جاباما
۹۸۴۶۴۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال توافق گانتز و نتانیاهو بر سر نخست‌وزیری

یک رسانه صهیونیستی از احتمال امضای توافقی بین دو حزب رقیب در فلسطین اشغالی برای تشکیل کابینه فراگیر خبر داده است.

خبرگزاری فارس: یک رسانه صهیونیستی گزارش داده حزب آبی‌ و سفید به ریاست «بنی گانتز» و حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم امروز دوشنبه توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا خواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته نمایندگان دو حزب بعد از امضای این توافقنامه پیشبرد قانونی را که خواستار چرخشی شدن نخست‌وزیری میان نتانیاهو و گانتز است آغاز خواهند کرد.

احتمال توافق گانتز و نتانیاهو بر سر نخست‌وزیری

در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از مدتی استعفا خواهد کرد تا گانتز جانشین او شود.

حزب لیکود بعد از امضای این توافقنامه توافقنامه‌های دیگری با سایر جناح‌های راست‌گرا امضا کرده و خواستار پیشبرد این طرح نخست‌وزیری چرخشی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواهد شد.

هفته گذشته رئیس رژیم صهیونیستی به بنی گانتز اطلاع داد پس از ناکامی او در رسیدن به توافق برای تشکیل کابینه فراگیر این وظیفه را به کنست محول می‌کند.

با این اقدام، هر یک از قانونگذاران پارلمان که ظرف ۲۱ روز آینده بتوانند ۶۱ امضا از کنست جمع‌آوری کنند می‌توانند ائتلاف تشکیل دهند. در صورتی که قانونگذاری در این امر موفق شود کنست منحل خواهد شد و ظرف ۹۰ روز انتخابات دیگری برگزار می‌شود.

گانتز و نتانیاهو که در سه انتخابات فلسطین اشغالی در سال گذشته رقابت تنگاتنگی داشتند از یک ماه پیش مذاکراتی را برای تشکیل کابینه فراگیر آغاز کرده‌لاند.

از جمله دیگر مسائل مهم حول این انتخابات این است که نتانیاهو رسماً در سه پرونده قضائی به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده و محاکمه او قرار است از روز ۲۴ ماه می آغاز شود. رسیدگی به پرونده او به دلیل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی فعلاً متوقف شده است.

این خبر در حالی اعلام شده که نزدیک به هزار معترض صهیونیست یکشنبه شب در میدان «رابین‌» تل‌آویو در اعتراض به مذاکرات نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی «اسرائیل ۲۴» رژیم صهیونیستی یکشنبه گزارش داد که معترضان با فراخوان از قبل، ساعت هفت و نیم عصر به وقت تل‌آویو در این میدان جمع شده و علیه دو رقیب انتخاباتی شعار دادند.

ساعاتی قبل‌تر، امروز دوشنبه روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده بود «بنی گانتز» بدون امضای توافق با «بنیامین نتانیاهو» اقامتگاه وی را ترک کرده است.

پیشتر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی حزب «اسرائیل بیتُنا» در پیامی به گانتز گفته بود که نتانیاهو فقط به دنبال وقت‌کُشی است و با او توافق نخواهد کرد.

لیبرمن همچنین از گانتز خواسته بود که هرچه سریعتر مقدمات برای تصویب طرح ممنوعیت نخست‌وزیری نتانیاهو را فراهم کند.

مذاکرات دو حزب لیکود و آبی‌وسفید به دلیل درخواست نتانیاهو برای تصویب قانونی که مانع برکناری وی از نخست‌وزیری توسط دیوان عالی رژیم صهیونیستی شود، به بن‌بست خورده بود.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای شما خبر خوشی نیست ..رهبران حزب لیکود و ابی‌وسفید توافق کردند . نخست‌وزیری نتانیاهو تا ۱۸ ماه و بعدش بنی‌گانز ۱۸ ماه به نوبت . ابتدا نتانیاهو نخست وزیر میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج