جاباما
۹۹۰۳۶۱
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

آرات، یک کودک کار مدرن

آرات که هنوز وارد ۷سالگی‌اش نشده، مانند تکه یاقوتی ارزشمند محصور در کانی‌های بی‌ارزش مشغول زندگی و فعالیت بی‌جیره و مواجب در منجلابی است که پدرش برایش فراهم کرده

آی‌اسپورت: دیده شدن به هر قیمتی، سناریویی است که اکثر اینفلوئنسرها و شاخ‌های اینستاگرامی هربار با رو کردن ترفندی جدید آن را تکرار می‌کنند و قشر سطحی‌نگر جامعه کشور نیز با توجه بیش از حد به این قبیل افراد، زمینه‌های بیشتر و بیشتر دیده شدن آنها را ناخواسته فراهم می‌کنند؛ افرادی که حقیقتاً هیچ هنر و نبوغ خاص و فوق‌العاده‌ای ندارند و تنها از موج‌سواری روی توجهات و احساسات مردم ارتزاق می‌کنند.

ماجرای آرات حسینی اما مصداق بارز نیلوفر در مرداب است. آرات که هنوز وارد ۷سالگی‌اش نشده، مانند تکه یاقوتی ارزشمند محصور در کانی‌های بی‌ارزش مشغول زندگی و فعالیت بی‌جیره و مواجب در منجلابی است که پدرش برایش فراهم کرده؛ پدری که به‌رغم سطح سواد پایین و برخورداری از شخصیتی متزلزل، راهکارهای بولد شدن در فضای مجازی را به‌خوبی بلد است و با توصیه‌های مشاورانی که دارد، از فرزندش نردبانی ساخته برای رسیدن به خواسته‌های خود.

توجه غیرمنطقی خیل عظیمی از جامعه مجازی کشور که شاید کمترین اطلاعاتی راجع به فوتبال و نحوه تمریناتش نداشته باشند و از فوتبال فقط گردی توپش را بدانند باعث شده تا پدر آرات با سوءاستفاده از توجه مردم و استثمار فرزند خودش بی‌محابا به اسطوره‌های فوتبال ایران توهین و بی‌احترامی کند و با چنگ‌اندازی به ریسمان خنده‌دار کامنت لیونل مسی و بازنشر ویدئوهای آرات توسط پیج‌های معروف، خودش را برتر از همه مربیان و استعدادیاب‌های ایرانی بداند.

در این بین نمی‌توان از تمرکز باورنکردنی افکار عمومی روی آرات و ویدئوهایش چشم‌پوشی کرد. آرات که در بهترین تفسیر یک کودک ۶ساله معمولی است، حتی نتوانسته کمی کودکی کند و علی‌رغم سن پایینش در حال تلاش برای تحقق رویاهای پدرش است، اما وایرال شدن پست‌های اینستاگرامی پیجش نشان می‌دهد او توسط فالوئرهای پیجش به یک ابرقهرمان و ستاره دنیای فوتبال بیشتر شباهت دارد تا کودکی که در انگلستان فقط درس می‌خواند.

صرف انجام تعدادی حرکت نمایشی و اینستاگرام‌پسند نمی‌تواند این نوید را به‌طور قطع بدهد که آرات می‌تواند ستاره‌ای جدید برای فوتبال ایران باشد. همانطور که بارها دیده‌ایم بازیکنانی که حتی از روپایی زدن ساده عاجزند، در زمین فوتبال کارآیی خود را نشان داده و با تیم خود به فتح بزرگترین قله‌ها نائل می‌شوند. منتها فعلاً اقبال عمومی با لایوها، استوری‌ها و پست‌های پدر آرات همراه بوده و آنها هم از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند.

این وسط فقط دودش به چشم مخاطب بی‌اطلاعاتی می‌رود که فکر می‌کند آرات از همین الان یک ستاره است و خود آرات. آرات مصداق بارز یک کودک کار مدرن است که جان می‌دهد تا پدرش به خواسته‌های ناکام جوانی‌هایش برسد؛ پسری که در تناقضات پدر رویابافش گیر کرده و فعلاً هم کاری جز بازی با توپ گرد از دستش برنمی‌آید. کودکان کار مجبور به ادامه‌اند، زیرا راه انتخاب دیگری ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید ش

      بی منطق ترین نوشته ی ممکن ! من سالهاس دارم صفحشو دنبال میکنم ، و این طرز داستان سرایی اصن درست نیست ! این حرفارو اصن قبول ندارم ، نویسندشم احتمالا یه جایی یه مشکلی داره !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین تعریف ممکن از ارات همون کودک کاره. پدرش اگه راست میگه جلو دوربین نیارتش الا اینکه واسش میصرفه

      • بدون نام

        اتفاقا متن منطیقه

      • راد

        شما احتمالا پدرشی که این کامنت رو گذاشتی، و الا اگه واقع بین باشیم آرات نبوغ خاصی نداره، با تمرین خیلی راحت میشه به این سطح رسید

      • مهدی افتخاری

        عالی بود

    • محمد عجم

      نوشته ای از روی غرض و مرض

    • R_10

      اولین جک ۹۹ هم خوندیم

    • بدون نام

      بابا بخدا توی ایران هم کلی کودک با استعداد هست ولی چون پول ندارن دیده نمیشن .بسوزه پدر بی پولی

    • بدون نام

      حیف اون وقتی که ک گزاشتم این متن رو خوندم.برترین ها خجالت بکش.پدر آرات اونو داره جوری تربیت میکنه که یه آدم معمولی عین خودش نشه.

    • بدون نام

      شما میتوانستید با کلمات بهتری این رو بیان کنید، متاسفانه به شخصیت پدر ایشان خیلی توهین کردین، با خوندن این متن قطعا دلشکسته میشن

    • ایرانی

      پدر این بچه حالت روانی داره و قشنگ معلومه میخواد کمبودهای خودشو با این بچه جبران کنه!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فشار بهتون میاد میسوزین که کسی داره پیشرفت میکنه بمیرین که چشم ندارین کسی از خودتون بهتره ایرانی یعنی حسود

    • رونالدو تراختورچی

      واقعا افسوس میخورم به حال نویسنده که مغرضانه نظر بیخود میده و اینکه بزا اسطوره از حقش خودش دفاع کنه.

    • بدون نام

      عامو چرا زورتون میاد یکی پیشرفت کنه؟ خوشتون میاد بره مدرسه تا هی این معلم های عقده ای هر روز بهشون بگن شما بدردنخور هستین؟ بحدا من خودم یکیی قربانی این چرت و پرتا هستم
      هی معلما گفتن شما هیچی نیستین ما هم باورمون شد الان باید تو بدبختی دست و پا بزنیم

    • ارخی

      تو ک داری میزنی زمین چی به تو میرسه؟؟

    • mehdi

      آدمین تو هم خوب میشی

    • بدون نام

      دقیقا

    • نوید

      بعضی ها حسودن نمیتونن استعداد آرات رو ببینن به شخصه آرات خیلی هم خوبه عالیه برای رسیدن به سطحش هم تمرین قانون اصلیشه البته باید یخوای تا به سطحش برسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج