۹۸۴۳۲۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رکورد‌هایی که پرسپولیس از دست می‌دهد

پرسپولیس با توجه به اینکه با ۱۰ امتیاز اختلاف صدرنشین بوده و بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد در صورت ناتمام ماندن لیگ برخی رکورد‌ها و حد نصاب‌ها را از دست می‌دهد.

خبرورزشی: شانس ادامه پیدا کردن لیگ برتر و برگزاری ۹ هفته باقی‌مانده تا تعیین تیم قهرمان زیاد است و گمانه‌زنی‌ها از احتمال برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر از نیمه دوم خرداد است. با این حال بحث ناتمام ماندن لیگ برتر هم مطرح است که در این میان پرسپولیس با توجه به اینکه با ۱۰ امتیاز اختلاف صدرنشین بوده و بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد، برخی رکورد‌ها و حد نصاب‌ها را از دست می‌دهد. با هم برخی از این موارد که با توقف لیگ از دست پرسپولیس می‌رود را مرور می‌کنیم.

رکورد قهرمانی پیاپی در لیگ برتر: پرسپولیس و سپاهان با سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رکورددار هستند، اما اگر پرسپولیس به چهارمین قهرمانی پیاپی خود برسد از این حیث تنها تیم رکورددار است که با توقف لیگ این مهم را از دست می‌دهد.

رکورد قهرمانی در لیگ برتر: پرسپولیس و سپاهان از این حیث نیز با هم رکورد مشترکی دارند و هر دو با ۵ قهرمانی رکورددار هستند. اگر لیگ متوقف شود، شاید پرسپولیس که بیشترین شانس برای قهرمانی این فصل را هم دارد، نتواند به ششمین قهرمانی خود رسیده و این رکورد را هم از دست می‌دهد.

رسیدن به امتیاز ۱۰۰۰: پرسپولیس تا اینجا در ادوار لیگ برتر ۹۷۵ امتیاز کسب کرده و ۲۵ امتیاز تا رسیدن به ۱۰۰۰ فاصله دارد. پرسپولیس در صورت کسب پیروزی در هر ۹ بازی باقی‌مانده می‌تواند به این رکورد هم برسد که اگر بازی‌ها متوقف شود، ناکام خواهد بود.

اولین قهرمانی گل‌محمدی: یحیی می‌تواند با قهرمان کردن پرسپولیس خود را وارد تالار مربیان قهرمان ادوار لیگ برتر کند و نامش کنار علی پروین، فرهاد کاظمی، مجید جلالی، ملادن فرانچیچ، علی دایی، افشین قطبی، زلاتکو کرانچار و عبدا... ویسی که یک قهرمانی در لیگ برتر دارند، قرار بگیرد که با ناتمام ماندن لیگ این آرزوی یحیی محقق نمی‌شود.

هشتمین قهرمانی سیدجلال: کاپیتان پرسپولیس سه بار با این تیم، سه بار با سپاهان و یک بار با سایپا توانسته قهرمان لیگ برتر شود تا با ۷ قهرمانی از این حیث رکورددار باشد. سیدجلال این فرصت را دارد تا امسال هشتمین قهرمانی را کسب کرده و دست نیافتی شود، اما برگزار نشدن ادامه لیگ این مهم را از مرد محبوب سرخ‌ها می‌گیرد.

رکورد‌های گل خورده و کلین‌شیت: پرسپولیس از حیث کلین‌شیت، گل زده یا گل خورده هم فرصت رکوردشکنی دارد که با متوقف شدن لیگ از این حیث ناکام می‌ماند. رکورد کمترین گل خورده برای استقلال در لیگ هجدهم است که تنها ۱۳ بار دروازه این تیم باز شده است. پرسپولیس هم‌اکنون با ۱۰ گل خورده شرایط خوبی دارد و می‌تواند رکورد کمترین گل خورده ادوار لیگ را در این فصل از آن خود کند. رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل هم متعلق به استقلال است که در لیگ دوازدهم ۲۱ کلین‌شیت را ثبت کرد. سرخ‌ها هم‌اکنون با ۱۳ کلین‌شیت در لیگ حاضرند و اگر در ۹ بازی باقی ماند هم دروازه‌شان بسته باشد رکورد استقلال را می‌زنند که اگر لیگ متوقف شود، در ثبت این رکورد ناکام خواهند ماند.

بیشترین برد: پرسپولیس با ۲۰ برد در لیگ شانزدهم رکورددار است. در این فصل سرخ‌ها ۱۵ پیروزی دشت کرده‌اند و اگر در ۹ بازی باقی‌مانده ۶ بازی را ببرند رکورد قبلی خود را بهبود می‌بخشند که با توقف لیگ این رکورد هم نخواهد شکست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این برترینها ودنویسندگان ورزشیش واقعا معلومه که ضد پرسپولیس هستن انگار که باید از طرف پرسپولیسیها تحریم بشه دیگه داره شورش رو در میاره

    • علی 11

      همه اختلافهاش هم با سپاهانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج