جاباما
۹۸۵۸۴۸
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

توافق روسیه، ایران و ترکیه درباره ادلب سوریه

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف ، ظریف و چاووش‌اوغلو (وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه) در کنفرانس تلفنی خود، بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای جداسازی مخالفین میانه‌رو از تروریست‌ها در منطقه ادلب سوریه، تأکید کردند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که پس از انجام کنفرانس تلفنی روز چهارشنبه بین وزرای خارجه سه کشور ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) منتشر شد، از توافق طرفین درباره ادامه تلاش‌ها برای جدا کردن گروه‌های مخالف میانه‌رو با تروریست‌ها در استان ادلب سوریه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه هنگام بحث درباره وضعیت استان ادلب ، یادآور شدند که اجرای توافقات دوجانبه مسکو و آنکارا در ۵ مارس، دستیابی به نتایج مهم در کاهش وخامت اوضاع در این منطقه را ممکن کرده اس، هرچند گروه مسلح غیرقانونی "هیئت التحریرالشام" تلاش می کند تا مانع از اجرای این توافقات شود. در همین رابطه ضرورت دارد تا تلاش‌های بیشتر برای جدا سازی مخالفین میانه‌رو از تروریست‌ها در منطقه ادلب همچنان ادامه یابد.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: «وزرای خارجه سه کشور ضامن صلح مجدداً بر پایبندی روسیه ، ایران و ترکیه به قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و احترام بدون قید و شرط بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند. آنها نقش برجسته روند "مذاکرات آستانه" در پیشبرد عوامل موثر در حل و فصل اوضاع در سوریه، از جمله تثبیت وضعیت در جبهه‌های زمینی، کمک به حل وو فصل مشکلات انسانی مردم غیرنظامی و همچنین ادامه گفت‌وگوها بین سوری‌ها در چارچوب کمیته قانون اساسی در ژنو را بسیار با اهمیت ارزیابی کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور همچنین خواستار تشدید فعالیت سازمان‌های بین المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی سوریه در شرایط همه گیری ویروس کرونا شده و از درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برای کاهش و تعلیق تحریم‌هایی که توانایی دولت سوریه در مبارزه با این بیماری را تضعیف می‌کند حمایت کردند.

سرگئی لاوروف ، محمد جواد ظریف و مولود چاووش‌اوغلو از توافق حاصله بین دولت و مخالفان سوری درباره دستور کار نشست بعدی کمیته قانون اساسی سوریه استقبال کردند.

طرفین مذاکره همچنین تمایل سه کشور برای ادامه همکاری مؤثر در قالب مذاکرات آستانه و تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه به منظور دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سوریه و در کل منطقه خاورمیانه را مورد تایید قرار دادند.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که علاوه بر این، زمان نشست بعدی سران گروه آستانه که باید در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، متعاقباً مشخص خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه با آمریکا از یک سو.
      با ایران و روسیه از یک طرف .
      با تروریست ها از یک نگاه .
      قرار داد دارد .
      بعد خودش با خودش هم جنگ دارد .

    • بدون نام

      حداقل طی سال گذشته تاکنن ده ها بار اینتوافق بین این کشور ها حاصل شده اا کوچکترین سودی به حا ل ملت مظلوم وکشور ویران شده نداشته است چو هرملتی فقط به سود خود می انیشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج