جاباما
۹۹۵۷۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگرانی ستاره‌های لیگ برتری از بازگشت به فوتبال

پروژه آغاز دوباره لیگ برتر جزیره همچنان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و هنوز مشخص نیست آیا درنهایت شاهد شروع مجدد این تورنمنت جذاب و پرهیجان خواهیم بود یا نه!

فرهیختگان: پروژه آغاز دوباره لیگ برتر جزیره همچنان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و هنوز مشخص نیست آیا درنهایت شاهد شروع مجدد این تورنمنت جذاب و پرهیجان خواهیم بود یا نه! دولت و اتحادیه فوتبال انگلیس موافق شروع بازی‌ها هستند، اما برخی تیم‌ها و همچنین ستاره‌های این لیگ نظر متفاوتی دارند و معتقدند خطر کرونا هنوز رفع نشده است. به‌عقیده آنها حتی با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توان این نگرانی‌ها را به صفر رساند و کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود.

سلامت افراد باید در اولویت باشد

ویلیان، وینگر برزیلی چلسی نیز به‌تازگی به جمع مخالفان پیوسته و معتقد است تا پایان این اپیدمی نباید به انجام مسابقات فکر کرد. برنامه‌ریزی برای شروع مجدد رقابت‌ها قرار است طی چند روز آینده نهایی شود و به‌زودی تاریخ دقیق آن مشخص خواهد شد تا ثروتمندترین لیگ فوتبال دنیا از ضرری ۱.۳ میلیارد پوندی جلوگیری کند. ویلیان اما می‌گوید کووید-۱۹ همچنان در این کشور قربانی می‌گیرد و بسیاری از بازیکنان از اینکه بخواهند در چنین شرایطی راهی زمین مسابقه شوند، می‌ترسند. البته این موضوع که برخی باشگاه‌ها به بازیکنان خارجی خود این اختیار عمل را داده‌اند که به انگلیس برنگردند، باعث شده تا احتمال لغو مسابقات قوت بگیرد و شاید به‌زودی شاهد تعطیلی رسمی این لیگ باشیم.

ویلیان درباره شرایط کنونی می‌گوید: «حقیقتا بسیاری از بازیکنان بزرگ لیگ از ایده شروع دوباره مسابقات اصلا راضی نیستند و آن را به صلاح خود نمی‌دانند. باید سلامت ما کاملا تضمین شود تا بتوانیم با خیالی آسوده به فوتبال بپردازیم. این دیدگاه بازیکنان به طرح ادامه مسابقات است و سلامتی ما باید در اولویت قرار گیرد. به‌همین دلیل درحال حاضر کمتر کسی به این ایده نگاهی مثبت دارد و تا زمانی که خطر رفع نشود، هراس از ابتلا به بیماری وجود دارد.»

ویلیان نخستین بازیکنی نیست که علیه شروع مجدد لیگ موضع‌گیری می‌کند. اولین نفر سرخیو آگرو، ستاره آرژانتینی منچسترسیتی بود که به‌صورت آشکار مخالفتش را نشان داد و اعلام کرد به‌شدت نگران سلامت خود و اطرافیانش است و به‌همین دلیل دوست ندارد با بازگشت به زمین مسابقه، جان هزاران نفر به خطر بیفتد. اگرچه روند شیوع بیماری در بریتانیا نزولی است، اما همچنان افراد زیادی هر روز براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

پس از آگرو، بازیکنان دیگر شاغل در این لیگ نیز شروع به مخالفت کردند. تروی دینی، کاپیتان واتفورد به حمایت از صحبت‌های مهاجم آرژانتینی پرداخت و تامی آبراهام، مهاجم جوان چلسی نیز گفت که نگرانی زیادی بابت ابتلا به این بیماری دارد، چراکه پدرش از بیماری آسم رنج می‌برد و این اتفاق می‌تواند تهدیدی جدی برای جانش باشد. کالوم هادسون اودوی، هم‌تیمی او در این تیم لندنی نیز نخستین بازیکن لیگ‌برتری بود که تست کرونایش مثبت اعلام شد، اما روند درمانش موفقیت‌آمیز بوده و حالا مشکل خاصی ندارد. با این‌حال نمی‌توان با قاطعیت گفت خطر برای هم‌تیمی‌هایش کاملا رفع شده است.

تمرینات اینترنتی

پس از تعطیلی مسابقات، چلسی به ویلیان اجازه داد تا به کشورش برگردد و درکنار خانواده‌اش دوران قرنطینه را سپری کند. در بازگشت به انگلیس و براساس قوانین این کشور، او دو هفته گذشته را در قرنطینه به‌سر برد و روز یکشنبه بالاخره اجازه خروج از خانه را پیدا کرد. وینگر برزیلی درباره شرایطش در روزهای اخیر می‌گوید: «با اعضای تیم ازطریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستم و چند جلسه اینترنتی نیز داشته‌ایم. لمپارد هم تمام خواسته‌ها و دستورالعمل‌هایی را که برای انجام تمرینات و مسابقات ازسوی مسئولان برگزاری بازی‌ها اعمال شده، برای ما فرستاده تا مطابق آنها رفتار کنیم. من دو هفته پیش به انگلیس برگشتم و روز یکشنبه بالاخره اجازه پیدا کردم از خانه خارج شوم. البته همسر و دخترم در برزیل مانده‌اند، چون فکر می‌کنم در آنجا امنیت بیشتری دارند. هنوز نمی‌دانیم برنامه آینده ما چیست و طی چندروز آینده قرار است جلسه‌ای دیگر برگزار شود تا درباره احتمال برگزاری بازی‌ها تصمیم‌گیری شود.»

او همچنین درباره شرایط تمریناتش در این مدت می‌گوید: «از زمانی‌که به قرنطینه رفتیم، تمرینات را نیز در خانه انجام می‌دهیم. باشگاه برای ما دوچرخه ثابت و تمام وسایلی را که بازیکنان برای تمرین نیاز داشتند، فرستاد تا از آنها در منزل استفاده کنیم. پس از آن اجازه پیدا کردم به برزیل بروم و در آنجا راحت‌تر تمریناتم را ادامه دادم. حتی به تمرین با توپ هم پرداختم و شرایط خوبی داشتم. این روزها نیز از طریق اینترنت مشغول تمرین با کادر فنی تیم هستیم و ساعت ۱۴ هر روز باید برای تمرین کردن آنلاین باشیم.»

گلن مورای، مهاجم برایتون نیز یکی دیگر از مخالفان این پروژه است و می‌گوید وقتی هنوز هم روزانه چندین نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، اصرار بر انجام مسابقات فوتبال اصلا منطقی و قابل‌درک نیست: «انجام دیدارهای فوتبال اصلا ضروری نیست. این یک بازی و ورزش است. اگر دوباره بازی‌ها را آغاز کردیم و موج دوم شیوع بیماری آغاز شد و مجبور به لغو دوباره مسابقات شدیم، چه فایده‌ای برای ما خواهد داشت؟ نمی‌دانم وقتی این همه‌مدت در قرنطینه بوده‌ایم، چرا باید با چنین عجله‌ای به‌دنبال شروع لیگ باشیم. اگر یک‌ماه یا بیشتر برای بهتر شدن شرایط صبر کنیم، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. این اپیدمی درحال کم شدن است، اما هنوز بسیاری در نقاط مختلف دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، پس چرا باید انجام فعالیت‌های ورزشی را که ضرورت زیادی ندارد، ازسر بگیریم؟ ما نگران خود و همچنین خانواده‌هایمان هستیم و باید منطقی فکر کنیم.»

رونی: حتی تمرین هم قابل ‌انجام نیست

وین رونی، ستاره سابق منچستریونایتد که این فصل به انگلیس برگشته تا در تیم دربی‌کانتی که در چمپیونشیپ حضور دارد، به بازی و همچنین مربیگری بپردازد هم موافق این نظر است که حالا زمان مناسبی برای انجام دیدارهای فوتبال نیست و باید کمی بیشتر صبر کرد. او می‌گوید وقتی هنوز قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد، نباید انتظار داشت که حتی تمرینات هم مثل قبل و بدون مشکل برگزار شود: «دلم برای تمرین و مسابقه تنگ شده، اما به‌نظر می‌رسد فوتبال در انگلیس قرار است خیلی زودتر از آنچه که باید، به روال عادی خود برگردد و به‌نظر من کمی در این زمینه عجله می‌شود. دولت به کارمندان اجازه داده تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کارهای خود برگردند، اما این موضوع در فوتبال جواب نمی‌دهد. تا زمانی‌که اجازه ارتباط نزدیک به افراد داده نشود، نمی‌توان تمرینات را هم برگزار کرد، چراکه برخوردها در فوتبال طبیعی است و نمی‌توان با فاصله به این ورزش پرداخت.»

او همچنین درباره نگرانی‌های بازیکنان لیگ‌برتری درباره شروع مسابقات می‌گوید: «من کاملا حرف‌های آنها را درک می‌کنم و می‌دانم که مشکل آنها چیست. وقتی شما در بازی مصدوم می‌شوید، تنها خودتان آسیب می‌بینید، اما درمورد کرونا اوضاع فرق می‌کند. ابتلا به این بیماری جان شما و اطرافیان‌تان را به خطر می‌اندازد و این ریسک به قیمت جان افراد تمام می‌شود. برایم جالب است که آنها حتی نظر تیم‌های کوچک‌تر را در این‌باره جویا نمی‌شوند. من کاپیتان دربی‌کانتی هستم، اما حتی یک تماس هم از طرف لیگ‌برتر یا اتحادیه فوتبال انگلیس نداشتم تا موضع ما را درباره ادامه بازی‌ها جویا شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج