۹۸۸۲۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

داغ‌ترین دعوا‌های مربیان و کارشناسان تلویزیونی

مربیان و کارشناسان بزرگ گاهی درگیری‌های لفظی شدیدی پیدا کرده‌اند که این نگارش نگاهی است به بعضی از مشهورترین این موارد.

ایران ورزشی: یورگن کلوپ چند روز قبل گفت به حرف‌های کارشناسانی که بازی تیمش را آنالیز می‌کنند، توجه نمی‌کند هرچند از درگیری‌های قبلی‌اش با گری نویل ابراز تأسف کرد. مربیان و کارشناسان بزرگ گاهی درگیری‌های لفظی شدیدی پیدا کرده‌اند که این نگارش نگاهی است به بعضی از مشهورترین این موارد.

یورگن کلوپ در برابر گری نویل

مربی آلمانی از وقتی به لیورپول آمده بار‌ها با مدافع سابق منچستریونایتد وارد دعوای لفظی شده. در دسامبر ۲۰۱۶ به خاطر انتقاد از دروازه‌بان لیورپول، لوریس کاریوس در جریان باخت ۴ بر ۳ به بورنموث، به نویل تاخت؛ برادرش فیلیپ هم از کاریوس انتقاد کرده بود.

کلوپ گفت: «کارشناسان که بیشترشان بازیکن بوده‌اند، مثل اینکه کاملاً فراموش کرده‌اند وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیرند، چه حسی پیدا می‌کنند. به خصوص برادران نویل. آنکه قبلاً مربی بوده، باید بهتر بداند انتقاد زیادی هرگز کمکی نمی‌کند، اما فکر نمی‌کنم علاقه‌ای به کمک به یک بازیکن لیورپول داشته باشد. او ثابت کرد به عنوان مربی نمی‌تواند قضاوت خوبی در مورد بازیکنان داشته باشد پس چطور این کار را در تلویزیون انجام می‌دهد؟ حرف‌شان را گوش نمی‌کنم. کاملاً مطمئنم کاراگر هم خیلی مثبت درباره بازیکنان مچستریونایتد حرف نمی‌زند. برادران نویل، لیورپول را دوست ندارند، مشکلی هم نیست، راستی به گری نویل بگویید من در توئیتر نیستم اگر می‌خواهد چیزی به من بگوید، بی‌فایده است.»

درگیری‌ها در فصل‌های بعد هم ادامه داشت و کلوپ ناراحت شد از اظهارات نویل که گفته بود لیورپول باید از لیگ قهرمانان بیرون برود تا در لیگ برتر شانس قهرمانی داشته باشد: «نمی‌خواهم زیاده‌روی کنم، چون نمی‌دانم دقیقاً چه گفته، اما این احمقانه است. نشستن در اتاق و حرف زدن از فوتبال با انجام آن خیلی فرق دارد. همه کارشناس‌ها از منچستریونایتد می‌آیند. آیا برای موفقیت در لیگ باید همه رقابت‌های حذفی را کنار گذاشت؟ این بی‌احترامی نیست؟»

سر الکس فرگوسن در برابر آلن هانسن

مربی سابق منچستریونایتد در سال ۲۰۱۲ به دشمن قدیمی‌اش پاسخ داد. فرگوسن در سال ۱۹۸۶ هانسن را به تیم ملی اسکاتلند برای جام جهانی دعوت نکرد و این دو بعد از آن همواره رابطه تیره‌ای داشته‌اند.

هانسن گفت یونایتد ۱۸ ماه است که خوب بازی نمی‌کند و فرگوسن گفت: «بعد از بازی آرسنال، یکی از روزنامه‌های لندنی نوشت این بدترین تیم یونایتدی بوده که دیده شده و من دیدم هانسن گفته بود ما یک سال و نیم است خوب بازی نمی‌کنیم. یادم هست چند سال قبل گفته بود تو هیچ چیز با این جوان‌ها نمی‌بری و همه می‌دانند با کاری که رایان گیگز، پل اسکولز، دیوید بکام، گری نویل و بقیه انجام دادند، چقدر ضایع شد. شاید می‌خواست تیم ما را در آستانه بازی با تیم سابقش در آنفیلد به هم بریزد. من کاملاً مطمئنم که آنقدر خوب بازی می‌کنیم که حتی هانسن را هم متقاعد می‌کنیم.»

هانسن خودش را از اتهامات فرگوسن تبرئه کرد و گفت: «واقعاً نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا در می‌آید. من اینطوری نگفتم، بلکه گفتم در این دوره ۱۸ ماهه به خوبی قبل نبوده‌اند. در ۱۹۹۵ گفتم نمی‌توانی با این بچه‌ها چیزی ببری. در ۲۰۱۲ هرگز نگفتم نمی‌توانی چیزی ببری اگر ناامید باشی.» دعوا اینجا تمام نشد و فرگوسن گفت: «او تلاش کرده حرف‌هایش را تغییر بدهد و بگوید بازی‌های خارج از خانه منظورش بوده، اما من متنش را خواندم و همان حرف‌ها را زده. واقعاً خودش را به دردسر انداخته است.»

ژوزه مورینیو در برابر پل اسکولز و گری نویل

ستاره‌های سابق یونایتد در زمان مربیگری مورینیو در اولدترافورد از او انتقاد می‌کردند و مربی پرتغالی به آن‌ها که در مربیگری موفق نبوده‌اند و تلاش می‌کنند او را محکوم کنند، پاسخ داد: «تجربه من در انگلیس نشان می‌دهد بازیکنان سابق مقابل دوربین‌ها عالی هستند، اما وقتی به یک باشگاه می‌روند بعد از دو ماه، خداحافظ، اینجا جای ما نیست. بعضی‌ها استعدادش را دارند، بعضی‌ها نه. قسمتی از مربیگری استعداد است که بعضی‌ها حتی کارشناسان طراز اول فراموش می‌کنند.» اسکولز مرتباً انتقاد می‌کرد و یکی از حرف‌هایش این بود: «ما در حال حاضر نمی‌توانیم لیونل مسی را بخریم هرچند او هم در این تیم سردرگم می‌شود.»

آرسن ونگر در برابر پل مرسون

بعد از آنکه توپچی‌ها برتری سه گله برابر اندرلخت در لیگ قهرمانان در نوامبر ۲۰۱۴ را از دست دادند، هافبک سابق آرسنال، پل مرسون در ۱۱ موقعیت جداگانه از این تیم به شدت انتقاد کرد.

او به اسکای اسپورتس گفت: «صادقانه بگویم این تیم از نظر تاکتیکی احمق و بی‌عرضه است. این یک نظر صریح است. چطور می‌شود که ما ۳ بر صفر جلو باشیم و حمله کنیم. این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد، بار‌ها پیش آمده. این واقعاً حماقت است. مربی باید یک پیام دریافت کند. شما دارید با فوتبالیست‌های بین‌المللی کار می‌کنید، آن‌ها بچه‌های کوچولو نیستند، آن‌ها در جام جهانی بازی کرده‌اند و در بازی‌های زیادی در لیگ برتر حضور داشته‌اند. همه مثل بمب به جلو حمله می‌کنند. اگر شما کمی فوتبال را بشناسید حتماً با خودتان باید بگویید: خوب دیگر بس است، باید دو تا چهار نفر را در عقب و وسط زمین بگذاریم و دو نفر هم در حمله باشند. می‌توانیم در ضدحمله به آن‌ها ضربه بزنیم. در دانش فوتبال این حماقت محض است.»

و ونگر که تنها یک سال مربی مرسون در آرسنال بود، با دفاع از تاکتیک‌هایش پاسخ داد: «شما باید خوب دفاع کنید و خوب حمله کنید. چرا باید یکی از جنبه‌های بازی را متوقف کنید. این بحث‌هایی که من می‌شنوم مثل جوک است، خنده‌دار است. کسانی که حتی یک بازی سابقه مربیگری ندارند به همه یاد می‌دهند که چطور باید رفتار کنند. بامزه است. واقعاً نمی‌توانم به خاطر این حرف‌ها خودم را ناراحت کنم. واقعاً برایم اهمیت ندارد. هر چه می‌خواهید بگویید. آزاد هستید. من مربی او بودم، خیلی تلاش کردم، اما واقعاً علاقه‌ای به پل مرسون ندارم.»

ژوزه مورینیو در برابر جیمی ردنپ

مورینیو در دوران حضور در چلسی با جیمی ردنپ کارشناس اسکای اسپورتس هم درگیری‌هایی داشت. تیم او با پیروزی ۲ بر صفر برابر لیورپول در آنفیلد در سال ۲۰۱۴ قهرمانی را از دستان قرمز‌ها خارج کرده بود.

بعد از مسابقه وقتی خبرنگار اسکای از مربی پرتغالی درباره تاکتیک‌هایش سؤال کرد، گفت: «با جیمی ردنپ حرف بزنید و او همه چیز را درباره این بازی به شما می‌گوید. شما کارشناسی مثل جیمی ردنپ دارید که یک مغز فوتبالی درخشان است و می‌تواند همه چیز را توضیح بدهد.»

ردنپ هفته قبل از آن بازی از واکنش طعنه‌آمیز مورینیو به تصمیم مایک دین، داور دیدار با ساندرلند انتقاد کرده بود. دین یک پنالتی به ساندرلند داد که نتیجه بازی را به نفع این تیم تغییر داد و مورینیو به خاطر اظهارات و رفتارش از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس متهم شد.

مورینیو یک سال بعد در دفاع از دیگو کاستا که به خاطر لگدزدن به دو بازیکن مورد انتقاد قرار گرفته بود، تاخت: «نمی‌دانم شما از یک لگد چه برداشتی می‌کنید. شاید شما هم تحت تأثیر کمپین تلویزیونی قرار گرفته‌اید که کارشناسان خاصی می‌گویند کاستا مرتکب جنایت شده. کسی که این حرف را زده احتمالاً عقلش کم است. کمپین خوبی است. ما می‌دانیم چقدر کارشناسان عاشق چلسی هستند. شما مربی هستید، روی نیمکت و این‌ها صندلی خوبی دارند، پول زیادی می‌گیرند و فشاری هم روی‌شان نیست. آن‌ها هیچ وقت اشتباه نمی‌کنند فقط کافی است باانصاف باشند و دروغ نگویند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج