۹۸۰۸۹۰
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

افراد زیادی در تمام حوزه‌ها در سراسر دنیا با این ویروس مزاحم دست و پنجه نرم می‌کنند و کم نبودند کسانی‌که پس از چندین روز مبارزه با این ویروس، در نهایت تسلیم آن شدند و جان باختند. صنعت موسیقی هم هنرمندان زیادی را به‌واسطه کووید ۱۹ از دست داد. نگاهی خواهیم داشت به چند تن از موزیسین‌های مشهور دنیا که جانشان را تسلیم ویروس کرونا کردند.

برترین‌ها: افراد زیادی در تمام حوزه‌ها در سراسر دنیا با این ویروس مزاحم دست و پنجه نرم می‌کنند و کم نبودند کسانی‌که پس از چندین روز مبارزه با این ویروس، در نهایت تسلیم آن شدند و جان باختند. صنعت موسیقی هم هنرمندان زیادی را به‌واسطه کووید ۱۹ از دست داد. نگاهی خواهیم داشت به چند تن از موزیسین‌های مشهور دنیا که جانشان را تسلیم ویروس کرونا کردند.

۱. john prine - جان پراین

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

افسانه‌ی موسیقی و ترانه‌سرای مشهورآمریکایی، جان پراین، ۷ آوریل به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

این هنرمند که دوبار موفق به کسب جایزه‌ی گرمی شده بود، در هنگام مرگ ۷۳ سال داشت. خانواده‌ی پراین ۲۹ مارس از ابتلای این هنرمند به ویروس کرونا خبر دادند و در پستی در فضای مجازی به هواداران این هنرمند اطلاع دادند که جان پراین چندین روز است در بیمارستان به سر می‌برد و وضعیت حساسی دارد. همسر او، فیونا، دوم آوریل خبری مبنی بر اینکه او به شدت بیمار است، ولی امید خود را از دست نمی‌دهد منتشر کرد.

۲. Adam Schlesinger - آدام شلسینگر

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

آدام شلسینگر آهنگساز برنده جوایز امی و گرمی در ۵۲ سالگی بر اثر عوارض بیماری کووید۱۹ در بیمارستانی در نیویورک جان باخت. شلسینگر آهنگسازی مستعد بود که بار‌ها برای دریافت جوایز مختلف از جمله اسکار و گلدن‌گلوب کاندید شده بود. او برای موسیقی متن فیلم «آن کاری که می‌کنی!» به کارگردانی تام هنکس نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بود.

۳. Eddy Davis - ادی دیویس

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

نوازنده‌ی مشهور، ادی دیویس، که خودش را نوازنده سیار منهتن می‌نامید، ۷ آوریل در حالی که ۷۹ سال داشت، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. این نوازنده‌ی کارکشته که بیشتر شهرت خود را به واسطه‌ی ساختن قطعه‌ای برای فیلمی از وودی آلن به نام «نیمه شب در پاریس» به‌دست آورده و برای همان قطعه هم موفق به کسب جایزه گرمی شده بود، با همسرش روث میلر و دخترش زندگی می‌کرد.

۴. Wallace Roney - والاس رونی

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

والاس رونی موسیقیدان برنده جایزه گرمی و نوازنده ترومپت در ۳۱ مارس، یک هفته پس از بستری در بیمارستان ایالت نیوجرسی آمریکا، بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

این موزیسین که از ۱۲ سالگی شروع به نواختن کرده بود، سابقه همکاری با مایلز دیویس آهنگساز و نوازنده برجسته ساز ترومپت را در کارنامه دارد و در کنسرت‌های فراوانی در کنار او نوازندگی کرده بود.

والاس رونی در سال ۱۹۹۴ و برای آلبوم «بزرگداشت مایلس» موفق به کسب جایزه معتبر گَرمی شد.

۵. Joe Diffie - جو دیفی

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

جو دیفی، خواننده‌ی شناخته شده آمریکایی، در ۲۹ مارس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او که برنده‌ی دو جایزه‌ی گرمی بود، دو روز بعد از ابتلا به ویروس کرونا در ۶۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

جو دیفی جایزه‌ی گرمی را در ۱۹۸۸ برای ترانه «همان قطار قدیمی» به همراه مارتی استوارت دیگر خواننده سبک کانتری دریافت کرده بود. او به نژادپرستی و سیاست‌های دولت ترامپ همیشه معترض بوده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌داد. دیفی در دهه نود چندین رشته کار موفق مانند ترانه‌های «خانه» و «راک سوم از خورشید» را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

۶. Alan Merrill - آلن مریل

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

آلن مریل، ترانه سرا و خواننده، که بیشتر به واسطه‌ی نوشتن آهنگ «من راک ان رول را دوست دارم» مشهور است، در ۲۹ مارس درحالی‌که ۶۹ سل داشت، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

لورا مریل دختر آلن مریل با اعلام این خبر خطاب به مردم آمریکا و ترامپ نوشت: مردم در حال مرگ هستند. شما فکر نمی‌کنید که برای شما یا خانواده قوی شما اتفاق بیفتد. باید در خانه بمانیم و ما احتمالاً نمی‌توانیم برای او یک مراسم عزاداری و تشییع جنازه برگزار کنیم.

آلن مریل همچنین با موزیسین‌های مشهوری از جمله میت لوف و ریک درینجر همکاری کرده بود.

۷. Manu Dibango - مانو دیبانگو

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

مانو دیبانگو، نوازنده معروف ساکسیفون،۲۴ مارس بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

دیبانگو که هنگام مرگ ۸۶ سال داشت، در سال ۱۹۷۲ با آهنگ سول ماکوسا به شهرت رسید. ماکوسا یکی از سبک‌های موسیقی پاپ کامرونی با شعار «آنقدر برقص تا از پا دربیایی» است. مانو دیبانگو این سبک را با موسیقی جاز ترکیب کرد که به بخشی از موسیقی آفریقا درجهان در دهه ۷۰ تبدیل شد.

۸. DJ Black N Mild - دی‌جی بلک ان میلد

موزیسین‌هایی که تسلیم کرونا شدند

این دی‌جی اهل نیو اورلئانس آمریکا، ۲۹ مارس تسلیم ویروس کرونا شد و جان خود را از دست داد.

این دی‌جی که بیشتر به واسطه‌ی فعالیت‌های رادیویی خود و هم‌چنین اجرای برنامه در اطراف نیو اورلئانس شهرت داشت، در هنگام مرگ ۴۴ سال داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج