۹۸۱۸۳۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کامیابی‌نیا: رفتن برانکو جزو اتفاقات بد سال ۹۸ بود

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی مفصل درباره مسائل مختلف پیرامون خود و تیمش صحبت کرد.

خبرگزاری میزان: به نقل از باشگاه پرسپولیس، کمال کامیابی‌نیا ضمن عرض تبریک سال نو به هواداران این تیم در خصوص اینکه سال ۹۸ برای او چگونه بوده، اظهار داشت: سال ۹۸ پر فراز و نشیب بود. فکر می‌کنم هم سالی خوبی بود و هم سالی بد، خوبی آن این است که توانستیم سه جام بیاوریم و موفقیت‌های خیلی خوبی کسب کنیم و دل هواداران‌مان را شاد کنیم.

وی افزود: نکته‌های بدی هم داشت که مهمترین آنها رفتن برانکو بود. او خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید. فکر می‌کنم تلخ‌ترین خبر برای هواداران و بازیکنان همین مسئله بود، همچنین مصدومیتی که از ناحیه کتف داشتم، ولی خداراشکر الان بهترم و می‌توانم خیلی خوب به کارم ادامه بدهم.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه هنگام جدا شدن برانکو از پرسپولیس چه حس و حالی داشت، گفت: رفتن برانکو هم برای هواداران و هم برای بازیکنان خیلی تلخ بود، چون در این مدت خیلی چیز‌ها از او یاد گرفتیم و فکر می‌کنم در آینده و برای تاریخ باشگاه حتماً باید مجسمه برانکو را بسازند و در یک مستند به خیلی از نکات پرداخته شود. واقعا مربی را از دست دادیم که خیلی چیز‌ها را برای پرسپولیس آورد.

وی افزود: یادم است سال اولی که به استادیوم کاظمی آمدیم ورزشگاه جالبی نبود و امکاناتی نداشت، خیلی خراب بود، اما با آمدن برانکو خیلی رسیدگی کردند. او فکر می‌کرد که اینجا خانه خودش است. خیلی زحمت کشید که اینجا را درست کند و حالا می‌بینیم که یک مجموعه کامل در اختیار پرسپولیس است و ما از این امکانات استفاده می‌کنیم. به نظرم برانکو نه تنها اسمش پروفسور بود بلکه واقعا این جا مثل یک دانشگاه بود و ما خیلی چیز‌ها از او یاد گرفتیم.

هافبک تیم پرسپولیس در مورد شرایط پرسپولیس در دوران حضور کالدرون، تصریح کرد: شرایط سخت بود. وقتی مربی ۵ سال یک جا باشد و اکثر بازیکنان تیم او سه، چهار سال کنار هم بودند، رفتن برانکو خیلی سخت بود، اما بچه‌ها با این شرایط کنار آمدند و پذیرفتند که نفر دیگری باید بیاید و هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. باشگاه هم کالدرون را در نظر گرفت. رزومه‌ای که داشت خوب بود، ولی فکر می‌کنم او یک یا دو سال آخر تیم نداشت. وقتی به تیم ما اضافه شد در ابتدا شرایط سخت بود، اما رفته رفته کالدرون ارتباط خیلی خوبی با بچه‌ها برقرار کرد و توانست خودش را با بچه‌ها وفق دهد. نتایج خوبی هم گرفت در نیم‌فصل تیم را در صدر جدول تحویل داد.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه برانکو یک رابطه فرزند‌پدری با بازیکنان تیم داشت و رفتار کالدرون با بازیکنان چگونه بود، اظهار داشت: مدت زمان زیادی بود که برانکو در ایران حضور داشت و فارسی را به طور کامل بلد بود. او شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی داشت و همین به او کمک می‌کرد، مشاوران خیلی خوبی هم داشت. با آمدن کالدرون فکر می‌کنم کار سخت بود، او به ایران آمده بود و شرایط و امکانات تیم‌های ایرانی را دیده بود. تا می‌خواست جا بیفتد زمان می‌برد و این طبیعی بود.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: کالدرون افکاری داشت، بعضی از بازیکنان با او کنار می‌آمدند و بعضی‌ها هم نه، من در طول نیم فصلی که کالدرون حضور داشت زمان خیلی کمی داشتم. یعنی زمان کمی با تیم تمرین کردم و تیم به شرایط مسابقه رفت. من یک جراحی داشتم و نتوانستم با تیم باشم و کمک کنم، ولی در کل کالدرون مربی بدی نبود. به نظرم می‌توانست بماند با پرسپولیس کار کند و همین راه را ادامه بدهد.

وی در مورد اینکه در نیم‌فصل دوم یحیی گل‌محمدی به خانه خودش برگشت و نتایج خوبی گرفت و بازیکنان هم با این مربی جوان پرسپولیسی ارتباط خوبی دارند عنوان کرد: بعد از رفتن کالدرون و اتفاقاتی که در باشگاه افتاد فکر می‌کنم بهترین گزینه گل‌محمدی بود. باشگاه خیلی خوب عمل کرد و توانست او را بگیرد. یحیی شناخت خیلی خوبی از بچه‌ها داشت و اکثر بازیکنان با او کار کرده بودند. من، بیرانوند و وحید امیری در نفت تهران با او کار کرده بودیم.

کامیابی نیا ادامه داد: در این چند سال که گذشته، یحیی با تیم‌هایی که داشته خوب نتیجه گرفته، فکر می‌کنم بهترین گزینه‌ای که می‌شد انتخاب کرد او بود. وقتی هم که وارد تیم شد زمان کمی داشت تا بتواند چیز‌هایی که مدنظرش است را به بچه‌ها یاد بدهد، ولی در این زمان کم ما نتایج خوبی گرفتیم و امیدوارم بتوانیم همین راه را تا آخر فصل ادامه بدهیم و پوکر قهرمانی را به دست بیاوریم.

وی در مورد خاطره‌انگیزترین بازی که در این سال‌ها برای پرسپولیس انجام داده و همچنین بزرگترین حسرتش، گفت: در این سال‌ها نتایج خیلی خوبی گرفتیم. طی ۵ سالی که در پرسپولیس بودم در سال اول، دوم شدیم. سه سال پشت سر هم قهرمان شدیم و این سال پنجم است که ان‌شاءالله بتوانیم پوکر قهرمانی را به دست بیاوریم. فکر می‌کنم بازی با الدحیل خیلی بازی خاطره‌انگیزی بود و در ذهن همه هواداران ماند و خیلی به ما چسبید. بزرگ‌ترین حسرت من قطعا بازی با کاشیما است که فینال آسیا بود. اگر آن پنجره نقل و انتقالاتی بسته نمی‌شد فکر می‌کنم می‌توانستیم به راحتی قهرمان آسیا شویم. چون واقعا پتانسیل آن را داشتیم و بزرگ‌ترین حسرت من در این چند سال همین است. امیدوارم بتوانیم در آینده این جام را به دست بیاوریم.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه هواداران دوست دارند بدانند پدر بهتری است یا فوتبالیست بهتری اظهار داشت: فکر می‌کنم پدر بهتری هستم. خانواده‌دوست هستم و خیلی دوست دارم در دورانی که وقت آزاد دارم کنار خانواده باشم.

وی در مورد اینکه آیا به جز فوتبال حرفه و درآمد دیگری دارد گفت: خیلی سخت است که بخواهید تمرکزتان را روی دو، سه شغل بگذارید. در فوتبال ایران شاید ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیکنان حرفه‌ای باشند و واقعا روی کارشان تمرکز کنند. اینقدر اتفاق می‌افتد که واقعا خیلی سخت است بخواهند کار دیگری را شروع کنند و روی آن تمرکز داشته باشند. من فقط روی فوتبالم تمرکز می‌کنم و اگر بخواهم دو، سه شغل را برای خودم در نظر بگیرم خیلی سخت است و تمرکزم در پرسپولیس هم از دست می‌رود ولی شرایط خیلی سخت است اگر بخواهید فقط روی فوتبال تمرکز کنید چون باشگاه‌های ما به صورت حرفه‌ای به بازیکنان بها نمی‌دهند و آنها را خوب حمایت نمی‌کنند. فکر می‌کنم اکثر بازیکنان دو شغل و شاید هم سه شغل دارند. اما سخت است که بخواهید در پرسپولیس تمرکز کنید و دو سه شغل داشته باشید. باید فقط روی فوتبال‌تان تمرکز کنید.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه پس از اتمام دوران بازیکنی، دوست دارد مربی شود یا دور زمین سبز را خط بکشد، گفت: از الان زود است که بخواهم در مورد این موضوع صحبت کنم. ولی در زمانی که فوتبال بازی می‌کنم دو هدف دارم. اول اینکه آرزویم این است؛ با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم و هدف دومم هم در قلب خودم می‌ماند. فکر می‌کنم ۵۰ درصد از راهش را رفته‌ام و ۵۰ درصد مابقی آن مانده، اگر فوتبالم تمام شود این را در خودم می‌بینم که کار اجرایی کنم. در ایران سخت است که بخواهید بعد از فوتبال مربی شوید، چون شرایط برای حرفه‌ای بودن آنقدر سخت است که جا‌هایی کم می‌آورید.

وی ادامه داد: اما دوست دارم بعد از فوتبالم کار اجرایی کنم. یا استعدادیاب شوم یا مدیر برنامه. کار اجرایی را بیشتر از مربی‌گری دوست دارم. اگر واقعا امکانات و شرایط را برای ما فراهم کنند، قطعا دوست دارم مربی شوم، اما با این شرایط دوست دارم کار اجرایی کنم و شاید هم سرپرست شوم.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه بازی در پرسپولیس چه شرایطی را می‌طلبد و چگونه است تصریح کرد: وقتی وارد پرسپولیس می‌شوید از روز اول باید بجنگید. یعنی در پرسپولیس بازی ساده وجود ندارد. باید در تمام لحظه‌ها چه در تمرین و چه در بازی، با تمرکز وارد زمین شوید. واقعا باید بجنگید. هیچ بازی ساده‌ای نیست که بخواهید به همین راحتی پیروز شوید. چون همه می‌آیند جلوی پرسپولیس خودشان را نشان بدهند و به خاطر همین باید در پرسپولیس همیشه بهترین باشید.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش خوش‌تیپ‌ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است اظهار داشت: بازیکنان خیلی خوش‌تیپی داشتیم و رفته‌اند. فکر می‌کنم سیامک نعمتی قبل از اینکه ازدواج کند خیلی خوش‌تیپ بود!

کامیابی‌نیا در مورد اینکه خسیس‌ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است عنوان کرد: در پرسپولیس همه لارج هستند و این طور نیست که خسیس باشند، اما احمد نوراللهی به نظرم خسیس است.

وی در مورد اینکه خوش صداترین بازیکن پرسپولیس کیست، گفت: خوش‌صدا که... مجبوریم صدای علی بیرانوند را گوش کنیم. او آهنگ لری می‌خواند، قشنگ است، اما ما متوجه نمی‌شویم.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه زرنگ‌ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است، عنوان کرد: ماشاالله همه زرنگ هستند. فکر می‌کنم مهدی شیری زرنگ‌تر باشد. البته سایلنت!

هافبک تیم پرسپولیس در مورد اینکه چه کسی را موفق‌ترین بازیکن حال حاضر این تیم می‌داند، اظهار داشت: در چند سالی که من اینجا بودم فکر می‌کنم همه بچه‌ها به دنبال این هستند که در هر لحظه، شرایطی را برای خودشان ایجاد کنند که موفق باشند. همه دوست دارند تلاش کنند و به دنبال موفق شدن هستند. فکر می‌کنم این باعث شده که تیم هم نتیجه بگیرد و این خیلی خوب است. همه بازیکنان در این چند سال موفق بودند.

کامیابی‌نیا در مورد شرایطش پس از عمل جراحی کتف گفت: شرایط واقعا سختی بود و به نقطه‌ای رسیده بودم که شاید می‌گفتم دیگر فوتبال بازی نکنم، ولی خیلی‌ها کمکم کردند و به من روحیه دادند. مهم این است که الان خوب هستم و خداراشکر خیلی بهتر شدم. فکر می‌کنم این مصدومیت رفع شده و قطعا بهتر از این هم می‌شود. بعد از عملی که انجام دادم و فکر می‌کنم عمل دومم بود شرایط ریکاوری سخت بود. در اوج بازی‌ها بودیم و همه دوست داشتند کمال بیاید و به تیم کمک کند و همان کمال سال‌های قبل باشد، ولی ورزش حرفه‌ای با مصدومیتی که فکر می‌کنم بار دومم هم سخت‌تر از بار اول بود، کار سختی بود. خداراشکر توانستم رفته رفته برگردم. خودم هم می‌دانم شرایطی را نداشتم که مانند قبل باشم، ولی الان حس خیلی بهتری دارم و قطعا بهتر از این هم می‌شوم.

وی در مورد اینکه تا به حال پیشنهاد بازی در فیلم یا سریالی به او شده عنوان کرد: سه، چهار پیشنهاد بازیگری به من شده، اما فکر می‌کنم اطلاعات کافی نداشتم. در مقطعی به من پیشنهاد شد که بیا و بازی کن، میمیک صورت تو به درد بازیگری می‌خورد و از این حرف‌ها، نقش منفی یا مثبت را به من نگفتند، ولی گفتند چهره تو سینمایی است. ولی فکر می‌کنم الان زود است و فعلا دوست دارم تمام تمرکزم روی فوتبالم باشد.

کامیابی‌نیا در خصوص اینکه اگر روزی بخواهد بازیگری را تجربه کند دوست دارد در کنار کدام بازیگر بازی کند گفت: دوست دارم طنز باشد و کنار مهران مدیری بازی کنم. خیلی افراد هستند که آدم دوست دارد کنارشان بازی کند؛ مثل نوید محمدزاده. فکر می‌کنم بازیگران خیلی خوبی هستند که آدم دوست دارد کنارشان بنشیند و صحبت کند.

هافبک تیم پرسپولیس در مورد اینکه اگر فرصت این را داشت که با یک شخصیت تاریخی حتی در ۱۵۰۰ سال پیش غذا بخورد و یا با او حرف بزند چه کسی بود، گفت: سؤال سختی است. اگر بخواهم در حوزه کار خودم بگویم دوست داشتم با رونالدوی برزیلی یا مریخی نهار بخورم، ولی اگر بخواهم با چهره‌ای مورد قبول همه بنشینم، دوست دارم با دانشمندان باشد. انیشتین خوب است.

وی در مورد اینکه اگر فوتبالیست نمی‌شد به چه کاری روی می‌آورد گفت: در مسیر آدم‌ها در طول زندگی‌شان یکسری اتفاقات می‌افتد که جلوی مسیرشان قرار می‌گیرد و شاید روند زندگی‌شان عوض شود. نمی‌توانم الان بگویم که چه کاره می‌شدم، ولی قطعا دوست داشتم که یک هنرمند باشم.

کامیابی‌نیا در مورد اینکه منظورش از هنر، بازیگری یا نقاشی و یا ... است گفت: دوست داشتم بازیگر شوم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی بارفتن پرفسور بااون کارنامه مااینقدرنسوختیم که کیسه کشایه عقده ای از رفتن استراماست چونی سوختن وهیچ پمادی هم علاجش نیست سوختگی بالای نود درصده وفقط کرونا علاجشه پس کیسه شله زرد و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج