۹۸۷۶۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فکری: برای لیگ نباید احساسی تصمیم گرفت

بازیکنان استقلال با انتشار متنی هماهنگ به اقدامات مدیرعامل جدید این تیم واکنش نشان داده و انتقادهای خود را به وزیر ورزش به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال عنوان کردند.

فرهیختگان: بازیکنان استقلال با انتشار متنی هماهنگ به اقدامات مدیرعامل جدید این تیم واکنش نشان داده و انتقادهای خود را به وزیر ورزش به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال عنوان کردند. این موضوع بهانه‌ای شد به‌سراغ پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال برویم و درخصوص این موضوع و البته بلاتکلیفی رقابت‌های لیگ با او به صحبت بپردازیم. گفت‌وگو با محمود فکری را در زیر می‌خوانید.

از شرایط استقلال آغاز کنیم. چطور شما برای دیدار با سعادتمند راهی دفتر باشگاه نشدید؟

اتفاقا سال‌هاست که سعادتمند را می‌شناسم و تلفنی با او در تماس هستم و در این مدت با هم صحبت کردیم، اما در این مدت فرصتی نشد تا با او دیدار داشته باشم.

فکر می‌کنید سعادتمند بتواند در استقلال موفق شود؟

الان دراین‌باره نمی‌خواهم زیاد صحبت کنم اما برای سعادتمند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. درباره عملکرد سعادتمند نیز باید صبوری کرد و در آینده در این خصوص به قضاوت پرداخت.

به‌نظر شما در این شرایط لیگ تعطیل شود بهتر است یا اینکه باید رقابت‌ها را ازسر گرفت؟

جان مردم از هر چیزی مهم‌تر است. در برخی از کشورهای اروپایی با اینکه ویروس کرونا را بهتر کنترل کرده‌اند اما لیگ را تعطیل می‌کنند و بیشتر به فکر سلامت مردم و جامعه هستند و راهکارهایی را می‌اندیشند که مجموعه‌های مختلف کمتر متضرر شوند، اما اینجا جام بیشتر از جان ارزش دارد و دنبال این هستند تا هرطور شده لیگ را به پایان برساند.

منظورتان صحبت‌هایی است که درخصوص قهرمانی پرسپولیس زده می‌شود؟

در هر صورت پرسپولیس هم زحمات زیادی را کشیده و الان با اختلاف در صدر جدول قرار دارد اما اینکه به هر قیمتی دوباره لیگ بخواهد ازسر گرفته شود فکر می‌کنم کار قشنگی نباشد. در هر حال کرونا یک اتفاق نادر در دنیا به‌شمار می‌رود و در طول تاریخ نمونه آن را سراغ نداریم که بخواهد همه اتفاقات ورزشی و غیرورزشی را تعطیل کند. به‌نظرم باید از اتفاقات طبیعت هم تبعیت کنیم اما اگر راه‌حلی هم پیدا شود که جان ورزشکاران را حفظ و امنیت و سلامتی آنها را تضمین کند می‌توان آن زمان فکرهایی را کرد، به‌طور مثال رقابت‌ها را بدون تماشاگر برگزار کرد یا اتفاقاتی از این قبیل.

برخی عقیده دارند فوتبال بدون تماشاگر هیجان و جذابیتی ندارد.

بالاخره این هم یک راه‌حل است اما از سویی نزدیک دوماه می‌شود که بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها نیستند و تمرین نداشته‌اند و اینکه بخواهند با ۲۰ روز تمرین لیگ را ازسر گرفته و یک‌جوری آن را سمبل کنند به‌ضرر کلیت فوتبال است. از سوی دیگر ما لیگ فصل بعد را هم در پیش داریم. اگر بخواهیم به هر قیمتی فصل جاری را ادامه داده و آن را به اتمام برسانیم برای آغاز فصل بیستم دچار مشکل می‌شویم، چون باید با استراحت خیلی کم به استقبال لیگ بعدی برویم و این‌گونه یک‌سری از بازیکنان و باشگاه‌ها آسیب می‌بینند پس همه ضرر می‌کنند. اگر قرار باشد ضرر کنیم بهتر است این فصل را بدهیم اما فصل بعدی را درست و درموعد مقرر برگزار کنیم، البته باید رقابت‌های ملی و آسیایی هم درنظر گرفت و بهتر است برای تصمیم‌گیری مجموعه عوامل را لحاظ کنیم. نباید تصمیم احساسی گرفت که مثلا چون فلان تیم صدر جدول است بخواهیم به هر قیمتی لیگ را تمام کنیم. شاید چهار فصل قهرمانی پی‌درپی پرسپولیس یک افتخار و رکورد بی‌تکرار باشد اما کرونا هم غیرمنتظره بوده و این اتفاق دست هیچ‌کس نبود. شاید از این تصمیم یک‌سری ضرر کنند و یک‌سری هم به نفع‌شان باشد اما درمجموع بحث امنیت و سلامت اجتماع مطرح است که باید براساس آن تصمیمی گرفت که مردم متضرر نشده و آسیبی نبینند.

برگردیم به استقلال، بیانیه اخیر بازیکنان را خوانده‌اید؟

الان همه لیگ‌ها و فعالیت‌های فوتبالی تعطیل‌شده و بسیاری از بازیکنان و مربیان از حق‌وحقوق خود می‌گذرند و به‌خاطر کرونا اهالی فوتبال همه ضرر کردند. در اروپا هم بسیاری از بازیکنان را موظف کردند بخشی از دستمزدشان را ببخشند و به همین دلیل شاید این حرکت بازیکنان استقلال که بخواهند یک بیانیه مشترک منتشر کنند قشنگ نباشد هرچند می‌دانم آنها دریافت کمی داشته‌اند و از یک‌طرف هم حق دارند که انتقاد می‌کنند و باید حقوق‌شان را بگیرند اما از یک‌طرف هم این شکل رفتارکردن خیلی قشنگ نیست. آنها می‌توانستند صبوری کنند یا حداقل انتقادشان را رسانه‌ای نکنند. استقلال طرفداران میلیونی دارد و طرفداران هم با این باشگاه و بازیکنان تیم زندگی می‌کنند. درست است بازیکن هم حقوقی دارد و باید آن را بگیرد ولی قرار نیست به هر شکلی این اتفاق بیفتد. الان هم که کمیته تعیین وضعیت هست و اگر بازیکن طلبی داشته باشد می‌تواند به این شکل آن را زنده کند و با شکایت دیر یا زود طلب خود را بگیرد. الان باید باشگاه تلاش بیشتری کند تا این مشکل حل شود. البته معتقدم اگر مدیری نمی‌تواند پول بیاورد اصلا نباید بیاید چون وقتی مدیریت را قبول می‌کنند باید پاسخگوی این مطالبات و هواداران میلیونی باشند. البته منظورم با سعادتمند نیست چون در این سال‌های اخیر این همه مدیر آمده و فقط هزینه روی دست باشگاه گذاشته‌اند. بنابراین هر مدیری که می‌آید باید توانمند باشد و مشکلات را حل کند و بازیکنان هم باید صبوری کنند تا بتوانند مطالبات‌شان را دریافت کنند چون بالاخره مطالبات پرداخت می‌شود، درواقع دیر و زود دارد اما سوخت‌وسوز ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا پوسیدیم بدونه فوتبال سنگ نندازید دیگه بزار لیگ راه بیفته ای بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج