۹۸۴۹۱۸
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

کمالوند: قهرمانی پرسپولیس، شدنی نیست

سرمربی سابق پارس جنوبی می‌گوید به این دلیل که بیشتر باشگاه‌های فوتبال در ایران بدهی سنگین و مشکلات فراوان دارند آینده خوبی برای فوتبال ایران متصور نیست.

خبرورزشی: فراز کمالوند درخصوص جدایی از پارس جم در سال ۹۸ اظهار داشت: در پارس جم تمامی تلاشم را برای بهبودی تیم انجام دادم، ولی وجود مشکلات فراوان اجازه همکاری بیشتر را با باشگاه به من نداد چرا که تیم مشکلات مالی فراوان داشت علاوه بر آن از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده بود و به بیشتر بازیکنان هم بدهکار بود.

این شد که در نهایت به صورت توافقی از باشگاه جدا شدم برای ادامه فعالیت آن در لیگ برتر آرزوی موفقیت کردم. تا آنجایی هم که میدانم هنوز مشکلات به صورت کامل در پارس جم رفع نشده است، ولی شنیدم که پولی به باشگاه تزریق شد و درصدی از مبلغ مطالبات بازیکنان جدید و مربیان را پرداخت کرده‌اند البته معتقدم که شاید پرداخت این پول‌های کم به نفرات تیم بتواند مثل یک مسکن موقت عمل کند، ولی در دراز مدت ایجاد مشکل خواهد کرد بهتر است به فکر یک راهکار اساسی بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد مربیگری از باشگاه‌های دیگر داشته گفت: از جدایی‌ام از پارس تا تعطیلات لیگ بدلیل شیوع کرونا زمان زیادی نمیگذرد. در حال حاضر هم خبر خاصی نیست همگی منتظر هستیم تا این ویروس از بین برود همگی بتوانیم به زندگی عادی برگردیم دوباره شاهد مسابقات لیگ و فصل نقل و انتقالات باشیم که بدون شک در آن زمان هم پیشنهاداتی برای مربیان و بازیکنان مختلف پیش خواهد آمد.

کمالوند در خصوص اینکه برخی معتقدند بهتر است پرسپولیس قهرمان اعلام کرده و لیگ را تمام کنند گفت: به هیچ وجه این موضوع شدنی نیست. چون فقط بحث قهرمانی تنها وجود ندارد باید تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان‌آسیا، تیم‌های که در خطر سقوط هم قرار دارند مشخص شود. زمانی هم که مصاحبه بسیاری از دوستان پرسپولیسی را خواندم دیدم که خود آن‌ها هم با این تصمیم موافق نیستند. بدون شک نه FIFA و AFC هم اجازه چنین تصمیمی را نخواهند داد بالاخره هرزمان که قصد داریم لیگ بیستم را شروع کنیم باید قبل از آن لیگ امسال را تمام کنیم تا حق کسی ضایع نشود. فکر میکنم تا نیمه اردیبهشت هم مجوز برگزاری تمرینات برای تیم‌ها صادر شود.

وی در پاسخ به اینکه فکر میکند اسکوچیچ بتواند در تیم ملی موفق عمل کند گفت: بنظرم چه شخص آقای اسکوچیچ و چه هر مربی داخلی دیگری که بالای سر تیم‌ملی باشد اطمینان دارم که تیم‌ملی ما از این مرحله صعود میکند. چرا که فقط کافیست تیم ملی ما بحرین را در ایران ببرد بقیه رقبای ما هم فوتبالشان درجه دو سه آسیا است و برنده شدن مقابل آن‌ها کار دشواری نیست.

کمالوند در پاسخ به اینکه آینده فوتبال ایران رو چگونه ارزیابی میکند گفت: آینده خوبی را برای فوتبال ایران متصور نیستم. برای این حرف هم دلیل دارم چرا که بحث بدهکاری در تیم‌های مختلف لیگ برتر از پرسپولیس و استقلال تا تیم پارس جم که خودم سرمربی آن بودم همگی بدهکار هستند. جدا از این‌ها من از چندین باشگاه هنوز طلبکارم. این بدهی‌ها انباشت و سال به سال سنگین و سنگین‌تر می‌شود در نهایت هم یا منجر به لغو امتیازات حرفه‌ای باشگاه‌ها و یا در سهیمه آسیایی‌مان تاثیر خواهد گذاشت. باورم این است که تا راهکار اقتصادی کاری را بلد نباشید نمیتوانید در آن موفق شوید.

به طور مثال کشور ترکیه بیست سال است فوتبالش را با دادن وام‌های کلان با بهره خیلی کم و یا بلا عوض به تیم‌های مختلف به سمت حرفه‌ای شدن برد و از تمامی باشگاه‌ها هم درخواست کرد که دیگر برای مدیریت مسائل درون تیمی‌شان سراغ دولت نروند. در حال حاضر هم تیم‌های موفقی مثل گالاتاسارای، بشیکتاش، فنرباغچه در لیگ این کشور مشغول فعالیت هستند توانسته‌اند تا مرحله حذفی جام باشگاه‌های اروپا هم راه پیدا کنند. بنظرم ما هم باید در فوتبال ایران همین روش را به کار بگیریم تا زمانیکه باشگاه‌های ایران دستشان در جیب خودشان نباشد و حرفه‌ای نشوند، تلوزیون حق پخش پولش را به فوتبال پرداخت نکند و قانون کپی رایت رعایت نشود هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین راه ادامه بازیهاس تا حرف و حدیثی باقی نمونه اما در صورت تعطیلی لیگ باید تکلیف قهرمان و سهمیه ها و شقوطیها مشخص بشه و تینکه کلا لیگی رو که بیش از ۷۰درصدش انجام شده رو نادیده بگیرن غیرممکنه
      اینو فرو بکنید تو مغزتون

    • بدون نام

      بهترین راه ادامه بازیهاس تا حرف و حدیثی باقی نمونه اما در صورت تعطیلی لیگ باید تکلیف قهرمان و سهمیه ها و شقوطیها مشخص بشه و تینکه کلا لیگی رو که بیش از ۷۰درصدش انجام شده رو نادیده بگیرن غیرممکنه
      اینو فرو بکنید تو مغزتون

    • بدون نام

      کی به تو اجازه داد نظر بدهی

    • علی

      وزیر مسعود مهندسی کرده میگه شدنیه و قبلا هم کردیم شد!

      پاسخ ها

      • محمد

        ما بازی میکنیم قهرمانم میشیم رو فراریا هم سیاه میشه

      • کامی

        همه تیم‌ها دارن فرارمیکنن

    • پیرمرد پرسپولیسی

      آخه بی کفایتی رقبا راه قهرمانی روبرای ما هموارکرده ،وگرنه ماخودمون هم از این همه قهرمانی وافتخار خسته شدیم ودیگه بی انگیزه ایم ،شماها فعلا برای سلامتی تان باید ورزش کنید و مصاحبه های سوزناک انجام بدید ودلتان را به همین خزعبلات خوش کنید ،شما هم اگه مردش بودی پارس جنوبی روشخم نمی زدی ودران حال رهایش نمی کردی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج