جاباما
۹۹۳۳۸۳
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

فرزند ملاعمر فرمانده نظامی طالبان شد

برخی منابع افغانستان از انتصاب فرزند ملاعمر به عنوان رییس نظامی طالبان خبر دادند.

ایرنا: برخی منابع افغانستان از انتصاب فرزند ملاعمر به عنوان رییس نظامی طالبان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، اغلب رسانه‌های افغانستان از دیروز اعلام کرده بودند که محمد یعقوب فرزند ملا محمد عمر بنیانگذار طالبان، یکی از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی ملا منصور سرکرده این گروه است که عصر شنبه گذشته توسط آمریکایی‌ها کشته شد.

برخی رسانه‌ها از گمانه زنی‌ها فراتر رفته و گزارش دادند که در پی تحرکات اخیر گروه طالبان چون حملات علیه نیروهای افغانستان، این گروه ملا محمد یعقوب را به عنوان رییس جدید نظامی خود منصوب کرده است.

فرزند ملاعمر فرمانده نظامی طالبان شد
این رسانه ها اعلام کردند که سرکردگان ارشد گروه طالبان افغانستان هنوز در حال رایزنی برای انتخاب جانشینِ ملا اختر محمد منصور، سرکردۀ کشته شدۀ گروه خود هستند که در حمله بالگردهای بدون سرنشین آمریکا به منطقۀ دالبندین در ایالت بلوچستانِ پاکستان کشته شد.

با این وجود، مقامات محلی «فراه» نیز امروز اعلام کردند که ژنرال «عبدالجلیل بختور» فرمانده سابق پلیس این ولایت در غرب افغانستان و پدر معاون فعلی والی فراه به گروه طالبان پیوسته است.

«دادالله قانع» عضو شورای ولایتی فراه مدعی است که ژنرال «عبدالجلیل بختور» فرمانده سابق پلیس ولایت فراه با شماری از افرادش و جنگ‌افزارهایی که داشتند در شهرستان «بالابلوک» ولایت فراه به طالبان پیوسته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ملا یعقوب پست قبلی خود را به عنوان معاون ملا هیبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان حفظ خواهد کرد، اما اکنون بر عملیات‌های نظامی نیز نظارت خواهد کرد.

عضو شورای ولایتی فراه در حالی از پیوستن یک ژنرال افغان به طالبان خبر می‌دهد که پیش از این نیز روند پیوستن نیروهای دولتی به این گروه و واگذاری پاسگاه‌های امنیتی باعث سقوط مناطق وسیعی در افغانستان شده و دولت افغانستان نیز تاکنون نتوانسته به راهکاری برای رسیدگی به این موضوع دست یابد.
خبرگزاری آوا نیوز افغانستان امروز ضمن اعلام خبر جانشینی پسر ملا محمد عمر به جای ملا اختر منصور، نوشت که ملا محمد عمر از سال ۲۰۰۱ و پس از حمله نظامی آمریکا و متحدانش به افغانستان که به برکناری طالبان از قدرت انجامید، در انظار عمومی ظاهر نشد و در نهایت طالبان در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ اعلام کرد سرکردۀ این گروه از دو سال پیش مرده است.

پس از تأیید خبر مرگ ملا عمر، اختر منصور اوایل ماه مرداد همان سال به عنوان سرکردۀ این گروه معرفی شد، اما همواره گزارش‌هایی از اختلاف نظر بین سرکردگان طالبان برای رهبری وی و آیندۀ مبهم مذاکرات صلح با دولت افغانستان منتشر می‌‎شد.

ملا محمد یعقوب و عمویش ملا عبدالمنان در بحبوحۀ این اختلافات گفته بودند که بخش عمده‎ای از اعضای گروه طالبان حامی ملا اختر نیستند و خواستار برگزاری رای گیری مجدد برای انتخاب سرکردۀ جدید شده‌اند.
سراج‌الدین حقانی فرزند جلال‌الدین حقانی، سرکردۀ گروه تروریستی حقانی نیز از دیگر گزینه‌‎های احتمالیِ جانشینی ملا منصور است.

گروه حقانی که سال‌هاست متهم به انجام فعالیت‌های تروریستی در افغانستان و پاکستان است، پس از انتخاب ملا اختر به عنوان سرکرده با انتشار پیامی اعلام کرده بود: «ما اطمینان داریم ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید با مشروعیت کامل و پس از مشورت کافی و در پی مرگ ملا عمر، رهبر سابق طالبان انتخاب شده است.

اعضای گروه حقانی همانگونه که از ملا عمر پیروی می‌کردند، از منصور نیز پیروی خواهند کرد.»
براساس گزارش‌ برخی رسانه‌ها، اعضای ارشد گروه طالبان چندی پیش در شهر کویته، مرکز استان بلوچستانِ پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان گرد هم آمده و به بحث دربارۀ جانشین ملا اختر پرداخته بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کهنه سرباز

      من برای گروه افراطی کلمه ملا بدم میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدت نیاد . اتفاقا کاملا را مسما و درسته .

      • بدون نام

        طالبان و القاعده و داعش همگی دراصل ساخته و پرداخته عربستان و آمریکا هستند

    • کهنه سرباز

      من برای گروه افراطی کلمه ملا بدم میاد

    • بدون نام

      تبریک به مسئولین ایران. هم‌پیمان مان در افغانستان گروه طالبان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        طالبان و داعش و القاعده هم پیمان عربستان و آمریکا هستند نه ایران

    • ماوشما

      اوه اوه چه پدری چه پسری ؟ پدرش خوب بود ولی پسرش خیلی پدرسوخته است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج