۹۹۲۶۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خوش‌خبر: با فدراسیون والیبال قهر نکرده‌ام

سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: من سرباز ورزش کشور بوده ‌و با فدراسیون والیبال قهر نیستم، هرگاه بخواهند باز هم در خدمت این رشته خواهم بود، هرچند که ما سرپرست‌های‌خوبی در والیبال داریم.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: من سرباز ورزش کشور بوده ‌و با فدراسیون والیبال قهر نیستم، هرگاه بخواهند باز هم در خدمت این رشته خواهم بود، هرچند که ما سرپرست‌های‌خوبی در والیبال داریم.

امیر خوش‌خبر در گفت‌وگویی در مورد احتمال ایرانی بودن سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران، توضیح داد: طبیعتا من هیچگاه مربی ایرانی را برای حضور در تیم ملی نفی نمی‌کنم، اما با توجه به رویدادهای مهمی که در پیش داریم بهتر است مربیان ایرانی با مسائل علمی سطح جهانی آشنا شوند و اطلاعات خود را کاملا به روز کرده باشند. مهم‌ترین شاخص برای مربی تیم‌ ملی هم ارتباط با والیبال دنیا و به روز شدن با آخرین قوانین، اطلاعات و طراحی‌های تمرینی است که می‌تواند درموفقیت یک سرمربی بسیار تاثیر گذار باشد.

او ادامه داد: برای انتخاب تیم ملی با توجه به جلساتی که برگزار شده و من واقعا در جریان ریز خواسته‌های ریاست محترم فدراسیون و اعضای محترم از سرمربی نیستم، نمی‌دانم چه انتظاراتی دارند و چه شاخص‌هایی را تعریف کرده‌اند، به همین خاطر از اینکه بگویم مربی آینده داخلی باشد یا خارجی خودداری می‌کنم. حتما نتیجه‌ای که در این جلسات با حضور کارشناسان و کارکشته‌ها گرفته شود، به سود والیبال خواهد بود.

سرپرست تیم‌ ملی والیبال ایران، با تاکید بر نقش بسیار مهم سرمربی در به دست آمدن نتایج طی سال‌های اخیر، توضیح داد: با توجه به اینکه هر مربی بیاید زمان اندکی دارد که با تیم ملی ایران تا شروع مسابقات کار کند، اندکی‌کار دشوار است. اگر مربی خارجی انتخاب کنند درگیر مسابقات باشگاهی خودش است و تا بخواهد کار با تیم ملی ایران را شروع ‌کند، زمان کافی وجود نخواهد داشت. با توجه به رویدادهای مهمی که والیبال ایران در پیش دارد، سرعت فدراسیون در انتخاب سرمربی می‌تواند نقش بسیار مهمی بازی کند. نباید به این فکر باشیم که فرصت زیادی داریم، باید از همین الان فرد مورد نظر را تعیین کنیم تا بداند که قرارداد دارد، شناخت به دست بیاورد و تیم آماده‌ای را برای مسابقات مهم پیش رو آماده کند.

او افزود: مربی آینده حتی اگر ولاسکوی بزرگ یا هرکس دیگری باشد، نیاز خواهد داشت تا به شناسایی کافی از تیم برسد. البته با توجه به بزرگی ولاسکو که‌ همه هم‌ می‌دانیم او بود که والیبال ما را تغییر داد، او گفته است بازنشسته هست و از دنیای مربیگری خداحافظی کرده، بنابراین من بعید می‌دانم مجددا بخواهد بیاید مگر اینکه بخواهد به عنوان مشاور کار کند که بعد از نتیجه صحبت‌هایش که در رسانه‌های خارجی دیده‌ام، گفته است که‌ حتی این‌ مسئولیت را هم نمی‌خواهد. طبیعتا اگر ولاسکو بود شاید یک قدم از مربیان همنام و هم سطح خود می‌توانست جلوتر باشد چون شناخت کافی از والیبال ایران دارد.

خوش‌خبر گفت: متاسفانه در این سال‌ها این دیدگاه مطرح است که اگر هر مربی را بالای سر تیم ملی می‌گذاشتند این نتایج به دست می‌آمد، اما من به جد با این دیدگاه مخالفم. نقش مربیان در این سال‌ها کمرنگ نشان داده می‌شود، اما من با مربیان بزرگی در تیم ملی کار کرده و می‌دانم که نقش سرمربی در این زمینه چقدر تعیین کننده است. اگر به بحث نحوه تمرین دادن‌ و کوچینگ‌ها دقت کنید، متوجه اهمیت موضوع خواهید شد. مطمئن باشید که اگر مربی نتواند با تیم به خوبی کار کند نتایج این چنینی به دست نمی‌آمد. نقش سرمربی در کسب نتیجه‌های این سال‌های اخیر تیم‌ ملی بسیار پر رنگ بوده و فدراسیون باید با وسواس بیشتری در این مورد تصمیم‌ بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های مطرح شده در مورد قهر کردن او با فدراسیون صحت داشته و دارد؟ اظهار کرد: واقعا اینطور نیست و من قهر نکرده‌ام. بنده کارمند وزارت ورزش ‌و سرباز ورزش این کشور هستم‌، هرکجا که دستور بدهند همانجا خواهم بود و خدمت می‌کنم، اما در والیبال هم ما سرپرست‌های خوبی داریم که می‌توانند این مسئولیت را به خوبی بر دوش بکشند. با این حال اگر مجدد بگویند به سرپرستی تیم‌ ملی برگردم، با جان و دل برمی‌گردم.

خوش‌خبر در مورد شرایط سعید معروف نیز توضیح داد: آقای معروف ایران نیست و منتظر اطلاع باشگاه چینی است تا به مسابقات لیگ این کشور بازگردد، به او گفته‌اند آماده باشد و احتمالا لیگ کشور چین از ماه ژوئن شروع می‌شود. معروف ‌قرارداد دارد و حتما باید در لیگ این کشور باشد. او بدنش را آماده نگه داشته، هم تمرینات انفرادی و هم تمرینات والیبالی انجام می‌دهد. زمان خوبی برای ریکاوری ‌داشت و نهایت استفاده را از این فرصت کرد، اکنون آماده است و هر وقت اعلام کنند برای حضور در ترکیب تیم خود، از آمریکا عازم چین می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج