جاباما
۹۹۵۳۲۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

جزییات سقوط هواپیمای کوبی برایانت منتشر شد

گزارش جدیدی درباره فرآیند منجر به سقوط هلی‌کوپتر و مرگ اسطوره بسکتبال دنیا انتشار یافت.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش کالبدشکافی جدید درباره دلایل مرگ و سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت، اسطوره لس‌آنجلس لیکرز، خلبان در حالت عادی قرار داشت و مرگ تمام سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده کاملا اجتناب ناپذیر بود.

خلبانی که هدایت هلیکوپتر حامل کوبی برایانت و ۷ نفر دیگر را بر عهده داشت، هنگام پرواز تحت تأثیر الکل، مواد مخدر یا هرگونه ماده روانگردان دیگر نبود. همچنین بلافاصله پس از برخورد هلیکوپتر با یک تپه، هر ۹ سرنشین متحمل جراحات مرگبار شده بودند. در گزارشی که توسط اداره پزشکی قانون لس آنجلس منتشر شده، جزئیات دلخراشی از سانحه بیان شده است. بر اساس این گزارش، بقایای جسد کوبی برایانت در بیرون از هلیکوپتر پیدا شد و قابل شناسایی نبود. تنها از روی اثر انگشت تشخیص داده شد این بقایا به کوبی برایانت تعلق دارد. همچنین شدت برخورد به حدی زیاد بود که برایانت و دیگر سرنشینان، بدون شک بلافاصله پس از سانحه بر اثر ترومای غیرنافذ کشته شدند. جراحات ایجادشده اگر هم در لحظه موجب مرگ نمی‌شدند، اندکی بعد جان سرنشینان را می‌گرفتند.

جیانا، دختر ۱۳ ساله کوبی هم در زمان حادثه یک لباس بسکتبال به تن داشت که در قسمت جلو کلمه «مامبا» و در پشت آن اسمش حک شده بود. به‌طور کلی، سقوط این هلیکوپتر یک سانحه تصادفی در نظر گرفته شده است. پیش از برخورد، هلیکوپتر با یک مه غلیط در دره سن فرناندو در شمال لس آنجلس روبه‌رو شده بود. خلبان «آرا زوبایان» که تجربه زیادی داشت و قبلا هم برای برایانت پرواز انجام داده بود با دیدن تپه پشت مه بلافاصله ارتفاع گرفت و تقریبا با موفقیت از مه خارج شد اما هلیکوپتر به‌طور ناگهانی به سمت چپ منحرف شد و در نهایت به تپه‌هایی که با درختان بلوط پوشیده شده بودند، برخورد کرد.

هلیکوپتر در لحظه برخورد به زمین ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و با سرعت ۴۰۰۰ پا در دقیقه ارتفاع از دست می‌داد. حادثه باعث شد در مساحتی به اندازه یک زمین فوتبال روی تپه‌های کالاباساس پوشش گیاهی تخریب شود و قطعات بالگرد در همین منطقه پخش شده بودند. هلی‌کوپتر با برخورد به زمین طعمه حریق شد اما آثار سوختگی بر روی اجساد متعلق به زمانی پس از مرگ آنها بودند. بدن برایانت در کنار خرابه‌های بدنه هلی‌کوپتر پیدا شد و بدن دخترش هم در یک مسیل آب در سمت دیگر قرار گرفت. تنها ماده‌ای که در بدن برایانت وجود داشت، «متیل فنیدات» یا همان ریتالین بود. هیات ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا علت دقیق حادثه را تشخیص نداده اما اعلام کرد هیچ نشانی از نقص فنی در هلیکوپتر سیکورسکی اس-۷۶ دیده نشده است. انتظار می‌رود گزارش نهایی درباره علت فنی حادثه چند ماه دیگر منتشر شود.

بالگرد این سانحه فاقد دستگاهی به نام سیستم آگاهی و هشدار از زمین بود. این دستگاه زمانی که بالگرد در خطر برخورد با زمین باشد هشدار می‌دهد. هیات ایمنی حمل و نقل ملی توصیه کرده بود وجود این دستگاه در هلیکوپترها اجباری اعلام شود اما اداره هوانوردی فدرال این دستگاه را تنها برای آمبولانس‌های هوایی ضروری اعلام کرد. پس از این سانحه، سناتورهای کالیفرنیا از اداره هوانوردی فدرال درخواست کردند تا نصب این دستگاه اجباری شود.

ونسا برایانت، همسر کوبی برایانت، در ماه فوریه علیه «زوبایان» طرح دعوی کرد. او مدعی شد زوبایان به خاطر پرواز در مه بی حتیاط و بی دقت بوده و باید پرواز را لغو می‌کرد. ونسا همچنین علیه اداره پلیس لس آنجلس به خاطر انتشار تصاویر غیرقانونی از حادثه درگذشت کوبی برایانت ادعای خسارت کرد. برج زوبایان، برادر خلبان در دفاعیه دادگاه گفت خود برایانت از خطرات آن پرواز آگاه بود و بازماندگان این ستاره حق دریافت خسارت از اموال خلبان را ندارند. همچنین آیلند اکسپرس، شرکت مالک هلیکوپتر گفته در قبال خسارات وارده مسئولیتی ندارد و این سانحه را یک تصادف اجتناب ناپذیر قلمداد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هلی کوپتر بود عزیز

    • بی نام

      بالگرد یا هلی کوپتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج