۹۹۳۲۱۶
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

دو خودرو، عامل ۶۰درصدِ جانباختگان تصادفات!

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: ۵۴۴۱ فوتی از بین سرنشینان پراید و ۳۸۸۶ فوتی از بین سرنشینان پژو ۴۰۵ بخشی از ۱۶ هزار فوتی تصادفات جاده‌ای بوده‌اند که ضعف در بدنه خودرو و ضربه به سر دلیل اصلی مرگ آنها به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو طرز کار وزارت صمت و شرکت‌های خودروسازی داخلی در جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) را قرائت کرد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: ‌در کشور ما صنعت خودروسازی بعد از صنعت نفت مورد حمایت کارشناسان و سیاست گذاران بوده است در حالی که این صنعت استراتژیک در حال حاضر مشکل کیفیت، ‌ایمنی و قیمت دارد و عملا نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را تامین کند.

وی گفت: رشد فزاینده قیمت خودروهای تولیدی و وارداتی و برخی سیاستگذاری‌های این حوزه باعث شده کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را بررسی و علت افزایش قیمت نامتعارف خودروهای وارداتی را ارزیابی کند.

پارسایی خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خودرو قطعات آن ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی گفت: ۴۰ درصد تصادفات جاده ای طبق گزارشات پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است و با اینکه از سال ۸۸ سامانه مربوط به ترمز ای‌بی‌اس بر روی خودرو نصب شده است ولی سامانه ترمز ای‌بی‌اس ترمز الکترونیکی خودرو نصب نشده است.

پارسایی گفت: دلیل فوت ۵۶ درصد جانباختگان جاده‌ای ضربه سر بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی خاطرنشان کرد:‌از بیش از ۱۶ هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای ۵ هزا ر و ۴۴۱ مرگ سرنشینان پراید و ۳ هزار و ۸۶۶ سرنشینان پژو ۴۰۵ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار مصدوم سالیانه هم به دلیل نقص ایمنی خودروها بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      سلام مشکل مطرح میشود و هیچکس در مورد نحوه درست برطرف کردن ایراد سخنی نمیگوید البته در گزارش فوق خدارا شکر در مورد علتهای فوت بحث کمی شده و میتواند به شرکتها در مورد رفع آنها کمک کند . انشاالله مورد ثمر واق شود .

      پاسخ ها

      • ایرانم سرافراز

        خوب درشو تخته کنید خودرو وارد کنید ما راضی هستیم حتی دست دوم خارجی از خودروهای نو شما سرترهست

    • ح

      واسه کدوم مسئول ومنصوب مهمه این امار؟

    • بدون نام

      دو خودرو داشتیم ۴۰۵ پراید قیمتشان با جیب مردم همخوانی داشت تو کشور ۸۰ درصد این دو خودرو سوادند ۲۰ درصد خودروهای دیگری است درصد برعکس کن پراید و۴۰۵ خیلی خوبند با کیفیتند

    • بدون نام

      جالبه این آقای پارسایی قیمت پایین خودرو رو گفته یعنی اگه قیمت ها هنوز بره بالاتر کیفیتشون خوب میشه ماشین 10 میلیون تومنی رو دارن 50 میلیون به ملت میندازن این میگه قیمتها پایینه البته این داستان برای بال بردن قیمت خودرو تکراریه بیچاره ملت مظلوم ایران

    • بدون نام

      تردد این دو خودرو را در جاده های برون شهری ممنوع کنید. دیگه از این راه حل ساده تر میخواهید

    • بدون نام

      همین دو خودرو بی کیفیت هم تو دولت اصلاحطلب چند برابر شده و نمیشه بخری؟!!؟؟!؟؟!!

    • حسین

      بالا بودن آمارتعداداین دوخودرو در کل ایران وبه تبع آمارتصادفها بیش از خودروهای دیگر است.اگرنسبت درصدتصادف خودروهابه جمعیت نوع خودروهای فعال محاسبه کنندشاید درصدتصادف این دوخودرو پایینتر باشدولازم به ذکراست عامل اصلی تصادفات جاده ای عدم وجوداستاندارد آسفالتها،خط کشی،علائم راهنمایی، درکل جاده هاوخیابانهای ایران می باشد.

    • درین درین

      ارابه مرگ

    • بدون نام

      چون بالاترین تعداد رو پراید وپژو 405 داره طبیعیه که آمار تصادف ها این دو خودر و بیشتر باشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج