جاباما
۹۸۸۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد تند گری نویل از دولت و مسئولان فوتبال انگلیس

گری نویل به مسئولان فوتبال انگلیس هشدار داده است که شروع مجدد لیگ برتر می‌تواند باعث مرگ اهالی فوتبال شود و معتقد است که این اتفاق می‌تواند فوتبال را تبدیل به ورزشی ناخوشایند و نفرت‌انگیز کند.

خبرورزشی: آخرین آمار مربوط به تلفات ناشی از ویروس کرونا در انگلیس حدود ۲۲ هزار نفر بوده و هر روز طبق نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میل، هزاران نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست می‌دهند. نویل، بازیکن سابق منچستریونایتد بر این باور است که عجله و فشار برای از سر‌‌گیری بازی‌های لیگ برتر انگلیس در ماه ژوئن (خرداد) فقط یک تصمیم اقتصادی است که می‌تواند فاجعه‌هایی را به بار بیاورد اگر فقط یک بازیکن، یکی از کادر تیم‌ها یا هر کس که با باشگاه‌های فوتبال در ارتباط است جان خود را از دست بدهد یا در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به کما برود، نظیر اتفاقی که این روزها زیاد دیده می‌شود.

برنامه فعلی در فوتبال انگلیس که با عنوان «پروژه شروع مجدد» نامگذاری شده و پیگیری می‌شود، این است که بازیکنان بتوانند از یکی، دو هفته دیگر به تمرینات گروهی برگردند و سپس مسابقات لیگ برتر از روز ۱۹ خرداد بدون حضور تماشاگران آغاز شود تا لیگ به پایان برسد.

لیگ برتر انگلیس برای حفظ و تضمین ایمنی افرادی که درگیر فوتبال هستند تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است، از جمله اختصاص مبلغی ۴ میلیون پوندی برای گرفتن تست کامل بیماری کووید ۱۹ از حدود ۲۶۰۰۰ نفری که احتمال می‌رود به هر نحوی در مسابقات فوتبال مشارکت داشته باشند اما گری نویل می‌گوید این اقدامات کافی نیست و هنوز هم ریسک فراوانی بابت خطر ابتلا افراد به بیماری وجود دارد.

فقط اقتصادی

در گفت‌وگو با برنامه فوتبال شو در شبکه اسکای اسپورت گفت: «مسئول پزشکی فیفا اعلام کرده که مسابقات تا شهریورماه نباید برگزار شود. به نظرم اگر به خاطر مسائل اقتصادی نبود تا چند ماه دیگر هم خبری از برگزاری بازی‌ها در انگلیس نبود و تصمیمی که در حال حاضر گرفته شده، فقط یک تصمیم اقتصادی است. افرادی که در فوتبال درگیر هستند این روزها مدام به خطرات آن فکر می‌کنند و ریسک آن را بررسی می‌کنند.

چند نفر باید بابت برگزاری مسابقات لیگ برتر جان خود را از دست بدهند که چنین تصمیمی گرفته نشود و تصویری ناخوشایند و نفرت انگیز از فوتبال ارائه نگردد؟ یکی؟ یک بازیکن؟ یکی از اعضای تیم به کما برود؟ این چه ریسکی است که ما باید قبول کنیم و به آن تن بدهیم؟ الان فقط به بخش اقتصادی قضیه توجه شده و سلامت بازیکنان به هیچ‌عنوان در نظر گرفته نشده است.»

پذیرش ریسک

مدافع سابق منچستریونایتد، در نقش کارشناس ظاهر شده و معتقد است که پولی که در فوتبال در میان است و ضرر اقتصادی هنگفتی که ممکن است به باشگاه‌ها و به طور کلی به فوتبال وارد شود باعث شده است که افراد تصمیم‌گیرنده فقط مسئله مالی را در نظر بگیرند: «قطعاً افرادی هستند که این تصمیم را نوعی ریسک بزرگ برای سلامت مردم در نظر بگیرند. خود بازیکنان می‌خواهند بروند و بازی کنند.

بازیکنان دسته‌های پایین‌تر هم می‌خواهند بازی کنند ضمن اینکه ۱۴۰۰ بازیکن هم قراردادشان به پایان رسیده و تیمی ندارند. باشگاه در این فصل سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داده‌اند. فقط کافی است تیمی مثل لیدز و هزینه‌هایی که این تیم انجام داده است را در نظر بگیریم. یک ضربه اقتصادی سنگین در پی تعطیلی فوتبال در میان خواهد بود و جوایز و عناوین مالی‌ای که تیم‌ها می‌توانند از آن طریق هم کسب درآمد کنند از بین می‌رود. این مسائل به دغدغه اصلی افراد حاضر در فوتبال تبدیل شده و به همین دلیل است که تمایل دارند ریسک بزرگ ابتلا به بیماری را بپذیرند اما فوتبال را دوباره شروع کنند.»

در حالی که از سوی مسئولان فوتبال انگلیس روز ۱۹ خرداد برای شروع مسابقات لیگ و روز ۶ مرداد به عنوان روز پایان مسابقات اعلام شده است اما اگر وضعیت بحرانی مرتبط به ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد این احتمال وجود دارد که تاریخ اعلام شده هم به تعویق بیفتد و بازی‌ها دیرتر شروع شد.

انتقاد از دولت

فرانسه، هلند و بلژیک کشورهایی هستند که تصمیم گرفته‌اند بازی‌های خود را به طور کامل لغو کنند. نویل در پاسخ به سؤالی در مورد تأخیر مجدد زمان لیگ و اینکه ممکن است این رقابت‌ها به شهریورماه موکول شود، این‌طور گفت: «به نظرم خیلی سخت است که بخواهیم در آن زمان بازی‌ها را برگزار کینم چون وضعیت قرارداد بازیکنان پیچیده می‌شود و خیلی از بازیکنان حاضر در باشگاه‌ها قراردادشان تا آن زمان به پایان می‌رسد. یک ماه عقب افتادن بازی‌ها می‌تواند اتفاق خوبی باشد اما اینکه تا شهریورماه به تعویق بیفتد دردسرهای زیادی را ایجاد خواهد کرد.

در فرانسه دولت وارد گود شده است. دولت انگلیس اما فقط می‌خواهد بداند مزه دهن بقیه چیست و خودش مسئولیتی نپذیرد. این چیزی است که همیشه از این دولت دیده‌ایم، ۴ میلیون پوند برای تست. آنها دست دست می‌کنند و به نظرهای گوناگون نگاه می‌کنند تا بتوانند یک تصمیم بگیرند. احتمالاً منتظر این هستند که بوندس‌لیگا تصمیم بگیرد و بعد همان مسیر را بروند. من باز هم به نظر قبلی خودم تأکید می‌کنم که اگر یک بازیکن یا یکی از اعضای تیم‌ها جان خود را از دست بدهد یا به کما برود، دولت چه خواهد کرد؟ این چیزی است که مسئولیتش برعهده آنهاست اما خودشان هم نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عادل

      این فقط زورش اومده لیورپول قهرمان میشه وگرنه دلش واسه مردم نمیسوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج