جاباما
۹۹۱۵۴۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد‌های خداداد عزیزی از فوتبال ایران

مهاجم محبوب و اسبق تیم ملی معتقد است برای پیشرفت فوتبال در ابعاد مختلف باید عرصه برای ورود فوتبالی‌ها باز شود.

ورزش سه: مهاجم محبوب و اسبق تیم ملی معتقد است برای پیشرفت فوتبال در ابعاد مختلف باید عرصه برای ورود فوتبالی‌ها باز شود.

خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگویی با برنامه "از فوتبال چه خبر" از رادیو ورزش در ارتباط با مباحث مختلف فوتبال خصوصاً بخش مدیریتی و اصلاح اساس‌نامه صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است که در ادامه آن را می‌خوانیم:

لیگ را تعطیل کنید و بی‌خیال این فوتبال شوید

من فکر نمی‌کنم با این شرایطی که درگیر کرونا هستیم و این شرایطی که تیم‌ها دارند برگزاری مسابقات چیز منطقی به نظر برسد. هیچ‌کس در دنیا نمی‌داند چه خبراست و به همین دلیل من فکرمیکنم آقایان بی‌خیال فوتبال شوند و لیگ را تمام‌شده اعلام کنند.

ادامه لیگ فایده‌ای هم ندارد چون‌که اصلاً کیفیت بازی‌ها چنگی به دل نخواهد زد، بازیکنان مدت زیادی استراحت کرده‌اند و درکل شرایط مطلوبی برای ادامه مسابقات وجود ندارد.

تا وقتی نویسنده اساسنامه همان قبلی‌ها باشد فایده‌ای ندارد

ببین اصلاحات را چه کسی انجام می‌دهند اگر قرار باشد اساسنامه را همان افراد قبلی دوباره بنویسند هیچ اصلاحاتی صورت نخواهد گرفت. به نظر من بیاییم هرچه فیفا و آن مرجع اصلی برای انتخاب روسای فدراسیون‌ها از ما خواسته است، آن را انجام دهیم. ما واقعاً چه مشکلی با فیفا داریم.

این افراد بازهم اساسنامه را هر چه خودشان بخواهد تولیدی می‌نویسند. بزرگ‌ترین ایراد آن اساسنامه که یکی دو تا هم نیست به‌عنوان‌مثال این است که آن‌کسی که کاندیدای ریاست فدراسیون است باید برود ۱۰ تا امضا جمع کند. این یعنی آمادگی برای فساد. شما وقتی می‌روید سراغ یک نفر و از او می‌خواهید که تو را تأیید کند در آینده اگر انتخاب شوی، به آن شخص مدیون هستی و باید به او ادای دین کنی.

همین شخص فردا می‌آید و از تو درخواست دارد و تو هم مجبوری با او لابی کنی. یا این خیلی جالب است ۷۰ نفر رأی می‌دهند که ۴۰ نفر آن را روسای هیئت‌های خود استان‌ها تشکیل می‌دهند که منتخب خود رئیس فدراسیون هستند سؤال من این است که چرا فوتبالی‌ها رأی ندهند؟

چرا غیر فوتبالی‌ها نفر اول فوتبال ایران را انتخاب می‌کنند

من چرا باید بترسم؟ من کارم فوتبال است اما متأسفانه راهی برای ورود به فوتبال نداریم. دیگر با آن قانون که ۴۰ نفر از اعضای رأی‌دهنده از روسای هیئت‌های استان‌ها هستند امثال من راهی برای ورود به فوتبال پیدا نمی‌کنند. چون این افراد فوتبالی نیستند. من یک‌بار همین حرف را زدم ولی به آقایان برخورد.

چرا باید به شما بربخورد؟ مثل این می‌ماند که بگویند خداداد عزیزی آدم سیاسی نیست و من ناراحت شوم. چرا علی پروین، حسن روشن، مهدی مناجاتی، همایون شاهرخی و ... رأی ندهند؟ چرا آدم‌های غیر فوتبالی برای انتخاب نفر اول فوتبال ایران، اجراکننده اول و به‌نوعی همه‌کاره فوتبال باید تصمیم‌گیری کنند.

کی روش هنوز پس از 3 سال از خروجش مطالبات دارد

برای همین است که این اتفاقات عجیب‌وغریب می‌افتد که کی روش هنوز پس از ۳ سال از خروجش مطالبه پول می‌کند، زیر ماجرای ویلموتس مانده‌ایم و هنوز معلوم نیست چند میلیون دلار باید به او بدهیم، یک‌دفعه اسکوچیچ را می‌آوریم وهم زمان به دنبال یک نفر دیگر هستیم.

برای اینکه یک سری از آقایان که الفبای فوتبالی را هم نمی‌دانند و حتی یک عکس با شورت فوتبالی ندارند می‌آیند رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کنند. همین آخر و عاقبت فوتبال می‌شود که خود شما الآن گفتید که دقیقه مثل جایی است که سروسامانی ندارد و کاری هم از دست هیچ‌کسی برنمی‌آید. شما در نظر بگیرید که در فوتبال ایران آنقدرمصیبت است که از داور بگیر تا بازیکن همه در حال نالیدن هستند.

ما چند سال است که داریم سر AFC را کلاه می‌گذاریم

جالب است آقای کفاشیان مصاحبه می‌کند و می‌گوید که ما سر فیفا را کلاه گذاشتیم. خیلی کار قشنگی کردیم؟ ما چند سال است که سر ای اف سی را به خاطر ادعای داشتن فوتبال حرفه‌ای کلاه می‌گذاریم. واقعاً فوتبال ما حرفه‌ای است؟ فوتبال ما کاملاً دولتی است.

الآن حدود ۱۲ تیم از لیگ برتر از طریق دولت حمایت مالی می‌شوند و اینجاست که رانت‌ها راه می‌افتد. وقتی‌که می‌خواهند سرمربی برای تیم ملی انتخاب کنند آقای وزیر به وزیر صنعتی تماس می‌گیرد و در این وسط هیچ مبحث منفی در کار نیست.

آیا امیدوار به تغییر شرایط، با ورود فوتبالی‌ها هستید؟

تا وقتی اساسنامه نویس های قبلی اساسنامه می‌نویسند؛ نه. فوتبال ما باید اساسنامه‌هایش برداشته شود. راه ورودش هم این است باید مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه که یک‌نهاد بالاتری هستند به قوانین فدراسیون فوتبال ورود کنند. واقعاً چه کسانی در حال نوشتن اساس‌نامه هستند؟ فیفا کجا جلوی ورود فوتبالی‌ها را به انتخاب فدراسیون‌ها گرفته است.

خاطره جالب خداداد عزیزی از نداشتن اطلاعات مالک تیم لیگ برتر

بگذارید یک خاطره بگویم. روزی تیم ما که به‌تازگی به لیگ برتر آمده بود بازی دوستانه داشت و مالک باشگاه کنار من نشست. بعد از چند دقیقه از من پرسید ببینم الآن چند به چند داریم بازی می‌کنیم؟ من گفتم ۱۱ به. ۱۱
پاسخ مالک باشگاه جالب بود.

او به من گفت ما که در لیگ یک هم 11 به 11 بازی می‌کردیم پس فرق بین لیگ یک و لیگ برتر چیست؟ واقعاً این گریه‌دار است. مالک تیمی که مدیرعامل را مشخص می‌کند نمی‌دانست فوتبال چیست؟ مغزم سوت کشید و از گوش‌هایم دود بیرون آمد. با خودم گفتم الآن چطوری به این بفهمانم که فوتبال همه‌جا 11 به 11 است.

من یک‌بار با اعضای کمیته فنی فوتبال به یک جلسه رفتم.5 نفر بودند که 3 تا از آن‌ها فوتبالی نبودند. یا خاطرم هست زمانی گفتم دوستان روسای هیئت فوتبال از تلفظ رئال زاراگزا عاجز هستند و خیلی هم ناراحت شدند و به آن برخورد. همین‌ها رأی به انتخاب نفر اول فوتبال ایران می‌دهند.

بعدش می‌آیند به ما گیر می‌دهند که شما مدیریت بلد نیستید. ما لااقل جذبه که داریم. ضمن اینکه حداقل فوتبالیست‌ها، امثال ما را قبول دارند درحالی‌که شماها را حتی بچه‌محلتان به‌جا نمی‌آورد.

فوتبال ما دیگر چیزی ندارد که ما نگرانش باشیم

چرا علی دایی و یا علی کریمی، استیلی، عابدزاده و... نمی‌توانند رئیس و یا دبیر فدراسیون فوتبال شوند؟
یک‌زمانی است که مثلاً فوتبال ما در سطح بالای مدیریتی است و ممکن است ورود فوتبالی‌ها کار را خراب کند، آن‌وقت با خود می‌گوییم که شاید ورود فوتبالی‌ها لزومی نداشته باشد.

اما حالا که فوتبال ما چیزی ندارد که ما نگرانش باشیم. من قول می‌دهم چند سال دیگر اگر امثال همین وزارت صنایع پایش را کنار بکشد هیچ‌کسی دوربراین فوتبال دیده نشود.

چرا این‌همه باید باشگاه‌های ایرانی بدهکاری بالا بیاورند؟

دلیلش آن است که مدیرانی که برای تیم‌های دولتی ما انتخاب می‌شوند اصلاً بویی از مدیریت نبردند. شرط اول مدیریت این است که اول باید ببینید که آورده‌ات چقدر است و چقدر هزینه می‌خواهید بکنید. این افراد اصلاً نمی‌دانند که چقدر آورده دارند و چقدر از دولت حمایت مالی می‌شوند که آن مدیر طبق آن هزینه کنند.

حالا می‌خواهند بمب و توپ هم بترکانند و می‌بینند که با آورده‌شان جور درنمی‌آید و ناگهان می‌بینی ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری به بار می‌آوردند که آن‌هم اتفاق خاصی نیست چون قرار نیست به کسی پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن نوروزی

      درود بر پلنگ تیزپای ایران...براستی گوش شنوا و چشم بینایی هست ...

      پاسخ ها

      • خداداد جمالزایی

        دمت گرم خداداد. گفتنی هاراگفتی .... فوتبال ایران به تومدیونه... خدا شمارا حفظ کنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج