جاباما
۹۹۳۱۱۴
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

فرهیختگان: هدف خاتمی، در قدرت ماندن است!

پس از آنکه چالش سنگینی میان اصلاح‌طلبان بر سر چگونگی نقش‌آفرینی خاتمی در جریان اصلاحات درگرفت و برخی او را نهایتا یک فرد «قابل احترام» توصیف کردند خاتمی دوباره دست به ویدئو شد و این‌بار متفاوت از گذشته با مخاطبانش سخن گفت.

روزنامه فرهیختگان نوشت: پس از آنکه چالش سنگینی میان اصلاح‌طلبان بر سر چگونگی نقش‌آفرینی خاتمی در جریان اصلاحات درگرفت و برخی او را نهایتا یک فرد «قابل احترام» توصیف کردند خاتمی دوباره دست به ویدئو شد و این‌بار متفاوت از گذشته با مخاطبانش سخن گفت.

متفاوت به این علت که این‌بار نه برای پیروزی که برای جلوگیری از فروپاشی و از دست رفتن همه‌چیز جلوی دوربین قرار گرفته است. او در این ویدئو از ریزش بدنه اجتماعی و نبود قشر متوسط سخن می‌گوید و این ریزش و این نارضایتی را آنقدر شدید می‌داند که درباره خشونت‌بار شدن آن هشدار می‌دهد، ولی درعین‌حال نمی‌گوید که این نارضایتی حاصل چیست؟

نمی‌گوید که رایی که قرار بود «موجب تقویت امید به آینده شود» چرا به این‌جا و این شرایط ختم شد و چه کسی مسبب این وضعیت است. خاتمی حتی صلاح نمی‌داند عذرخواهی قبلی خود را با وجود تشدید مشکلات و افزایش فشارهای اقتصادی و ناملایمات بر مردم تکرار کند و صرفا از آشتی ملی سخن می‌گوید و تاکید می‌کند اگر این آشتی ملی انجام شده بود امروز وضعیت این‌گونه نبود. او البته توضیح نمی‌دهد که ارتباط آشتی ملی با دولت حسن روحانی چیست و عملکرد آن چگونه است؟

خاتمی در این ویدئو تلاش می‌کند خود را در راس جریان تعریف کند، بگوید صاحب ایده است و نظراتش باعث موفقیت خواهد شد، هرچند البته از ارائه حداقلی‌ترین ایده برای برون‌رفت از فضای موجود هم عاجز است و حتی مجبور می‌شود از مطالبه آزادی زندانیانی که چندی پیش در حداکثری‌ترین حالت اتفاق افتاده برای کمک به هدف خود استفاده کند تا شاید خود را از جمع مصادیق «ناکارآمدها را باید کنار بگذاریم»، جدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباسی

      باسلام، اتفاقا درست گفته، ایشان مردی بسیار با سواد و سیاستمدار هستند، گفتگوی تمدن ها، و بهترین رییس جمهوری، در زمان ایشان چندتا دزد پیدا شد، ایشان گفتند با این روش که در پیش است مردم اول دین گریز و بعد هم دین ستیز میشوند،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاتمی را در کوزه بزار

    • انمد

      ایشان در دوره ریاست جمهوری هیچ فشاری به اقشار مملکت وارد نکرد
      دمش گرم

    • ایران

      ایشان در دوره خود رفتن به انگلیس با آمریکا گفت ما برنامه هسته داریم بیایت مارا تحریم کنید

    • بدون نام

      برای معرفی او کافیست یه نگاهی به کارنامه موفق اقتصادی و سیاسی او در دوران ریاست جمهوریش بیندازید

    • بدون نام

      کیهان گذاشته فرهیختگان برداشته

    • .کوروش

      اکثریت مردم دیگر کاری به دین ندارن. واقعا اگر همینطوری ادامه پیدا کنه شاید دین ستیزی هم شروع بشه. تا دیر نشده حتما باید فکری کنن.

    • الهه

      درود بر سید بزرگوار بهترین رئیس جمهور انقلاب اسلامی

    • ایرانی

      همه شان سر ته یک کرباسند.

    • بدون نام

      تکرار دیگه فایده ندارد. اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

    • بدون نام

      خاتمی با سیاست های اقتصادی خودش وبا به وجود آوردن شرکت های تامین نیروی انسانی واز بین بردن استخدام های رسمی قشر متوسط را از بین برد وقشر سرمایه دار وفقیر را افزایش دارد یعنی با ایجاد رانت تعداد سرمایه دار ها را افزایش داد وهمچنین تعداد فقیران را با پایین آوردن دستمزد از طریق شرکت های تامین نیروی انسانی به شدت افزایش داد وهمیشه شعار های عوام فریبانه داد

      پاسخ ها

      • محمد

        تا کنون ریس چمهوری مانند اقای خاتمی سر کار نیامده درزمان ایشان وضع اقتصادی مملکت بسیار عالی بودوزمانیکه به سازمان ملل میرفت حضار به احترام اوبلندمی شدندودرزمان احمدی نژاد موقعیکه واردسازمان ملل می شدهمه سازمان ملل را ترک میکردندودرسآل2001به سال گفتگوی تمدن به ثبت رسید.

    • بدون نام

      خاتمی سید بزرگوار فهیم وباسیاست میباشد وبفکرمردم است نه تحمبل افکارخود مثل شمابه مردم دروغ نمیگفت وکلاه سرمردم نمیگذارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج