۹۸۹۳۷۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

دیوید بکام ۴۵ساله شد

فوتبالیست بزرگ تاریخ انگلیس و کاپیتان پرحاشیه اسبق سه‌شیرها ۴۵ ساله شد.

خبرگزاری فارس: ۴۵ سال قبل در چنین روزی، دیوید بکام، هافبک اسبق منچستریونایتد و فرمانده پیشین تیم ملی انگلیس (سه‌شیرها) چشم به دنیا گشود.

وی امروز جشن تولد خود را می گیرد و به همین خاطر پیام های تبریک زیادی را از طرف اعضای خانواده، دوستان، باشگاه‌های سابقش دریافت کرده است.

دیوید بکام ۴۵ساله شد

او که نام کاملش «دیوید رابرت جوزف بکام‌» است، یکی از چهره‌های نامدار تاریخ فوتبال انگلیس به حساب می آید که هم اکنون مدیر عامل باشگاه فوتبال اینترمیامی ایالات متحده آمریکاست.

البته 10 درصد از سهام باشگاه سالفوردسیتی را نیز در اختیار دارد. وی در زمانی که به عنوان بازیکن فعالیت می کرد، در تیم منچستریونایتد زیر نظر سرآلکس فرگوسن، سرمربی بزرگ تاری یونایتد،‌چهره شد و سپس در تیم های رئال مادرید، آ.ث میلان، پاری سن ژرمن و لس آنجلس گالاکسی آمریکا توپ زده است.

بکام فوتبال حرفه‌ای را از سن ۱۷ سالگی در باشگاه منچستر یونایتد شروع کرد. او به تیم اول باشگاه آمد و تا پایان دوران حضور خود ۶ بار قهرمانی لیگ جزیره، ۲ بار قهرمانی جام حذفی انگلستان و نیز لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹ را با یونایتد کسب کرد.

وی آنگاه به رئال مادرید پیوست و در فصل ۰۷-۲۰۰۶ با رئال قهرمان لالیگا شد. او پس از4 فصل حضورش در رئال به باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در لیگ برتر آمریکا رفت. در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ او دو فصل به آث میلان قرض داده ‌شد و در ایستگاه آخر نیز به پاری‌سن ژرمن پیوست.

بکام نخستین بازیکن انگلیسی است که توانسته در لیگ 4 کشور گوناگون انگلستان، اسپانیا، آمریکا و فرانسه به قهرمانی برسد. بکهام همچنین از سال ۱۹۹۶ درحالیکه ۲۱ ساله بود به تیم ملی انگلستان دعوت شد و در مجموع در ۱۱۵ بازی ملی به میدان رفت. او 6سال کاپیتان انگلیس بود و سه جام جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و نیز دو جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ را تجربه کرد.

بکهام در فوتبال با پاس‌ها، ضربه‌های آزاد و شوت‌های فنی و دقیق خود به موفقیت رسید که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های نسل خود و تاریخ فوتبال برشمرده می‌شود. او دو بار از سوی فیفا به عنوان دومین بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد و یک بار هم نامزد دریافت توپ طلای اروپا شد. در سال ۲۰۰۴ پله نام او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ادوار فوتبال در لیست فیفا ۱۰۰ قرار داد. او درمه ۲۰۱۳ با ۱۹ قهرمانی، پس از20 سال از دوران حرفه‌ای‌اش، اعلام بازنشستگی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ب درک ک 45سالشه شد...داریم از گشنگی تلف میشیم...میگه بکام45ساله شد...

    • بدون نام

      پیرمرد دست از دنیاطلبی بکش

    • بدون نام

      خوش به حالش کشور قدرتمند و صنعتی ازدواج با عشقش تو سن کم فرزندان دختر و پسر سالم پول و ثروت و شهرت بکام دنیاش هم بهشته منم داره ۴۰ سالم میشه حتی ازدواج نکردم

    • فرهاد

      من هم 42 سال دارم از مشکلات اقتصادی ازدواج نکردم.

    • مهدی امامی!

      یک شخصیت دوست داشتنی...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج