جاباما
۹۸۹۸۰۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

به بهانه تولد تراشتگن؛ مارکی که برند شد

مارک‌آندره تراشتگن سنگربان آلمانی بارسلونا در ۲۸ سالگی پخته شده و در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خبر ورزشی: مارک‌آندره تراشتگن سنگربان آلمانی بارسلونا در ۲۸ سالگی پخته شده و در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مارک آندره تراشتگن وارد ۲۸ سالگی شد و‌ چند روز پیش تولد خود را جشن گرفت. دروازه‌بانی که مسیر پیشرفت متفاوتی را طی کرد. مارک وقتی به سطح اول فوتبال کشورش یعنی آلمان رسید اوضاع همه‌جوره برایش سخت بود. او هم در بارسلونا گلر دوم بود و پشت خط کلودیو براوو شیلیایی ایستاد و هم در تیم ملی آلمان باید ذخیره مانوئل نویر می‌شد. در هر دو حالت مارک شماره یک تیم نبود اما از نظر کیفی چرا. با این حال تراشتگن در هر دو مسیر خودش را ثابت کرد و نشان داد با تلاش می‌توان به گلر یک بودن رسید و در آن جایگاه ثابت ماند.

رکورددار جام
تراشتگن از سال ۲۰۱۴ که بورسیامونشن گلادباخ را به مقصد بارسلونا ترک کرد تاکنون ۱۴ جام را به همراه آبی‌واناری‌ها و کشورش فتح کرده است. او ۱۳ جام را با بارسلونا به دست ‌آورده و یک جام را کنار تیم ملی آلمان که قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها بود جشن گرفته است. آماری که او را بین دروازه‌بان‌های معاصر متمایز می‌کند.

اوج‌‌گیری از سال ۲۰۱۶
برای مارک بازی در بارسلونا ساده نبود. ۲ سال طول کشید تا او به گلر اول بارسلونا تبدیل شود. شرایط آن‌قدر سخت بود که فقط بازی‌های اروپایی نصیبش می‌شد و اولین حضور لالیگایی خود را سال ۲۰۱۵ تجربه کرد. اوج‌‌گیری مارک در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ اتفاق افتاد. جایی که بین گلرهای ۵ لیگ معتبر اروپایی عنوان سوم را به دست ‌آورد، درست پشت‌سر مانوئل نویر. تراشتگن ۱۲۲ سیو در آن فصل ثبت کرد که درصد قابل توجه ۷۸ را نشان می‌داد. جالب اینجاست او فقط یک درصد از نویر کم آورد.

رقابت با اوبلاک
مارک در ۱۴۱ بازی که در لالیگا انجام داده آمار مختلفی را از خود به‌جا گذاشته است. او در بخش سیوها فقط یان اوبلاک گلر اتلتیکومادرید را رقیب جدی خود می‌بیند. گلر آلمانی با ۵۸ سیو دوم است و اوبلاک با ۹۹ سیو در جایگاه نخست قرار دارد.

متخصص بازی با پا
برای گلر مهم است که بازی با پای خوبی داشته باشد و با مدافعانش مرتب پاسکاری کند. چیزی که تراشتگن در آن استاد است. او با ۳۴۵۳ پاس رکورددار بین گلرهای لالیگاست و درصد ۸۲,۲ را دارد. فقط کلودیو براوو گلر سابق بارسا بود که درصد تأثیرگذاری ۸۲.۴ را داشت.

پاس گل
در قرن حاضر تراشتگن اولین دروازه‌بانی است که‌ در لالیگا پاس گل به‌نام خود ثبت می‌کند. اتفاقی که در نوع خود برای این دروازه‌بان آلمانی قابل توجه است. او‌ همچنین اولین گلری است که در این فصل بین ۵ لیگ معتبر اروپایی ۲ بار پاس گل می‌دهد.

مهار شوت‌های پشت محوطه جریمه
مارک بین دروازه‌بانانی که شوت‌های پشت محوطه جریمه را مهار کردند هم آمار خیره‌کننده‌ای در اختیار دارد. او در این آیتم ۱۵۶ سیو را در کارنامه‌‌اش ثبت کرده تا پشت‌سر اوبلاک، کوئلار و سرخیو آسنخو در لالیگا قرار بگیرد.

باز شدن دروازه
وقتی میانگین باز شدن دروازه تراشتگن در هر بازی را بررسی می‌کنیم، آمار ۰,۹۲ در هر مسابقه را نشان می‌دهد. آماری که تنها آرئولا، اوبلاک و براوو آن را بهتر از مارک ثبت‌ کرده‌اند.

به بهانه تولد تراشتگن؛ مارکی که برند شد

کلین‌شیت اروپایی
تراشتگن در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم آمار و ارقام مختلفی را ثبت کرده است. مارک در ۵۸ مسابقه چمپیونزلیگ سابقه بازی کردن دارد و جالب است که با ۲۶ کلین‌شیت رکورددار است. هیچ گلری در این امر به گرد پای او هم نمی‌رسد.

رکورددار سیو
وقتی پای سیو در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا درمیان است نام مارک به چشم می‌خورد. او با ۱۵۶ سیو از رقبایش متمایز می‌شود. از این ۱۵۶ سیو ۴ مورد آن به ضربات پنالتی مربوط می‌شود.

مهار شوت پشت محوطه جریمه
در آمار مهار شوت پشت محوطه جریمه باز هم نام اوبلاک بالاتر از تراشتگن خودنمایی می‌کند. در این بخش اوبلاک ۶۶ سیو دارد و مارک فقط ۶ سیو با رسیدن به آمار اوبلاک فاصله دارد.

وضعیت قراردادی نامشخص
تراشتگن تا سال ۲۰۲۲ با بارسلونا قرارداد دارد. گلری که اطمینان را به درون دروازه و دل هواداران بارسلونا هدیه داده است. عجیب است که بارسایی‌ها تا الان پیشنهاد تمدید قرارداد را به او ارائه نکرده‌اند. شاید مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا باعث شده بارسلونا برای دادن رقم جدید دست نگه دارد اما چنین گلر قابل اتکایی اگر از دست کاتالان‌ها برود شاید تا مدت‌ها حسرت از دست دادنش را بخورند...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر مارک اندره تر اشتگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج