تسلیم شده و خود را به زندان معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد دستگیری‌ها و تسلیمی‌های فرار زندانیان سقز تا ساعت ۱۶ عصر امروز ۴۶ نفر بود که با اشراف اطلاعاتی مراجع نظامی و انتظامی به ۴۹ نفر رسید، افزود: از این ۴۹ نفر زندانی، ۲۰ نفر با رغبت و تمایل خود و به‌صورت خودتسلیمی به زندان بازگشته‌اند که قطعاً برابر وعده‌های قبلی، دستورالعمل و بخشنامه جدید از مزایای ارفاقی، تخفیفات قانونی و رأفت اسلامی برخوردار می‌شوند و فرار آنان از زندان، مانع عفو جرم‌شان نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از شناسایی سایر متواریان زندان سقز خبر داد و به آنان هشدار داد که تا پایان هفته جاری خود را به زندان تحویل دهند تا شامل ارفاق و رأفت اسلامی شوند، در غیر این‌صورت متهمانی که خود را تحویل ندهند، پس از دستگیری با آنان برخورد قانونی و به مجازات جرم جدید محکوم می‌شوند و مشمول بخشنامه عفو نمی‌شوند.

وی از تلاش‌های شبانه‌روزی مردم، خانواده‌های زندانیان، مأموران «نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه» بابت همکاری، ورود بموقع و ارائه اطلاعات برای شناسایی زندانیان متواری زندان سقز قدردانی کرد و گفت: انصافاً این عزیزان در همکاری با دستگاه قضائی نقش بسزایی داشتند و زحماتشان جای تقدیر دارد.

جباری شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر فرار زندانیان به‌‌دلیل کرونا را قویاً تکذیب و اضافه کرد: طرح چنین اخباری کاملاً کذب و بی‌اساس است چراکه محیط زندان براساس نظر کارشناسان حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان مربوطه کاملاً بهداشتی، امن و ایزوله است و حقوق زندانیان رعایت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج