۹۹۲۶۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرونا، مانع انتقال ستاره‌ها

معمولا در این برهه از فصل شایعات نقل‌وانتقالاتی در فوتبال اروپا به یکی از بخش‌های اصلی رسانه‌ها تبدیل می‌شد و بیشتر آنها با آب‌وتاب فراوان از احتمال جابه‌جایی ستاره‌های فوتبال بین تیم‌های بزرگ سخن می‌گفتند، اما امسال شرایط کمی متفاوت است.

فرهیختگان: معمولا در این برهه از فصل شایعات نقل‌وانتقالاتی در فوتبال اروپا به یکی از بخش‌های اصلی رسانه‌ها تبدیل می‌شد و بیشتر آنها با آب‌وتاب فراوان از احتمال جابه‌جایی ستاره‌های فوتبال بین تیم‌های بزرگ سخن می‌گفتند، اما امسال شرایط کمی متفاوت است. شیوع کرونا، تعطیلی مسابقات و به‌تبع آن بحران مالی باشگاه‌ها باعث شده کمتر تیمی توان آن ‌را داشته باشد که همانند سال‌های قبل بازیکنان مدنظرش را با قیمت‌های نجومی که در سال‌های اخیر در فوتبال مرسوم شده، به‌خدمت بگیرد. در ادامه به بررسی چند نقل‌وانتقال می‌پردازیم که انتظار می‌رفت در تابستان پیش‌رو انجام شود، اما کرونا احتمالا مانع آنها خواهد شد.

نیمار

ستاره برزیلی ۳ سال پیش به امید بیرون آمدن از زیر سایه مسی و کسب توپ طلا از بارسلونا راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، اما خیلی زود فهمید که انتخابش چندان منطقی نبوده است. او از فصل پیش به‌دنبال برگشتن به نوکمپ است، اما در شرایط کنونی بارسا توان خرید دوباره او را ندارد. حتی پرداخت دستمزد بالای او هم فعلا درحد توان این تیم نیست. بحث پیوستن کیلیان امباپه، هم‌تیمی او به رئال هم مدت‌هاست مطرح است، اما او هم با همین مشکل روبه‌روست و بعید است امسال آنها پاریس را ترک کنند.

هری کین

مهاجم ملی‌پوش تاتنهام اخیرا بحث احتمال جدایی‌اش را رد نکرده است و در شرایط عادی بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی برای خرید چنین مهاجم آماده‌ای به‌صف می‌شدند، اما قیمت بالای او مانع از انتقالش می‌شود. کین یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر اروپاست، اما در تاتنهام موفق به کسب هیچ جام مهمی نشده و این دلیل اصلی او برای جدایی از این تیم شمال لندن است. تاتنهام درقبال او بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون پوند می‌خواهد و این مبلغ برای تیم‌های خواهانش ازجمله منچستریونایتد، رئال‌مادرید و منچسترسیتی قابل‌پرداخت نیست.

کپا آریزابالاگا

گلر گران‌قیمت اسپانیایی چلسی این فصل نمایش خوبی نداشت و بالاخره نیمکت‌نشین ویلی کابایرو شد. فرانک لمپارد، مربی چلسی اعتقاد زیادی به او ندارد و همین موضوع احتمال جدایی او را افزایش داده است. درحالی‌که چلسی از همین حالا به فکر یافتن جانشین مناسب برای اوست، اما درعین حال نمی‌خواهد دروازه‌بان جوانش را که ۸۰ میلیون یورو برای خریدش هزینه کرده و عنوان گران‌ترین دروازه‌بان جهان را در اختیار دارد، با قیمتی کمتر از آن از دست بدهد. در چنین شرایطی خرید گلری که دچار افت شده و قیمت بسیار بالایی هم دارد، برای هیچ تیمی عاقلانه نیست.

کای هاوریتز

یکی از مستعدترین ستاره‌های جوان کنونی دنیای فوتبال است که تیم‌های زیادی آرزوی به‌خدمت گرفتن او را دارند. هافبک بازیساز بایرلورکوزن تا پیش از تعطیلی مسابقات در این فصل ۱۰ گل و ۸ پاس گل در کارنامه‌اش ثبت شده بود و در ۲۰ سالگی آینده‌ای درخشان را پیش‌رو دارد. این ستاره جوان درحال‌حاضر بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون پوند قیمت‌گذاری شده، اما باتوجه به اینکه قراردادش در سال ۲۰۲۲ با لورکوزن به پایان می‌رسد و اوضاع مالی نامناسب تیم‌ها، منطقی‌تر این است که باشگاه‌ها تا سال آینده صبر کرده و او را با قیمتی ارزان‌تر به‌خدمت بگیرند. البته این باشگاه آلمانی در شرایط مالی چندان مساعدی نیست و شاید حاضر باشد او را با قیمتی کمتر به‌فروش برساند تا بخشی از مشکلاتش را برطرف کند.

عثمان دمبله

ستاره همیشه‌مصدوم بارسلونا که خریدش ۵/۱۳۵ میلیون پوند خرج روی دست باشگاه گذاشت، اما حتی به اندازه نیمی از این مبلغ نیز برای آبی و اناری‌ها مفید نبود. مصدومیت‌های پیاپی و حواشی زیاد این وینگر فرانسوی باعث شده تا بارسا حتی به فروش او با قیمتی در حدود ۵۰ میلیون پوند هم راضی شود، اما حتی چنین قیمتی نیز باعث نشده تا مشتری جدی برای او پیدا شود. بارسا به این نتیجه رسیده که فعلا مجبور است دمبله را در ترکیب خود نگه دارد و راهی برای فروش او نیست. شاید اگر کرونا نبود، می‌شد احتمال جدایی او در تابستان را محتمل دانست.

سائول نیگز

سائول در اتلتیکو مادرید خود را به‌عنوان یکی از هافبک‌های خوب فوتبال اروپا مطرح کرده که توانایی بازی در چندین پست را دارد. او اعلام کرده مذاکراتش برای تمدید قرارداد با باشگاه به بن‌بست خورده و همین موضوع باعث شده تا شایعه حضورش در منچستریونایتد دوباره مطرح شود. بند فسخ قرارداد سائول ۱۳۲ میلیون پوند است، اما یونایتد که مدت‌هاست به‌دنبال خرید اوست، حاضر نیست بیش از ۷۰ میلیون پوند هزینه کند. از سوی دیگر با توجه به نفراتی که یونایتد برای خرید در تابستان زیرنظر دارد و شرایط مالی باشگاه، بعید است آنها حداقل در مهلت نقل‌وانتقالات پیش‌رو بتوانند هزینه خرید او را تامین کنند و احتمالا انتقال او به تابستان سال بعد موکول می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج