۹۷۸۵۳۲
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

سهمیه بنزین کارت‌سوخت از بین نمی‌رود

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه برای کارت سوخت خودروهای شخصی واریز و ذخیره آنها نیز حفظ می شود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه برای کارت سوخت خودروهای شخصی واریز و ذخیره آنها نیز حفظ می شود.

فاطمه کاه‌ی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین، طبق مصوبه هیئت وزیران هر کارت سوخت «خودروی شخصی» ابتدای هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱,۵۰۰ تومان را قابل استفاده دارد، گفت: این میزان بنزین سهمیه‌ای می‌تواند برای ۶ ماه قابل ذخیره باشد؛ به عبارتی در صورتی که یک خودروی شخصی به هیچ عنوان از بنزین سهمیه‌ای خود استفاده نکرده باشد، در پایان ۶ ماه، ۳۶۰ لیتر بنزین دارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تنظیمات کارت سوخت خودروهای شخصی به صورت سیستمی به این شکل طراحی شده است و در ماه هفتم که ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای برای کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ می‌شود، در صورتی که شخصی ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای خود در ۶ ماه را مصرف نکرده باشد، شامل این افزایش سهمیه بنزین نمی‌شود. یعنی در ماه هفتم نیز ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای دارد نه ۴۲۰ لیتر.

به گفته این مقام مسئول، هر کارت سوخت خودرو شخصی می‌تواند تا سقف ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای داشته باشد و اگر در کارت سوخت خودروی شخصی به طور مثال ۱۲۰ یا ۲۰۰ یا ۱۷۰ یا هر رقمی کمتر از ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای وجود داشته باشد، تا ۶ ماه قابل ذخیره سازی بوده و سهمیه ۶۰ لیتر ماهیانه تا سقف ۳۶۰ لیتر به وی تعلق می‌گیرد؛ بنابراین دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد بین شهری و لزوم کاهش تردد درون شهری، لازم است محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای ۶ ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد چراکه در غیر این صورت، این محدودیت می‌تواند تبدیل به ابزاری برای تشویق مصرف یا سایر حواشی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله اگه سهمیه با توجه بیماری بوجود امده نسوزه خیلی بهتره چون خیلی ها مخاستن سهمیه را برای مسافرت نوروزی ذخیره کنند که نشد

    • بدون نام

      چراقانون به حق مردم توجه ندارد چونکه باوجود ویروس کرونا باید سهیه ها حفظ شود وگرنه الکی خیابونا شلوغ خواهد شد

    • رضائی

      برای تشویق مردم در کمتر استفاده کردن از خودرو حتی در زمان نرمال مملکت دولت رقمی بین مبلغ سهمیه ای و آزاد را بحساب دارندگان خودرو واریز کند ،مطلوب خواهد بود

    • ساسان

      تکلیف کارت سوخت هایی که هنوز صادر نشده چی می شه، کی میاد؟ . بنزینش سوخت می شه،؟ ما همچنان بنزین آزاد می زنیم...

    • افشین

      سهمیه وانت چی میشه.من وانت دارم و از خونه بیرون نرفتم بنزینم تو کارت مونده.ایا میسوزه؟

    • بدون نام

      مگه چقدر سهمیه بهمون میدن که سوخت بشه یا نشه،کاش مسؤولینی که سهمیه بنزین رو تعیین کردند شماره تماسی ذکر میکردند ببینم کدوم باسواد سهمیه وانت پر مصرف که 8تا9ماه از سال رو باید حداقل 10تا14ساعت رو با کولر رشن کار کنه 300لیتر سهمیشه،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج