۹۸۵۱۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روحانی: در ایران زود پیر می شوید

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: اینجا همه چیز از نظر امکانات و تجهیزات مهیاست و هیچ دغدغه ای ندارم ولی در ایران اصلا آرامش نداشتم.

خبرگزاری فارس: حسین روحانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضور طولانی در کشور استونی به همراه تیم ملی روسیه اظهار داشت: حدود ۲ ماه است در شهر تالین کشور استونی هستم و طبق پروتکلی که کشور روسیه گذاشته، مرز هوایی‌اش را بسته است.

قرار بود با بازگشایی مرزشان یکم می (۱۲ اردیبهشت ماه) به این کشور بازگردم ولی ۱ تا ۱۰ می نیز روس‌ها در تعطیلات به سر می بردند و احتمال زیاد بعد از ۱۰ می به روسیه بازگردم.

*با کتاب خواندن روزها را در استونی می گذرانم

وی درباره اینکه در استونی چگونه روزها را سپری می کند، گفت: در این مدت خود را با کتاب خواندن، فیلم نگاه کردن و فضای مجازی مشغول کرده ام و با وسایل ورزشی که اینجا دارم، بدن خود آماده و سرحال نگه می‌دارم و این گونه روزها را سپری می کنم.

روحانی با اشاره به این موضوع که از طریق فضای مجازی کاراته کاران روس را زیر نظر دارد و آنها را کنترل می کند، اضافه کرد: بصورت آنلاین با شاگردانم در ارتباط هستم و موارد فنی و دیگر مسائل را گوشزد می کنم تا از فرم ایده آل خود خارج نشوند.

روحانی: در ایران زود پیر می شوید

*کاراته روسیه به روزهای اوج شان بازخواهند گشت

قهرمان جهان در خصوص وضعیت کاراته روسیه نیز گفت: روس ها قبل حضورم در سمت سرمربیگری آنها، هم هیچ شانسی از لحاظ سهمیه رنکینگ نداشتند و برنامه ما برای شرکت در مسابقات گزینشی آخر به میزبانی فرانسه بود که این رقابتها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لغو شد.

مربی سابق تیم ملی ایران در خصوص شرایط کنونی کاراته روسیه، اذعان کرد: کاراته روسیه 15 و 20 سال قبل در دنیا حرفی برای گفتن داشت ولی در این سالهای اخیر از لحاظ فنی افت کردند. روس ها کاراته کاهای خوب با بدن های قوی دارند و با گذشت زمان دوباره به روزهای اوج شان بازخواهند گشت. روسیه در بازی‌های المپیک جز کشورهای صدرنشین جدول رده بندی مدالی بوده و المپیک برای آنها خیلی مهم است.

*ادامه همکاری بواسطه پیشرفت است

وی در خصوص قراردادش با روس‌ها تاکید کرد: قراردادم یکساله است و تا دو ماه بعد از بازیهای المپیک توکیو بود ولی با توجه به این اتفاقات و صحبت های که با مسئول کل تیمها ملی روسیه داشتم، احتمالا تا المپیک2021 نیز ادامه همکاری بدهیم. آنها تمایلی به قطع همکاری ندارند و تلاش می کنند در رشته کاراته سهمیه المپیک بگیرند. البته هر کشوری حتی غیر از روسیه وقتی تغییر و تحول در ورزششان حاصل شود، تمایل دارند تا ادامه همکاری بدهند.

روحانی درباره اینکه چقدر می تواند در کاراته روسیه تاثیرگذار باشد، افزود: آنها قهرمانان نامی زیادی داشتند، پتانسیل زیادی برای عرض‌اندام در کاراته دنیا دارند و در این سالها سرمایه گذاری زیادی کرده اند. مرحله اول باید بتوانیم در گزینشی المپیک نتیجه بگیریم و شرایط خوب باشد. من هم تمام توانم را گذاشته ام تا آنها دوباره به اوج کاراته دنیا بازگردند و در المپیک نتیجه بگیرند.

*مربی ایرانی غیر از لژیونر شدن، چاره ای ندارد

روحانی با اشاره به اینکه مربیان خوب زیادی در ایران داریم، تاکید کرد: کاراته ایران یکی از قدرت های برتر دنیاست و نزدیک به دو دهه پیشرفت زیادی داشته و مربیان و بازیکنان خیلی خوبی دارد. تمام کشورها نیز برای اینکه پیشرفت کنند از دانش و تجربه مربیان کشور ما بهره برده اند. برهمین اساس خیلی از مربیان بیرون از کشورمان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: وقتی یک مربی از هر لحاظ در سطح بالای کاری قرار دارد و حقش رسیدن به مربیگری در تیم ملی است، چون یک صندلی داریم و هزار مدعی برای رسیدن به کادر فنی تیم ملی، مربی ما غیر از لژیونر شدن، چاره ای ندارد.

*اینجا برای گرفتن تیم باندبازی نمی‌کنند

قهرمان بازیهای آسیایی با بیان این موضوع که هیچ کشور اروپایی بیهوده روی یک مربی سرمایه گذاری نمی کند، اضافه کرد: مدیران اروپایی بدون تحقیق کار را به کسی نمی سپارند. اینجا باندبازی برای گرفتن تیم صورت نمی‌گیرد و امکانات را از هر لحاظ در اختیار شماست.

*در ایران آرامش نداشتم

در خصوص اینکه تفاوت کار کردن در کاراته روسیه با ایران چیست، خاطرنشان کرد: خدا را شکر اینجا به مربیان خود احترام می‌گذارند و همه چیز از نظر امکانات و تجهیزات مهیاست و هیچ دغدغه ای ندارم. این در حالیست که من 7 سال مربی تیم ملی کاراته ایران بودم و اصلا آرامش نداشتم.

روحانی ادامه داد: اولین فاکتور یک مربی برای کار کردن آرامش ذهنی و فکری است ولی در ایران باید فکر هزار چیز دیگر باشید از برگزاری اردو گرفته تا جمع کردن ورزشکاران و حاشیه ها که این چیزها کوچک و بزرگ آدم را به هم می ریزد و مربیگری در ایران خیلی زود پیر می‌شوید.

سرمربی روسیه با اشاره به شرایط دشوار کار در ایران گفت: وقتی که نتیجه می گیرید برخی افراد که از مسائل فنی چیزی نمی دانند، می گویند بازیکنان خوب بودند که نتیجه گرفت و اگر نتیجه نگیرید، معلوم است که مربی مقصر است و علیه شما حاشیه سازی می کنند.

*شاید سهمیه ها دستخوش تغییر شود

روحانی در خصوص اینکه آیا سهمیه ها حضور در بازیهای المپیک توکیو از سوی فدراسیون جهانی به کشورها داده شده، قطعی است یا نه؟ تاکید کرد: ماههای گذشته با دوستانم در کشورهای مختلف ارتباط داشتم و درباره سهمیه های المپیک حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. امکان دارد که WKF تغییراتی را درمورد سهمیه های دریافتی اعمال کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج