۹۸۲۳۴۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شکست تاریخی بارسا در فینال به لطف یک سیبیلو

استوا بخارست در فینال جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۸۶-۱۹۸۵ با درخشش گلر خود هلموت دوداکام موفق شد از سد بارسلونا بگذرد و شگفتی بزرگی را خلق کند.

خبرگزاری ایرنا: استوا بخارست در فینال جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۸۶-۱۹۸۵ با درخشش گلر خود هلموت دوداکام موفق شد از سد بارسلونا بگذرد و شگفتی بزرگی را خلق کند.

هفتم ماه می ۱۹۸۶. فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا. بارسلونای اسپانیا و استوا بخارست رومانی. بیش از ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه رامون سانچز پیسخوان شهر شویل اسپانیا حضور دارند. محل برگزاری بازی و ستاره‌های بارسا حکم می‌کرد که آنها برنده این مسابقه باشند.

شکست تاریخی بارسا در فینال به لطف یک سیبیلو

۱۲۰ دقیقه تلاش ۲ تیم حاصلی نداشت و گلی رد و بدل نشد. می‌توان گفت یکی از کسل‌کننده‌ترین فینال‌هایی بود که تا آن زمان به انجام رسیده بود. اما این آرامش قبل از طوفان بود. ضربات پنالتی از راه رسید. استوا، قهرمان بلامنازع کشور بود اما هیچوقت تا این اندازه به یک جام بین‌المللی نزدیک نشده بود. بارسا هم به دنبال اولین قهرمانی‌اش بود. تیم رومانیایی می‌توانست اولین قهرمان شرقی این مسابقات باشد.

میهال‌ماجه‌آرو اولین پنالتی استوا را زد و اوروتیکوئچا، گلر بارسا با موفقیت آن را گرفت. در ادامه خوزه رامون آلکسانکو هم در برابر گلر استوا مغلوب شد تا بازی همچنان بدون گل بماند. عجیب اما جالب است که ۲ دروازه‌بان موفق شدند پنالتی دوم را هم بگیرند و نشان بدهند که خیال گل خوردن را ندارند. ماریوش لاکاتوش، اسطوره استوا طلسم را شکست و پنالتی خود را به حالت زیر طاق وارد دروازه کرد اما هلموت دوداکام، خیال گل خوردن نداشت. دروازه‌بان سیبیلوی استوا این بار هم مانند ۲ پنالتی قبلی به سمت راست خود پرید و توپ پیچی آلونسو را مهار کرد.

شکست تاریخی بارسا در فینال به لطف یک سیبیلو

پنالتی چهارم استوا زده شد و گل. گابی موفق به انجام این کار شد. استوا در آستانه قهرمانی قرار گرفت. پنالتی بارسا اگر گل نمی‌شد کار تمام بود. مارکوس آلونسو پنیا ضربه را زد و در ناباوری تمام بازهم دوداکام آن را گرفت تا استوا قهرمان جام باشگاه‌های اروپا در فصل ۸۶-۱۹۸۵ شود. این بار او به سمت چپ پرید و توپ هم به همان سمت آمد. گلری که با مهار چهار پنالتی از چهار پنالتی تیمش را قهرمان مسابقات کرد و شاگردان تری ونه‌بلز دست‌ها را بالا بردند.

دوداکام بعد از این بازی به کلی محو شد و هیچ‌وقت نتوانست درخشش داشته باشد. او مدتی رییس باشگاه استوا شده بود اما به علت بیماری کنار رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الماس

      بارسلون تاسال 1992 نتوانست قهرمان اروپا شود اون هم با بازیکنان غیر اسپانیایی مثل روماریو ورونالد کومان دقیقا مثل رئال مادرید که بدو ن بازیکنان خارجی هیچ بود این در حالی است که تیمهایی مثل بنفیکا،آژاکس ,سلتیک، آیندوهون ، فاینورد وهمین استوا بخارست رومانی بدون بازیکن خارجی قهرمان اروپا شدند خیلی زودتر از بارسلون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج