۹۹۵۲۲۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

استاندار: لرستان کاملاً در وضعیت هشدار قرار دارد

استاندار لرستان گفت: طبق استانداردهای وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد هستند و وضعیت سفید نداریم.

ایسنا: استاندار لرستان گفت: طبق استانداردهای وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد هستند و وضعیت سفید نداریم.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست دکتر روحانی امروز بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز راهپیمایی روز قدس بود که با تصمیم ستاد ملی در نقاط سفید کشور با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد که به دلیل نداشتن نقطه سفید در لرستان، راهپیمایی روز قدس در استان منتفی است.

وی تصریح کرد: در خصوص نماز عید فطر نیز مقرر شد که در مساجد محلات سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود و بدون مشخص شدن محل خاص به‌صورت محدود و محله محور باشد.

استاندار: لرستان کاملاً در وضعیت هشدار قرار دارد

استاندار لرستان بازگشایی دانشگاه‌های کشور را در ۱۷ خرداد از دیگر تصمیمات ستاد عنوان کرد و افزود: در پایان ماه مبارک رمضان نیز رستوران‌ها و هتل‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که البته با توجه به اینکه استان در وضعیت هشدار قرار دارد ممکن است بنابر شرایط تصمیم مقتضی گرفته شود.

خادمی در خصوص وضعیت استان اضافه کرد: از اول اردیبهشت تاکنون تعداد مبتلایان لرستان دو برابر و در برخی شهرستان‌ها ۲.۵ تا ۲.۶ برابر رشد داشته است که البته آمار بستری‌ها و فوتی‌ها با کاهش مواجه شده و نسبت به قبل تا رقم یک‌چهارم تنزل پیدا کرده است.

وی دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان را موضوع اجرای طرح بیماریابی که در استان شروع شده است، عنوان و بیان کرد: لرستان در شمار استان‌هایی قرار دارد که نسبت به میانگین کشوری تست‌های بیشتری داشته است و تاکنون از ۱۵ هزار نمونه گرفته شده پاسخ ۱۳ هزار و ۶۰۰ تست اعلام که ۲۹۰۰ مورد مثبت داشته‌ایم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روند ابتلا در استان نوسانی است گفت: در برخی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می‌شود که نشان از لزوم رعایت بیشتر نکات بهداشتی توسط مردم دارد.

خادمی با اعلام اینکه استان کاملاً در وضعیت هشدار است خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای وزارت بهداشت اکثر شهرهای استان در وضعیت قرمز و زرد هستند و وضعیت سفید نداریم.

وی ضمن اشاره به شرایط خوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان ادامه داد: از هم‌وطنان می‌خواهیم به استان سفر نکرده و به دنبال راه‌هایی برای کاهش روند مسافرت‌ها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا جمشیدی

      این ملت دنبال سلامتی هستند عقلشان میرسد چه کار کنند

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        خدا شما در باره این ملت بیچاره قضاوت کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج