۹۹۵۲۰۲
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

قدردانی افغانستان از اقدامات بشردوستانه ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده ‌است وزارت خارجه افغانستان تاکنون در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری های مجاور مرزهای شرقی کشور قدردانی کند.

خبرگزاری فارس: مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی با تشریح اقدامات و خدمات کشورمان به اتباع افغانستانی در زمینه مهار و کنترل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از اعمال هر گونه تبعیض در ارایه خدمات و مراقبتهای بهداشتی بین اتباع ایرانی و خارجی مقیم ایران است و در همین راستا، همه شهروندان خارجی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در بیمارستانهای ایران درمان می شوند.

وی با تأکید بر تداوم این کمکها به منظور حفظ و مراقبت از سلامت عمومی، افزود: ارایه خدمات و درمان رایگان شهروندان خارجی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورات موکد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صورت می گیرد.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفندماه تاکنون انواع لوازم بهداشتی و درمانی نظیر مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در میان اتباع افغانی مقیم ایران توزیع شده است.

قدردانی افغانستان از اقدامات بشردوستانه ایران

محمودی اضافه کرد: در همین مدت، برای حدود ۶ هزار خانوار از ساکنان خارجی مهمانشهرهای ایران انواع کیت های حفاظت شخصی شامل ماسک، عینک، دستکش و لباس ایزوله، تجهیزات بهداشتی نظیر صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و دارو و کمکهای نقدی و معیشتی تامین و پرداخت شده است. همچنین به طور مداوم از مهمانشهرها و اردوگاههای مراقبتی، سرکشی به عمل می آید و تست تب سنجی از آنها انجام می شود.

وی گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده ‌است وزارت خارجه افغانستان تاکنون در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری های مجاور مرزهای شرقی کشور قدردانی کند.

محمودی افزود: مراتب قدردانی آقای حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان از جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اقدامات بشر دوستانه و همکاری های همه جانبه استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در زمینه ارایه تسهیلات لازم، رسیدگی های بهداشتی و غذایی و درمان پناهندگان و اتباع افغانستانی مقیم ایران مبتلا به بیماری کرونا در یادداشت های سرکنسولگری های افغانستان در استانهای خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه دریافت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوخی نکنید...مادیگه چیزی نداریم ببخشیم یه کارگری ساده بود که پول شما ارزشش بیشتربود ول کردین رفتین.میشه مابیاییم اونجاکارکنیم

    • بدون نام

      هنوز مجروحین و مقتولین تکلیفمان مشخص نیست افغانها تشکر بایت چی کرده اند خدا می داند

    • رضا شمسی

      بخدا دروغ تو اصفهان که به ی نفرم چیزی نداده .البته دستشون درد نکنه کسیم توقع نداره

    • بدون نام

      افغانها چیزی نیاز ندارند موادمخدر به ایران وارد میکنند ودر عوض موبایل های دزدیده شده وطلا را به افغانستان میبرند وکلی سود میکنند ایرنیان بدبخت افغانها هم سرمان کلاه میگذرد

    • بدون نام

      چرا دروغ میگین لوازم بهداشتی دادین؟؟؟؟

    • بدون نام

      ایران کویت افغانی هاست از هر جهت که نگاه کنی

    • afg

      ب فرق سر علی قسم دروغه..
      مردم ایران تو سختی باشن و افغانستانی ها راحت و خوشحال؟! همین حرفا باعث شده ایرانی ها فک کنن افغانستانی ها مفت زندگی میکنن تو ایران. سختی هایی ک ایرانی هامیکشن نشون میده وضعیته مارو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج