۹۸۸۱۲۸
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

مدیر بحران نباید سخنگو هم باشد

همانگونه که همواره عرض کرده ام وظیفه معلمی ایجاب می کند آنچه می دانی در هیبت یک معلم خیراندیش بیان کنی و از خداوند بزرگ بخواهی که مورد وثوق قرار بگیرد.

خبرآنلاین: همانگونه که همواره عرض کرده ام وظیفه معلمی ایجاب می کند آنچه می دانی در هیبت یک معلم خیراندیش بیان کنی و از خداوند بزرگ بخواهی که مورد وثوق قرار بگیرد.

من هم دوست دارم شکل معلمان خوب را در زندگیم داشته باشم، انشا الله، حداقل سعی می کنم. چنانچه برگردیم به کتب، مقالات و سخنرانی های بنده ناچیز، دو مطلب همواره در آنها کاملا روشن است و انهم این است که وقتی بحران در سطح ملی مطرح شد، می بایستی برای انجام امور بصورت قوی و مفید حتما عالیترین مقام کشور در راس امور بعنوان مدیر بحران نقش افرینی نماید.

مدیر بحران نباید سخنگو هم باشد

نکته دیگر که در این جا بسیار حایز اهمیت می باشد وجود یک سخنگوی اهل فن برای بیان پیام های جمع بندی شده مدیر بحران (عالیترین مقام کشور) از ستاد ملی است. شایسته و صلاح نیست که عالیترین مقام کشور ( نخست وزیر یا ریس جمهور ) در دولت ها که ریس کمیته بحران ملی نیز حسب نیاز هستند خود سخنگوی تصمیمات کمیته ملی باشند!

خوب دلایل ان بسیار روشن و مبرهن می باشد. بحران ها هر لحظه بر اساس ماهیتشان تغیر می کند و تصمیمات ممکن است از این ساعت تا ساعت دیگر تغیر نمایند و ... پس برای حفظ جایگاه عالیترین مقام دولت بحران زده و جلوگیری از عادی شدن آن جایگاه در نزد عموم، بهتر است یک سخنگوی خبره در علم خبر رسانی این وظیفه را به عهده بگیرد.

صلاح نیست، یک نخست وزیر در دولتی ساعات باز شدن و بسته شدن پاساژها را اعلام کند و مواردی از این قبیل! در بحث و مکتب مدیریت بحران و آنهم در سطح ملی، این موضوع همیشه مطرح بوده و هنوز نیز هست که بلاخره وقتی که ریس جمهور یک کشور و یا نخست وزیر در حالت مدیریت بحران (در شرایط اضطرار) یک کشور است در نهایت چه باید کرد ؟
در حال حاضر جمع بندی، داشتن یک مدیر خبر رسانی خبره می باشد. بنده در مطالعات خود تا قبل از کرونا عملا در جایی در بحران ها ندیده بودم که عالیترین مقام کشوری سخنگوی انهم باشد! در کرونا چند ریس جمهور پیام رسانی های "محدودی" هم کردند همانند انگلیس، المان، استرالیا و ... ولیکن بسیار محدود.

در آمریکا هم اقای ترامپ بنظرم بیش از حد درباره ریز و بم بحران کرونا صحبت کرد که عملا تصور می کنم به انتخابات خود هم بدینوسیله صدمه زد، به هر حال آنچه مسلم است، قدرت و جایگاه رفیع ریاست جمهوری برای بحران های ملی نیاز و ضروری است، البته در کنار یک سخنگوی خبره .

*فریبرز ناطقی‌الهی

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حساب.

    • بدون نام

      همه این رفتار ها بدلیل این است که رئیس جمهور کار ریاست جمهوری را بلد نیست،همون کاری که ازش بر می آد رو انجام میده، یعنی حرف زدن.!

    • ح

      اینجا همه شیراتوشیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج